کم کردن وزن کاهش وزن روشهای خطرناک کاهش وزن

کاهش وزن آرزوی هر فرد چاقی است و افراد چاق همواره در پی این مسئله هستند.تا کنون در خصوص کاهش وزن روش های مختلفی توسط مختصصان و پزشکان ارائه شده که برخی از آن ها کارآمد است.برخی افراد بصورت سرخود و ناآگاهانه به سراغ روش هایی میروند که شاید وزن را کاهش دهند اما خطرناک هستند.

بسیاری از راهنمایی‌هایی که برای کاهش وزن ارائه می‌شود، در واقع کاهش وزن را دشوارتر می‌کند. شکی نیست که کم کردن وزن کار آسانی نیست اما با به کار بستن این راهنمایی‌ها کار را سخت ‌تر خواهید کرد. با خواندن این مطلب به اشتباهات خود پی ببرید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

در کاهش وزن تان مراقب این اشتباهات باشید

مصرف نکردن چربی برای کاهش وزن

همه چربی‌ها مانند هم نیست. برخی از آن‌ها باعث افزایش دور کمرو انسداد رگ ها می‌شود، در حالی‌ که برخی از انواع آن باعث لاغری می‌شود؛ البته به شرطی که با عادت سالم غذا خوردن و ورزش منظم همراه باشد. ترکیب چربی‌ها مانند ماهی، آووکادو، مغز میوه ، تخمه و روغن نباتی برای سلامتی مفید است.

پرهیز از خوردن اسنک سالم برای کاهش وزن

اگر منظور از اسنک چیپس، شکلات و بیسکویت است که بدون شک باید از مصرف آن پرهیز کنید؛ اما اسنک سالم که مانع گرسنگی می ‌شود، در کاهش وزن موثر است. بین وعده‌های غذایی به خوردن میان وعده‌ای مانند مقدار کمی ماست، یک‌ مشت مغز یا میوه‌های خشک رو بیاورید تا علاوه بر ایجاد سیری، روند سوخت ‌و ساز بدن نیز تسریع شود.

افزایش مصرف پروتئین برای کاهش وزن

بدن ما انسان‌ها طوری ساخته  شده است که با سه نوع ریز مغذی به شکل کربوهیدرات، چربی و پروتئین می تواند نیازهای خود را تامین کند. تمرکز کردن روی یکی از مواد مغذی نه‌ تنها به‌ سلامتی شما لطمه می‌زند بلکه کمکی به کم کردن وزن نخواهد کرد. تمرکز در خوردن پروتئین، مانع از مصرف کافی کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و آنتی‌ اکسیدان می‌شود.

حذف کربوهیدرات برای کاهش وزن

همانند چربی‌ها، همه کربوهیدرات‌ها شکل هم نیست. یکی از راه های کاهش وزن موفق انتخاب دقیق منبع کربوهیدراتی است؛ منابعی مانند میوه، سبزی‌ و غلات سبوس‌دار. درحالی ‌که کربوهیدرات‌ها ازمواد غذایی تهیه‌ شده با آرد تصفیه‌ شده در صورت مصرف بالا، باعث افزایش وزن خواهد شد.

کمتر خوردن برای کاهش وزن

بارها و بارها متخصصان تغذیه درباره رژیم‌های نادرست هشدار داده اند زیرا نتیجه ای به دنبال ندارد. با محروم کردن بدن از کالری ومواد مغذی دیگر، روند سوخت ‌و ساز بدن متوقف می‌شود. این امر نیز کاهش وزن را سخت خواهد کرد.

ورزش با شکم خالی برای کاهش وزن

ورزش، دو، شنا و  دوچرخه ‌سواری با شکم خالی باعث از دست دادن عضلات می‌شود. از دست دادن عضلات نیز برای کسی که می‌خواهد وزن کم کند گزینه خوبی نیست. زیرا علاوه بر ایجاد افتادگی باعث می‌شود روند سوخت ‌وساز بدن درست عمل نکند. پس قبل از آن‌ یک میوه یا غذای مفید و انرژی‌ زا بخورید.

امتناع از خوردن گوشت قرمز برای کاهش وزن

گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد، برای اندام ها و قلب مضر است زیرا حاوی چربی اشباع ‌شده است؛ اما در صورت مصرف متعادل ، آهن و پروتئین با کیفیت لازم برای سوخت ‌وساز بدن و حفظ عضله، تأمین می‌شود. مصرف گوشت قرمز را به هفته‌ای چند پرس بدون چربی محدود کنید.

 منبع : تراز

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • پربازدیدترین و محبوب ترین سایت پزشکی و سلامت کشور
  • پیشنهادات پزشکان برای بلوغ زودتر از موعد
  • مدیتیشن بی ضرر و بدون زحمت
  • مشکل گرگرفتگی در میانسالی
  • برای نحوه غذا خوردن طب سنتی چه توصیه هایی دارد؟
  • در بروز بیماری های خود ایمنی چاقی چقدر تاثیر گذار است
  • پرزهای زبان و تاثیرات مهم آن ها روی بدن
  • نقش رژیم غذایی، خواب، ورزش و فعالیت اجتماعی در حفظ بهبودی من چیست؟
  • کم کردن وزن با این توصیه ها
  • کلیه سالم داشتن با این ترفند ها
  • پیشروی مرگبار عارضه هیدروسفالی در این کودک
  • جايگاه داروهاي گياهي با كار پژوهشي نهادينه مي‌شود
  • آجیل ها و آلرژی و آسم
  • خواب صبحگاهی خطر یبوست را افزایش می دهد
  • افزایش روانپریشی در بین ساکنین تهران
  • محبوبترین ها

  • ترس مزمن یک نوع اختلال روانی است
  • افسردگی در رده سنی نوجوان
  • عدم گرایش به مدیتیشن
  • چگونه تصمیم گیری های مهم را بررسی کنیم
  • تاثیر موسیقی شاد بر روحیه
  • دلایل بروز پرخاشگری در سنین پایین
  • برای تشکیل زندگی مشترک حتما مطالعه کنید
  • مهیا کردن فضای شاد برای فرزندان
  • 15 راهکار ساده برای غلبه بر افسردگی و غم
  • چرا درک ماهیت اختلالات اضطرابی دشوار است؟
  • اصول رفتار با نوجوانان
  • برای جلوگیری از طلاق چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • کنار هم خوابیدن فرزند با والدین
  • اختلالات روحی که پس از حادثه به سراغمان می آید
  • تغییر دادن یک روز ناخوشایند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است