kamardard با این حرکات ورزشی برای همیشه از کمردرد خلاص شوید
کمردرد بیماری ای است که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند.بیماری کمردرد شما را از بسیاری از فعالیت های روزانه عقب می اندازد و نیاز به استراحت دارد.علائمی بسیاری می توانند باعث بروز کمر درد شوند که از آن جمله می توان به بلند کردن اشیاء سنگین،اضافه وزن ،نشستن و یا ایستادن طولانی مدت را نام برد.حرکات ورزشی نقش موثری در درمان کمردرد دارند.در این مطلب قصد داریم شما را با این حرکات ورزشی آشنا نماییم.

 

حرکت اول: یک سمت بدن را روی زمین قرار دهید به طوری که پاها، مفاصل ران و شانه‌هایتان در یک خط مستقیم باشند. به ساعد تکیه کنید، طوری که آرنج شما زیر شانه روی زمین قرار گیرد. سپس لگن خود را از زمین بلند کنید و ۱۵ ثانیه تعادل خود را حفظ کنید. سپس به آهستگی لگن خود را روی زمین برگردانید. این حرکت را در طرف مقابل نیز تکرار کنید. سعی کنید زمان بالا نگه داشتن لگن را به یک دقیقه برسانید. اگر انجام این حرکت برایتان دشوار است، با خم کردن زانوها و مفاصل ران به اندازه ۴۵ درجه می‌توانید از سختی این حرکت بکاهید.

حرکت دوم: ‌روی زمین به شکم دراز بکشید و ۵ دقیقه به همین حالت بمانید. اگر برایتان سخت است، می‌توانید یک بالش زیر شکمتان قرار دهید. این کار باعث برطرف شدن کمردرد شما می‌شود. هر وقت توانستید بدون استفاده از بالش به شکم دراز بکشید، می‌توانید بقیه این حرکت را دنبال کنید. پس از آن که ۵ دقیقه به شکم دراز کشیدید، آرنج‌های خود را روی زمین گذاشته و برای ۵ دقیقه دیگر به ساعدهای خود تکیه کنید. سپس برای مدت یک دقیقه به حالت درازکش اول برگردید و پس از آن در حالی که ران خود را به زمین چسبانده‌اید، دست‌هایتان را به جلو بکشید و از هم باز کنید. یک ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به حالت درازکش اولیه برگردید. این حرکت را ۴ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید. در هنگام انجام این حرکت نباید دردی را در پاهایتان حس کنید ولی احساس درد در قسمت تحتانی کمر طبیعی است.

منبع: بامداد

 

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • این مواد غذایی می توانند عامل ایجاد مسمومیت باشند
  • ایران؛رتبه سوم خاورمیانه در پیری زودرس
  • از خود پایشی چه می دانید؟
  • مزمن شدن زخم پای دیابتی ها
  • دروغگویی و تاثیرات آن روی بدن
  • آشنایی با رژیم غذایی جایگزین
  • هشت مورد ورزش در آب برای لاغری
  • روش های تسکین دردهای میگرنی
  • اختلال سیکلوتایمی یا حواس پرتی را بیشتر بشناسید
  • نوشابه هیچ تفاوتی با مصرف مو اد مخدر ندارد
  • نشستن طولانی برای قلب و عروق مانند سم است
  • اگر سردرد شما را آزار می دهد این درمان ها را امتحان کنید
  • فلزات چطوری دچار زنگ زدگی می شوند؟
  • ورزش اسکی و مراقبت از لباس های مخصوص آن
  • کالری دریافتی شیرینی ها را چگونه بسوزانیم
  • محبوبترین ها

  • خوراکی های علیه بی رمقی در این فصل سرد
  • چرا B12 برای بدن لازم است
  • لیستی از غذا های مناسب برای خانم های باردار
  • اسیدهای چرب اشباع و نابودی مستقیم قلب
  • لیست جدیدی از میان وعده های کم کالری که نمی شناختید
  • طرفداران غذاهای شمالی بخوانند
  • تاثیرات مفید توت فرنگی در خون سازی
  • کاهش حجم معده با این روش ها
  • تغییرات جانبی برای کاهش وزن
  • محافظت از عروق خونی با شکلات تلخ
  • معتاد شدن به قهوه و عوارض جانبی ان
  • نوشیدنی سالم: آب سبز سم زدا
  • گردو خوردن و این تاثیرات مختلف
  • نمک ها هم خوب و بد دارند
  • چگونه بدانیم که قارچ کیفیت خوبی دارد یا نه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است