ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

درمان بی حوصلگی چرا بعد از خوردن ناهار بی حوصله میشویم؟ بی حوصلگی بعد از خوردن ناهار

سرکار هستید و موقع ناهار است،ناهار را میل میکنید اما دیگر حوصله ای برای کار ندارید،در این مواقع باید چیکار کرد؟احتمالاً شما هم از آن دسته افراد باشید که بعد از خوردن ناهار دست و پایتان سست میشوند و بی حوصله میشوید.سوالی که میخواهیم در ادامه به آن بپردازیم این است که چگونه میتوانیم بی حوصلگی بعد از خوردن ناهار را برطرف کنیم؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که پس از خوردن نهار در محل کار دچار نوعی بی حوصلگی و افت انرژی می شوید و راندمان کاری شما کاهش پیدا می کند، باید در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید.

بر اساس جدیدترین پژوهش ها مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین بالا در وعده ناهار می تواند باعث افت کیفیت و راندمان کاری در افراد شود زیرا دستگاه گوارش به ویژه روده را به شدت درگیر می کند. در این هنگام به دلیل افزایش حجم خونرسانی به بافت های دستگاه گوارش و نیز جذب آب و سایر مواد غذایی توسط روده فرد دچار کاهش فشار خون به طور محسوس و کمی ضعف می شود که البته این حالت موقتی است و به زودی مواد مغذی وارد گردش خون شده و فرد انرژی بدست می آورد.
کارشناسان بر همین اساس به افراد توصیه می کنند چنانچه در نوبت عصر کار سنگین و یا مستلزم تمرکز ذهنی بالا دارند از خوردن وعده ناهار پروتئینی به صورت موقت خودداری کنند.
از طرفی افراد در عوض خوردن پروتئین می توانند از سالاد و پروتئین دریایی برای وعده ناهار استفاده کنند که هم زودهضم می شود و هم انرژی مورد نیاز بدن را به سرعت تامین می کند. مصرف میوه های پرکار مثل موز و سیب هم می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و تمرکز فرد را بالا ببرد.
البته کارشناسان تغذیه به افراد توصیه می‌کنند مواد پروتئینی را به طور کامل از وعده غذایی خود به ویژه در ناهار در فصول سرد سال حذف نکنند؛ زیرا باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا و ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوآنزای فصلی در آنها می شود.
اهمیت نقش روده ها در جذب مواد غذایی به حدی بالا است که کارشناسان در نظر دارند تحقیقات بیشتری برای پی بردن به راز و رمز این عضو از بدن انجام دهند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

5 1000
ارسال شده در 9 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با نمک ترین گربه جهان
  • باید ها و نبایدهای سندروم پیش از قاعدگی
  • تقویت مغز با خوردن اسفناج
  • تاثیر پیاده روی و یوگا بر استرس و اضطراب
  • ادویه های خطر آفرین برای جنین
  • تاثیرات مثبت ورزش درمانی بر درد کمر
  • تمام داروها، استراتژيك هستند
  • تولید دستگاهی برای چندقلوزایی 3 حیوان اهلی
  • محبوبترین ها

  • تاثیر باور نکردنی ادویه جات در کاهش وزن !!!
  • سهم بانوان ایرانی در اهدای خون
  • خمیر بازی و افزایش احتمال بروز سرطان
  • 4 رمز ضد پیری برای سلول های بدن شما
  • ۱۷۵ هزار زائر پیاده امام رضا(ع) سرپایی درمان شدند
  • مجری معروف قاب جادویی بستری شد
  • داستان زندگی آیت الله رفسنجانی یار دیرینه امام از تولد تا مرگ
  • خارش پوست در شب نشانه بروز بیماری گال
  • رپورتاژ

  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • جراحی زیبایی بینی دکتر عامری
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x