brain_yt راهکارهای طلایی برای رهایی از افکار مزاحم

برای تمام افراد پیش آمده که در مواقع متفاوت افکار مختلف به سراغمان بیایند که ذهن ما را به هم بریزند و باعث شوند تمرکز خود را از دست بدهیم.خیلی از افراد تصور میکنند افزایش تمرکز فرایندی ذاتی است در حالی که برای به دست آوردن این موضوع روش ها و راهکارهایی وجود دارد. برای این منظور ابتدا باید منشاء افکار مزاحم را در خود شناسایی کنید که ممکن است منشاء ذهنی و روانی یا منشاء بیرونی و محیطی داشته باشند.

راهکارهای رهایی از افکار مزاحم:
برای مبارزه با افکار مزاحم که در پیامک تان به آن اشاره کرده اید، راهکارهایی پیشنهاد می شود که در ادامه به صورت مختصر می خوانید.
*سعی کنید با مدیریت درست خود، عواملی را که ممکن است باعث ایجاد حواس پرتی شود از خود دور کنید. برای مثال استفاده از تلفن همراه را به زمان های خاص محدود کنید.
*هر وقت احساس کردید که افکار منفی سراغ تان آمده، وضعیت خود را تغییر دهید و به کار دیگری سرگرم شوید.
*از خودتان بیش از توانایی تان انتظار نداشته باشید و سعی کنید از میان اهداف خود، هدفی را انتخاب کنید که امید بیشتری به موفقیت آن دارید.
*برای خود جعبه ای درست کنید و هرگاه افکار مزاحم و ناامیدکننده باعث رنجش خاطر شما و به هم زدن تمرکزتان شد، آن ها را روی کاغذی بنویسیدو درون جعبه بیندازید و هر چند وقت یک بار جعبه را باز کنید. در آن زمان خواهید دید که خیلی از افکاری که ذهن شما را درگیر کرده بود، اتفاق نیفتاده و ارزش فکر کردن نداشته است.
*از مواردی مانند چشم و هم چشمی و حسادت که خود باعث ایجاد افکار منفی است، دوری کنید.
*یکی از ریشه های افکار منفی و مزاحم انزوا و گوشه گیری است پس سعی کنید اوقات خود را در جمع دوستان مناسب و خانواده سپری کنید.
*اعتماد به نفس خودتان را با کارهایی مانند ورزش و تغذیه سالم و تقویت حافظه افزایش دهید و هرگز به دیگران اجازه ندهید با گفتار و رفتار خود خللی در آن ایجاد کنند.

منبع: قدس آنلاین

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • پیاز و رفع مشکلات غدد
  • انجیر محرک قوای جنسی
  • مراقب سلامتی تان در شب یلدا باشید
  • روشهای سیستم تمرینی مختصر و پر فشار (Gordo n LaVelle’s)
  • هر چیزی که برای سلامت اقایان مضر است
  • تاثیر آموزش با استفاده از اطلاعات دنیای مجازی
  • با این مواد غذایی به مقابله با کیست سینه بپردازید
  • ابتلا به کبد چرب با این کار
  • بر سندرم بیش فعالی ورزشی هوازی چه تاثیری دارد؟
  • هوشمند ترین عینک های نوین
  • آموزش طبخ کیک مرغ
  • هوس ناگهانی و میل خوردن
  • بی فایده بودن شیر مادر پس از 2 سالگی
  • کیک رولتی موزاییکی کدو حلوایی
  • ماهی بر علیه سرطان
  • محبوبترین ها

  • همه چیز در مورد تغذیه در سنین 75 سالگی به بالا
  • 2 راهکار معجزه گر برای از بین بردن بوی بد دهان
  • نظرات متخصصین درمورد رژیم 5:2
  • کاهش قند خون در افراد غیر دیابتی (بخش اول)
  • خوردن سوپ و این فواید برای بدن
  • نحوه ی رژیم گرفتن مردم در سراسر دنیا
  • اضافه وزن با مصرف چربی و شوری
  • افزایش کالری قهوه با این افزودنی ها
  • کالری دل مرغ
  • عامل خلق و خوی و اشتها سروتونین ا ست
  • شرحی از رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین
  • با دیدن غذا خوردن فرد ، به شخصیت او پی ببرید
  • چرا بادام لاغر میکند؟
  • چربی خون را با این رژیم غذایی کاهش دهید
  • معرفی غذاهایی که از بروز جوش در صورت جلوگیری میکند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است