orig

در دنیای امروز رژیم های غذایی مختلفی بروز پیدا کرده اند.رژیم گیاهخواری و وگانیسم دو مورد از محبوب ترین این رژیم ها هستند.افرادی که رژیم وگانیسم دارند نسبت به گیاهخواران سر سخت تر هستند و از هیچ کدام از محصولات حیوانی و یا حتی غذاهای دریایی در غذاهای خود استفاده نمی کنند.

یکی از روش های مصرف پروتئین بیشتر برای گیاهخواران دریافت آن از سبزیجاتی است که مصرف می کنند و بر همین اساس، آگاهی از میزان پروتئین موجود در آنها اهمیت دارد. بدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و در گام نخست باید این که چه میزان پروتئین نیاز دارید را مشخص کنید. در ادامه با برخی از سبزیجات محبوب و میزان پروتئین موجود در آنها بیشتر آشنا می شویم.

بروکلی: چهار گرم

هر شاخه بروکلی دارای 0.9 گرم پروتئین است و اندازه یک وعده سرو آن شامل حدود 150 گرم بروکلی خام می شود.

هویج: یک گرم

یک وعده هویج حدود پنج هویج اندازه متوسط را شامل می شود.

گوجه فرنگی: یک گرم

یک وعده گوجه فرنگی برابر با یک گوجه فرنگی اندازه متوسط است. درباره این که گوجه فرنگی در میان میوه ها قرار می گیرد یا سبزیجات بحث وجود دارد، اما در اینجا به عنوان یک سبزی مد نظر قرار گرفته است.

بادمجان: یک گرم

یک وعده بادمجان در قالب یک فنجان از بادمجان خام در نظر گرفته می شود.

کلم کیل: 2 گرم

یک فنجان، یا 67 گرم از کلم کیل خام به عنوان یک وعده در نظر گرفته می شود.

مارچوبه: 2.9 گرم

هر شاخه مارچوبه حدود 0.4 گرم پروتئین دارد، اما یک وعده از آن برابر با یک فنجان در نظر گرفته می شود.

کلم بروکسل: 3 گرم

یک فنجان از جوانه های کلم بروکسل به عنوان یک وعده در نظر گرفته می شود.

کاهو: یک گرم

یک وعده کاهو برابر با 72 گرم از آن در نظر گرفته می شود.

اسفناج: یک گرم

یک وعده اسفناج برابر با یک فنجان یا 30 گرم از اسفناج خام در نظر گرفته می شود.

کدو سبز: 2 گرم

یک وعده کدو سبز برابر با یک فنجان یا 124 گرم کدو سبز خام در نظر گرفته می شود.

کدو حلوایی: یک گرم

یک فنجان کدو حلوایی خام برابر یک وعده از آن در نظر گرفته می شود.

خیار: یک گرم

یک وعده خیار برابر با یک فنجان از خیار خام برش خورده در نظر گرفته می شود.

منبع:عصرایران

 

ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • باور های غلط و خرافات در مورد ایدز
  • افسردگی و اختلال روانی
  • زخمهای بدن خردسالان را چگونه باید ترمیم کنیم
  • با ماهی سو خاری نابغه شوید
  • بارداری و مصرف داروهای تقویتی
  • کم‌ آبی بدن چه علتهایی دارد؟
  • جزئیات طرح خدمات پزشکی و توصیه های پزشکی
  • انگشت مکیدن و پیشگیری از آسم
  • چرا برخی اوقات حرکات بدن انسان دست خودش نیست
  • شکلات تلخ و محافظت در برابر بیماری قندی
  • همه توصیه های لازم برای ماساژ شیرخوار
  • با مواد غذایی خواب آور آشنا شوید
  • قهوه ناجی کبد!
  • دین چه تاثیراتی بر روحیات افراد دارد
  • پیشگیری از افسرده شدن
  • محبوبترین ها

  • ناکامیهای شدید و احساس حقارت
  • مقابله با احساسات پسران
  • پیامدهای ناگوار بی خوابی
  • غفلت از کودکان و بی توجهی به آنها آسیب می رساند
  • ترفندی 3 ثانیه ای برای شاد بودن در شرایط سخت
  • چطور فرهنگ می تواند بر نحوه بروز اضطراب تاثیر بگذارد؟
  • تغییر زندگی با نوشتن افکار
  • دستیابی به شادی همیشگی
  • تعریف کلی از عکس العمل های بهنجار و نابهنجار در افراد
  • چطور بفهمم خوشبختم یا نه؟
  • تقویت قدرت تمرکز ذهن
  • برای کنترل خشم چه روشهایی وجود دارد
  • زود رنج بودن را کنار بگذارید!
  • پر کردن خلا عاطفی میان زوجین
  • به جنون کشاندن همسران با این جملات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است