salamdr_5688c594836ae

برخی نوشیدنی ها می توانند برای رسیدن شما به تناسب اندام مفید باشند با استفاده از آن ها میل شما به تغدیه کم خواهد شد و احساس گرسنگی کمتری خواهید کرد برخی نوشیدنی های دیگر نیز می توانند عکس این موضوع عمل کنند و موجب بالارفتن هوس و میل به غذا خوردن شما شوند بهتر است از مصرف آن ها خودداری کنید .

بعضی‌ها عادت کرده‌اند که حتما همراه وعده‌های غذایی از نوشیدنی‌های مختلف غیر از آب استفاده کنند. این افراد در طول روز هم نوشیدنی‌هایی مثل آب طعم‌دار یا آب‌میوه‌های مصنوعی می‌نوشند. با این‌حال همین افراد اصلا فکر نمی‌کنند که این نوشیدنی‌ها چه مضراتی برای تناسب اندام و وزن‌شان دارد و همچنان معتقدند که رژیم غذایی سالمی دارند.
مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که انسان‌های امروزی نسبت به گذشته، بخش زیادی از کالری‌های دریافتی‌شان را از طریق مایعات به دست می‌آورند. در واقع، یک‌چهارم مردم جهان حدود ۳۰۰ کالری روزانه‌شان را از طریق نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه‌های گازدار, آب‌میوه‌ها, نوشیدنی‌های انرژی‌زا, آب طعم‌دار و قهوه، دریافت می‌کنند.

مشکلی که نوشیدنی‌های پُرکالری ایجاد می‌کنند، این است که کمتر از خوردن غذاها باعث احساس سیری می‌شوند. بنابراین وقتی ما از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنیم، بعید است که غذای کمتری بخوریم. علاوه بر این،‌بسیاری از نوشیدنی‌های پُرکالری، کالری‌شان را فقط از قند به دست می‌آورند و هیچ چیز مفیدی برای انسان‌ها ندارند. این قندها سریعا توسط بدن جذب می‌شوند و می‌توانند خطر ابتلا به سندرم متابولیک مثل دیابت نوع ۲ را افزایش دهند. ضمن این‌که همین قندها مضر می‌توانند گرسنگی و هوس‌های غذایی را بیشتر کنند.

منبع:appforhealth

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • از سیستم ادراری تان بیشتر بدانید
  • بعد از بهبود جوش، هر چه زوتر برای از بین بردن جای جوش دست به کار شوید
  • اک مک ایتالیایی
  • مجذوب کننده ترین ناخن دنیا را داشته باشید
  • نقش درآمد در رضایتمندی جامعه
  • چرا شوهر به همسرش خیانت میکند؟چه دلایلی دارد؟
  • گرسنگی چند نوع است و با شیوه های مقابله با آنها آشنا شوید
  • هر آنچه زنان در مورد ارگاسم باید بدانند
  • فرق روابط در دوران نامزدی و پس از ازدواج
  • بررسی بیشتر رژیم غذایی به نام اتکینز
  • سوال و جوابهایی درباره بیماری دیابت
  • اختلال افسردگی نامشخص (DDNOS)
  • مقابله با انگل ها به کمک سبزیجات
  • چطوری با رژیم فشار خون بالا را کاهش دهیم
  • احساس خنده در مغزتان را بشناسید
  • محبوبترین ها

  • اشتباهات گذشته خود را نادیده بگیریم
  • خوش طبع ها سبز می پوشند
  • عشق واقعی چه خصوصیت هایی دارد؟
  • چگونه با افسردگی های گذرا مقابله کنیم؟
  • عوامل رسیدن به تفاهم برای تشکیل زندگی
  • چگونه میتوانیم ساده زندگی کنیم؟
  • مخدرهای مشابه هروئین
  • احساس خستگی شغلی
  • افراد بهنجار چه کسانی هستند
  • از کجا بدانیم کدام مردان خیانتکار هستند؟
  • توضیحاتی در رابطه با موسیقی درمانی
  • راهی برای خلاص شدن از فراموشی
  • موفق نشدن با این جملات
  • روابط زوجین و حریم خصوصی آنها
  • اهمیت تشخیص مبتلایان به اختلال دوقطبی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است