دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه

سلامت عمومی بدن توازن هورمون ها تعدیل هورمون های بدن تعدیل هورمون تعدیل میزان انسولین

به منظور حفظ سلامتی بدن و سوخت ساز بدن میزان استفاده از هورمون ها و مصرف آنها بسیار قابل توجه است که باید با برنامه ریزی صحیح و درست نسبت به تعدیل این هورمون ها توجه جدی داشته باشیم و رژیم غذایی صحیحی را اعمال نماییم.آنچه که ما می خوریم و عادات خوب و بد ما، همگی بر سلامت عمومی بدن مان از جمله میزان هورمون ها تاثیر می گذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدیل میزان هورمون ها بسیار برای بدن اهمیت دارد. خوشبختانه ما می توانیم با انجام اقداماتی روزانه توازن این هورمون ها را حفظ کنیم.

تستوسترون

هورمون مردانه تستوسترون موجب افزایش مقاومت ماهیچه ها و استخوان ها می شود. همچنین نقش مهمی در رشد پسران در طول دوره بلوغ دارد. تغذیه نقش مهمی در میزان این هورمون دارد. به گفته محققان، مصرف محصولات سویا، آرد سفید یا الکل می تواند موجب کاهش این هورمون شود. اما از سوی دیگر، انگور، ماهی تن، انار و تخم مرغ از جمله مواد خوراکی تقویت کننده این هورمون هستند.

استروژن

رژیم غذایی در تنظیم این هورمون نیز نقش مهمی دارد. هورمون زنانه استروژن موجب تنظیم دوره ماهانه شده و همچنین از استخوان ها حفاظت می کند. تثبیت وزن بدن می تواند به حفظ میزان هورمون استروژن کمک کند، اگرچه وزن کمتر از حد معمول هم می تواند موجب کاهش تولید این هورمون شود. به گفته محققان، میزان بیش از اندازه بالای این هورمون، همانند حالت مرتبط با سرطان سینه، نیز با چاقی مرتبط است.

کارشناسان اذعان می دارند غلات کامل، سویا و میوه ها و سبزیجات تازه، بخصوص بروکلی، گل کلم و کلم پیچ می تواند به حفظ میزان سالم استروژن کمک کنند.

آدرنالین

این هورمون مرتبط با استرس بوده و در مواقع واکنش جنگ یا گریز، با بازکردن مجاری هوا، انتقال خون به مهم ترین ماهیچه ها و افزایش قدرت، انرژی ما را تامین می کند. اما داشتن آدرنالین بالا در مواقعی که نیاز نیست می تواند مضر باشد، چراکه موجب سرگیجه، تحریک پذیری، بی قراری و سایر علائم مرتبط با اضطراب می شود. یکی از بهترین راه های کنترل آدرنالین، مدیریت استرس است.

روش های طبیعی کاهش استرس شامل مدیتیشین و فعالیت فیزیکی است. ورزش های تمرکز حواس هم نیز با تمرکز مجدد حواس بر اوضاع پیرامونی موجود، در کاهش استرس نقش دارند. این ورزش ها شامل نفس کشیدن عمیق، خوردن نوشیدنی گرم یا صرفا گوش دادن به صداهای اطراف است.

کورتیزول

این هورمون نیز با استرس مرتبط است. کورتیزول در حفظ توازن مایعات بدن و فشارخون نقش دارد. خارج از مواقع پراسترس، می تواند بر سیستم ایمنی بدن و گوارش هم تاثیر گذارد. اما میزان بالای آن به مدت طولانی، می تواند موجب توقف عملکرد سیستم ایمنی و افزایش فشارخون شود و همچنین تغییراتی فیزیکی نظیر آکنه و چاقی را موجب شود. مدیریت استرس نیز موجب تنظیم کورتیزول می شود.

انسولین

ورزش می تواند برای تعدیل میزان انسولین، بخصوص در افراد دیابتی، مفید باشد چراکه موجب افزایش حساسیت بدن به انسولین می شود.

منبع/مهر

5 1000
ارسال شده در 7 آذر 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • هر آنچه لازم است درباره موبرها بد انید
  • فاکتور های یک عصرانه خوب و مفید
  • هدف از جراحی ماستوئید
  • پارکینسون و علائم مهم برای این اختلال
  • اصول استفاده از تمرینات کششی و دستگاههای بدنسازی
  • نکات بهداشتی برای مایکروویو در خانه
  • استفاده از واکسن روتاويروس عوارض جانبي دارد
  • کیک بادامی بدون آرد و روغن
  • محبوبترین ها

  • رولت مرغ و پوره سیب زمینی
  • آموزش تصویری کازان دیبی دسر معروف ترکیه
  • سوپ گندم و ماست
  • آموزش کیک ساده به سبک استرالیایی ها
  • آموزش تصویری کیک سه طعم
  • کیک میوه خشک بدون شکر و آرد و روغن
  • بورانی بادمجان،یک پیش غذای لذیذ
  • فلفل هالوپینو، سسی لذیذ که در کنار غذا از آن استفاده می شود
  • رپورتاژ

  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x