overweight

امروزه اکثر افراد جامعه به دلیل داشتن کم تحرکی و استفاده از اصول تغذیه نامناسب دچار افزایش وزن هستند.این موضوع به یکی از دغدغه های افراد به خصوص خانم ها تبدیل شده است.در حالی که با رعایت یکسری نکات آسان و در دسترس می توان اندامی متناسب و زیبا داشت

امروزه سالن های بدنسازی و باشگاه های ورزشی پر از افرادی است که می خواهند در کمترین ‌مدت زمان به داشتن اندامی متناسب دست یابند، هدفی که گاه برای رسیدن به آن از راههای بسیار خطرناک و مرگ آفرین استفاده می کنند.
به گفته متخصصین کاهش وزن عملی است که افراد باید برای رسیدن به آن وقت کافی اختصاص دهند و به این نکته توجه داشته باشند، اضافه وزنی که در مدت چند سال ایجاد شده است در مدت زمانی کوتاه و با عجله قابل درمان‌نیست.
معمولا مهم‌ترین علل ایجاد افزایش وزن همان اصول مهم است که افراد در طول زندگی از آن غافل هستند و با اندک توجهی به این موارد و رعایت آنها در برنامه روزانه برای همیشه از شر چاقی و اضافه وزن خلاص می شوند.
“ورزش شاه کلید تناسب اندام”
کاهش فعالیت بدنی و کم تحرکی از علل اصلی ایجاد چاقی و اضافه وزن در افراد است. متاسفانه اکثر افراد در جامعه فعالیت بدنی متناسب و کافی ندارند و ورزش را به طور جدی دنبال نمی کنند. افراد باید این نکته را همواره مورد توجه داشته باشند که آب کردن چربی ها و رسیدن به اندام دلخواه نیازمند اراده کافی و فعالیت بدنی مستمر است.
“فست فودها عامل اصلی ابتلا به چاقی”
استفاده بیش از حد از فست فود ها، غذاهای چرب و سرخ شده، کنسروها و غذاهای موجود در رستوران ها یکی از عوامل مهم در ایجاد چاقی و افزایش آمار افراد مبتلا به اضافه وزن است. همواره از سوی متخصصین تغذیه توصیه می شود که افراد برای پیشگیری از ابتلا به چاقی و عوارض ناشی از آن از فست فودها و غذاهای ناسالم کمتر استفاده نموده و به جای آن به استفاده از غذاهای سالم خانگی با مواد تازه و ارگانیک روی آورند.
“استفاده از نوشابه ممنوع”
نوشیدنی ها و نوشابه های گاز دار حجم زیادی از کالری و مواد قندی را وارد بدن می کنند، استفاده از نوشیدنی های صنعتی یکی از علل مهم بروز چاقی و افزایش وزن در جامعه امروز است، که سلامت افراد را به طوری جدی به خطر می اندازد.
“استفاده از برنامه غذایی منظم روزانه از شروط مهم لاغری”

ما معمولا از برنامه منظم غذایی و رعایت اصول خاص تغذیه ای غافل هستیم، باید از یک برنامه منظم و مدون غذایی در طول روز استفاده کنیم و استفاده از غذاهای سالم و در عین حال متنوع را در برنامه روزانه خود در اولویت قرار دهیم.

 

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 9 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا مصرف روزانه مولتی ویتامین برای خانمها زیان اور است؟
  • با خستگی همیشگی چیکار کنیم؟
  • ضرورت آموختن خوش بینی از دوران کودکی به فرزندان
  • عوامل خطر بیماریها و تغییر سبک زندگی
  • طرز خواباندن بچه بدون دردسر
  • خطرناکترین مضرات جاروبرقی برای سلامتی
  • تدریس رشته جدید در زمینه جراحی شکم مادر
  • رونمایی از نوعی ویلچر برای ایستادن بیماران
  • مرموزترین فوبیاها
  • تمرینات ورزشی پیشنهادی برای آماتورها
  • کدام غذاها در سلامتی دندان ها بسیار مفید است
  • فایده های درمانی سرکه بالزامیک
  • پمپ انسولین چه کارایی دارد؟
  • تاثیر نور خورشید بر تصفیه آب
  • واکسن جدید درمان آلزایمر ساخته شد
  • محبوبترین ها

  • فرق بین شربت ، قرص و کپسول چیست
  • کنگر را از یاد نبرید
  • آسیب های مختلف برخی داروها برای اطفال
  • تضمین طول عمر با کمک آسپرین
  • برخی داروهای جلوگیری از خونریزی بیماران قلبی منجر به مرگ آنها مي شود
  • داروي جلوگيري از ريزش مو به هنگام شيمي درماني ساخته شد
  • سوء استفاده های دارویی
  • موارد مصرف داروی آنتی‌ دیابتیک
  • همگانی شدن استفاده از کپسول عکسبردار برای معاینه بیماران
  • مصرف متادون
  • بحران بي‌اثر شدن آنتي‌بيوتيك‌هاي نسل اول در ايران در راه است‌
  • روش هایی برای بهتر خوردن دارو
  • اقداماتی که بعد از مسمومیت دارویی باید انجام دهید
  • انتشار نتایج 20 سال آزمایش داروی جدید مبارزه با سرطان کبد
  • هرآنچه باید درباره داروی بتامتازون بدانیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است