ورزش های مناسب کمردرد علت کمردرد درمان کمردرد با حرکات ورزشی درمان کمردرد
کمردرد بیماری ای است که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند.بیماری کمردرد شما را از بسیاری از فعالیت های روزانه عقب می اندازد و نیاز به استراحت دارد.علائمی بسیاری می توانند باعث بروز کمر درد شوند که از آن جمله می توان به بلند کردن اشیاء سنگین،اضافه وزن ،نشستن و یا ایستادن طولانی مدت را نام برد.حرکات ورزشی نقش موثری در درمان کمردرد دارند.در این مطلب قصد داریم شما را با این حرکات ورزشی آشنا نماییم.

 

حرکت اول: یک سمت بدن را روی زمین قرار دهید به طوری که پاها، مفاصل ران و شانه‌هایتان در یک خط مستقیم باشند. به ساعد تکیه کنید، طوری که آرنج شما زیر شانه روی زمین قرار گیرد. سپس لگن خود را از زمین بلند کنید و ۱۵ ثانیه تعادل خود را حفظ کنید. سپس به آهستگی لگن خود را روی زمین برگردانید. این حرکت را در طرف مقابل نیز تکرار کنید. سعی کنید زمان بالا نگه داشتن لگن را به یک دقیقه برسانید. اگر انجام این حرکت برایتان دشوار است، با خم کردن زانوها و مفاصل ران به اندازه ۴۵ درجه می‌توانید از سختی این حرکت بکاهید.

حرکت دوم: ‌روی زمین به شکم دراز بکشید و ۵ دقیقه به همین حالت بمانید. اگر برایتان سخت است، می‌توانید یک بالش زیر شکمتان قرار دهید. این کار باعث برطرف شدن کمردرد شما می‌شود. هر وقت توانستید بدون استفاده از بالش به شکم دراز بکشید، می‌توانید بقیه این حرکت را دنبال کنید. پس از آن که ۵ دقیقه به شکم دراز کشیدید، آرنج‌های خود را روی زمین گذاشته و برای ۵ دقیقه دیگر به ساعدهای خود تکیه کنید. سپس برای مدت یک دقیقه به حالت درازکش اول برگردید و پس از آن در حالی که ران خود را به زمین چسبانده‌اید، دست‌هایتان را به جلو بکشید و از هم باز کنید. یک ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به حالت درازکش اولیه برگردید. این حرکت را ۴ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید. در هنگام انجام این حرکت نباید دردی را در پاهایتان حس کنید ولی احساس درد در قسمت تحتانی کمر طبیعی است.

منبع: بامداد

 

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • انتخاب یک بالش استاندارد
  • چه زمانی صدای زانو دردسر ساز می شود؟
  • تشخیص بیش فعالی با این توصیه ها
  • بررسی انواع اختلالات و بیماری های شخصیتی
  • “کورکومین” چه تاثیری برای ازبین سرطان دارد
  • بدترين مدل های خوردن غذا
  • مردها این مواد غذایی را بیشتر بخورند
  • نارسایی لاکتوز چه بیماری است و علامت آن چیست
  • محبوبترین ها

  • برخی موادغذایی مضر برای سلامتی
  • اگر اهل سونا هستید بخوانید
  • استحکام استخوانها با مکمل حاوی ملاتونین
  • باورتان میشود با روغن زدن به کف پا دردهای خود را درمان می کنید
  • از بیماری کف دست چه می دانید؟
  • چکارکنیم که دچار کم آبی نشویم
  • اگر می خواهید سبزیجات را به بهترین شکل نگهداری کنید ، بخوانید
  • کفش پاشنه بلند با پاها چه می کند؟
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • الو دکتر

    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است