دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

salamdr_563ee5dca55ef

برخی پرخوری ها احساسی و میلی هستند و ربطی به گرسنگی شما ندارند با دیدن و بوییدن و یا لمس کردن برخی مواد غذایی ممکن است تمایل به خوردن آن ها پیدا کنید با این احساسات مخرب که موجب چاقی و اضافه وزنمان می شوند چگونه می توانیم برخورد کنیم توصیه های متخصصین تغذیه در این زمینه چیست ؟اگر می خواهید با هوس های خوراکی تات مقابله کنید با ما همراه باشید .

  • گاهی اوقات بدن انسان احساس گرسنگی می‌کند، در حالی که در واقع فقط تشنه شده است. پس گاهی اوقات که احساس گرسنگی می‌کنید اما می‌دانید تازه غذا خورده‌اید و بعید است که واقعا گرسنه باشید، یک لیوان آب خنک بنوشید.

 

  • وقتی آب خنک می‌نوشید،‌ متابولیسم بدن سریع‌تر می‌شود چون بدن در این حالت مجبور است که بیشتر فعالیت کند تا این میزان آب خنک را گرم کند. در نتیجه این وضعیت باعث می‌شود که بیشتر احساس سیری کنید. ضمن این‌که می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و گیاهانی مثل نعناع یا ریحان، یا چند تکه لیموی تازه و خیار، به آب خنک اضافه کنید.

 

  • به یاد داشته باشید که پُرخوری معمولا در خانه اتفاق می‌افتد! پس اگر هله‌هوله‌ها به‌راحتی در دسترس شما نباشند، کمتر احتمال دارد که پُرخوری کنید. بهتر است به‌جای استفاده از هله‌هوله‌های مضر، آشپزخانه و قفسه‌ها را با انواع میان‌وعده‌های سالم مثل هویج، کرفس، نان سبوس‌دار، کره بادام‌زمینی و موز پُر کنید.

 

  • یکی از راه‌های دیگر برای جلوگیری از پُرخوری این است که غذاهای تُند بخورید. اگر دقت کنید می‌بینید که اغلب انسان‌ها نمی‌توانند خوراکی‌ها یا غذاهای تُند مثل خود فلفل را زیاد بخورند، چون خوردن چند عدد فلفل باعث می‌شود که هوس و میل شدید به خوردن، تا سطح زیادی کاهش پیدا کند. ضمن این‌که برخی مطالعات حتی نشان می‌دهند خوردن غذاهای تُند می‌تواند به سریع‌تر کردن متابولیسم بدن کمک کند و نقش مثبتی در کاهش وزن داشته باشد.

منبع:prevention

5 1000
ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • همه چیز درمورد خاصیت های درمانی آجیل
  • کافئین و شوک هایی که به بدن وارد می کند!
  • چرا در برخی موارد زایمان سبب مرده زایی می شود؟
  • برگزاری هفدهمین دوره سفرنامه سلامت و امید
  • 3 مورد برای شروع آرایش دخترتان
  • نگرانی کودکم بابت چیست؟
  • برقراری ارتباط بین نخاع و مغز توسط محققان سوئیسی
  • رابطه زناشویی و نزدیکی از نظر طب سنتی
  • محبوبترین ها

  • عارضه های زنانه پس از نزدیکی
  • علائم و نشانه های ارضای جنسی در خانم ها
  • رفع اختلال نعوظ با مصرف این میوه ها
  • تاثیر داروهای مختلف بر نیروی جنسی
  • برآورده کردن انتظارات جنسی همسر
  • زمان از دست دادن نعوظ در رابطه جنسی
  • چگونه بفهمیم آندومتریوز داریم؟
  • کمک به باروری آقایان با رعایت این توصیه ها
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x