دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
kamardard
کمردرد بیماری ای است که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند.بیماری کمردرد شما را از بسیاری از فعالیت های روزانه عقب می اندازد و نیاز به استراحت دارد.علائمی بسیاری می توانند باعث بروز کمر درد شوند که از آن جمله می توان به بلند کردن اشیاء سنگین،اضافه وزن ،نشستن و یا ایستادن طولانی مدت را نام برد.حرکات ورزشی نقش موثری در درمان کمردرد دارند.در این مطلب قصد داریم شما را با این حرکات ورزشی آشنا نماییم.

 

حرکت اول: یک سمت بدن را روی زمین قرار دهید به طوری که پاها، مفاصل ران و شانه‌هایتان در یک خط مستقیم باشند. به ساعد تکیه کنید، طوری که آرنج شما زیر شانه روی زمین قرار گیرد. سپس لگن خود را از زمین بلند کنید و ۱۵ ثانیه تعادل خود را حفظ کنید. سپس به آهستگی لگن خود را روی زمین برگردانید. این حرکت را در طرف مقابل نیز تکرار کنید. سعی کنید زمان بالا نگه داشتن لگن را به یک دقیقه برسانید. اگر انجام این حرکت برایتان دشوار است، با خم کردن زانوها و مفاصل ران به اندازه ۴۵ درجه می‌توانید از سختی این حرکت بکاهید.

حرکت دوم: ‌روی زمین به شکم دراز بکشید و ۵ دقیقه به همین حالت بمانید. اگر برایتان سخت است، می‌توانید یک بالش زیر شکمتان قرار دهید. این کار باعث برطرف شدن کمردرد شما می‌شود. هر وقت توانستید بدون استفاده از بالش به شکم دراز بکشید، می‌توانید بقیه این حرکت را دنبال کنید. پس از آن که ۵ دقیقه به شکم دراز کشیدید، آرنج‌های خود را روی زمین گذاشته و برای ۵ دقیقه دیگر به ساعدهای خود تکیه کنید. سپس برای مدت یک دقیقه به حالت درازکش اول برگردید و پس از آن در حالی که ران خود را به زمین چسبانده‌اید، دست‌هایتان را به جلو بکشید و از هم باز کنید. یک ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به حالت درازکش اولیه برگردید. این حرکت را ۴ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید. در هنگام انجام این حرکت نباید دردی را در پاهایتان حس کنید ولی احساس درد در قسمت تحتانی کمر طبیعی است.

منبع: بامداد

 

5 1000
ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • توضیح کامل طب سنتی درباره مصرف سوسیس
  • آسانترین شیوه برای کالری سوزاندن
  • در اندامهای مختلف بدن شیمی درمانی چه عارضه هایی بر جای می گذارد
  • کشش به سمت مواد مخدر و راههای درمانی آن
  • لاغری و تناسب اندام با معاشرت با دوستان لاغر
  • راز طول عمر مردم هونزا
  • سرطان خون / علائم و نشانه های آن
  • دیابت نوع 2 و راه رفتن بعد از غذا
  • محبوبترین ها

  • مهمترین و بیشترین علت سیروز کبدی در ایران چیست؟
  • سینوزیت و راهکارهای موثر درمانی آن
  • کاهش پیشرفت سرطان روده با این نوع پروتئین
  • رهایی از سکته مغزی با روش های ساده
  • بیماری مخملک در نوزادان چه علائمی دارد؟
  • بيماری پوستی ايکتيوز چیست؟
  • نکات مهم در مورد سنکوپ یا بیهوشی ناگهانی
  • مراقبت از بدن در برابر نقرس
  • رپورتاژ

  • دکتر نداف جراح پلاستیک و زیبایی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • محصولات بهداشتی و پزشکی مقرون به صرفه و با کیفیت
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x