هوس های غذایی مختلف هوس های غذا مختلف هوس غذا هرزه خواری مصرف یخ

برخی پرخوری ها احساسی و میلی هستند و ربطی به گرسنگی شما ندارند با دیدن و بوییدن و یا لمس کردن برخی مواد غذایی ممکن است تمایل به خوردن آن ها پیدا کنید با این احساسات مخرب که موجب چاقی و اضافه وزنمان می شوند چگونه می توانیم برخورد کنیم توصیه های متخصصین تغذیه در این زمینه چیست ؟اگر می خواهید با هوس های خوراکی تات مقابله کنید با ما همراه باشید .

  • گاهی اوقات بدن انسان احساس گرسنگی می‌کند، در حالی که در واقع فقط تشنه شده است. پس گاهی اوقات که احساس گرسنگی می‌کنید اما می‌دانید تازه غذا خورده‌اید و بعید است که واقعا گرسنه باشید، یک لیوان آب خنک بنوشید.

 

  • وقتی آب خنک می‌نوشید،‌ متابولیسم بدن سریع‌تر می‌شود چون بدن در این حالت مجبور است که بیشتر فعالیت کند تا این میزان آب خنک را گرم کند. در نتیجه این وضعیت باعث می‌شود که بیشتر احساس سیری کنید. ضمن این‌که می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و گیاهانی مثل نعناع یا ریحان، یا چند تکه لیموی تازه و خیار، به آب خنک اضافه کنید.

 

  • به یاد داشته باشید که پُرخوری معمولا در خانه اتفاق می‌افتد! پس اگر هله‌هوله‌ها به‌راحتی در دسترس شما نباشند، کمتر احتمال دارد که پُرخوری کنید. بهتر است به‌جای استفاده از هله‌هوله‌های مضر، آشپزخانه و قفسه‌ها را با انواع میان‌وعده‌های سالم مثل هویج، کرفس، نان سبوس‌دار، کره بادام‌زمینی و موز پُر کنید.

 

  • یکی از راه‌های دیگر برای جلوگیری از پُرخوری این است که غذاهای تُند بخورید. اگر دقت کنید می‌بینید که اغلب انسان‌ها نمی‌توانند خوراکی‌ها یا غذاهای تُند مثل خود فلفل را زیاد بخورند، چون خوردن چند عدد فلفل باعث می‌شود که هوس و میل شدید به خوردن، تا سطح زیادی کاهش پیدا کند. ضمن این‌که برخی مطالعات حتی نشان می‌دهند خوردن غذاهای تُند می‌تواند به سریع‌تر کردن متابولیسم بدن کمک کند و نقش مثبتی در کاهش وزن داشته باشد.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شستن دست ها و این نکات مهم
  • احتمال افزایش عمر طبیعی تا صد سالگی
  • مضرات و فواید مصرف مکمل های ورزشی کدامند؟
  • داروی صرع راهی برای درمان آلزایمر
  • آیا ورزش به درمان پوکی استخوان کمک میکند؟
  • کشفی تازه درباره چشم
  • با پوست خشک چگونه رفتار کنیم؟
  • چطوری اصول مسئولیت پذیر را در خودمان تقویت کنیم
  • محبوبترین ها

  • اگر به اضطراب و استرس مبتلا هستید مطلب زیر را از دست ندهید
  • اختلال افسردگی در نو مادران
  • ارتباط خستگی و افسردگی با کمبود ویتامین
  • کیک کیف عروس فندقی
  • سالم نگه داشتن روح و روان با بخشش
  • از استرسورها دوری کنید
  • شباهت افسردگی به سگ سیاه
  • 7 رفتار عجیبی که دست انسان نیست
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است