salamdr_5698ceb3a2e17

برای کسانی که مبتلا به اختلالات تیروئید هستند مصرف امگا3 را پیشنهاد می کنیم ماهی مهمترین و مفیدترین منبع برای دریافت امگا3 به شمار می رود و می تواند سطح کلسترول بدنتان را تنظیم کند مصرف این ماده غذایی را به صورت روزانه فراموش نکنید در غیر این صورت سعی کنید مکمل امگا 3 را به صورت روزانه مصرف کنید .

کسانی که مبتلا به کم‌کاری تیروئید هستند، علائمی مثل خستگی, افسردگی, یبوست و مشکلات دیگر را تجربه می‌کنند. خوش‌بختانه، خوردن بعضی غذاها می‌تواند فعالیت تیروئید را تقویت کند و تا حدی مشکلات شما را کاهش دهد. بنابراین دفعه بعدی که برای خرید مواد غذایی به فروشگاه‌ها می‌روید، حتما این محصولات غذایی را تهیه کنید.
اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی‌های چرب مثل سالمون، تُن و ساردین به مقدار زیادی وجود دارد، یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای افرادی است که دچار کم‌کاری تیروئید هستند. استفاده از این ماهی‌ها به‌عنوان ناهار یا شام، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. در واقع، اگر کم‌کاری تیروئید مدیریت نشود، می‌تواند سطح کلسترول بد خون یا LDL را افزایش دهد و خطر ابتلای فرد به بیماری قلبی را بیشتر کند.
images

دقیقا همین‌جاست که اهمیت امگا ۳ روشن می‌شود. امگا ۳ به دلیل توانایی بالایی که در کاهش التهاب دارد و نقش مثبتی که در تقویت سیستم ایمنی ایفا می‌کند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. با این‌حال، تمام مزیت ماهی‌های چرب برای کم‌کاری تیروئید در امگا ۳ خلاصه نمی‌شود. این ماهی‌ها در کنار امگا ۳، حاوی ماده مغذی دیگری به‌نام سلنیوم هستند. سلنیوم دقیقا در تیروئید جمع می‌شود و این توانایی را دارد که التهاب را کاهش دهد. بنابراین وقتی ماهی مصرف می‌کنید، ترکیب سلنیوم و امگا ۳ به کمک تیروئید شما می‌آیند.

منبع:everydayhealth

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • به صورت آنی سر حال بیایید
  • هدیه دادن کتاب به اطفال
  • آرامش بارداری با کمک ماساژ
  • تاثیرات مفید حرکات ورزشی کوتاه مدت
  • اقدامات پیشگیرانه برای بیماری ذات الریه
  • این نوع عفونت و خطرش برای کودکان
  • زایمان در خانه به طور اتفاقی
  • اگر در بدنتان بخصوص شانه جوش دارید بخوانید
  • خراب شدن اعصاب با روابط اجتماعی
  • آبمیوه ای برای حفاظت از سیستم تنفسی
  • اینطوری دسر بخورید تا چاق نشوید
  • از بین بردن کاشت ناخن
  • فقط با سرکه سیب جوش های خود را درمان کنید
  • محو کردن واریس با این روش طبیعی
  • تنظیم فعالیت روزانه با ساعت درونی بدن انسان
  • محبوبترین ها

  • ابتلا به سردرد با این ماده خوراکی
  • شرایط یک تخت خواب استاندارد
  • عملکرد ذهن افراد با دو زبان
  • گول داروهای قاچاق را نخورید
  • تفکیک زباله و سوالات پیرامون آن
  • درباره ب پنج بیشتر بدانید
  • موفقیت با سحرخیزی
  • انواع گوشت و مزیت های هرکدام بر دیگری
  • سحرخیزی و کاهش وزن
  • تاثیر مهم این نوشیدنی روی کارمندان
  • بازیگر معروف هالیوودی پس از جراحی رحم
  • اسید فولیک و اثرات آن بر سلامتی
  • کنسرو برای فشار خون بالا مضر است
  • خالی شدن جیب با این کارها
  • چرا قهوه سبب بی خوابی می شود؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است