کم کردن وزن کاهش وزن روشهای خطرناک کاهش وزن

کاهش وزن آرزوی هر فرد چاقی است و افراد چاق همواره در پی این مسئله هستند.تا کنون در خصوص کاهش وزن روش های مختلفی توسط مختصصان و پزشکان ارائه شده که برخی از آن ها کارآمد است.برخی افراد بصورت سرخود و ناآگاهانه به سراغ روش هایی میروند که شاید وزن را کاهش دهند اما خطرناک هستند.

بسیاری از راهنمایی‌هایی که برای کاهش وزن ارائه می‌شود، در واقع کاهش وزن را دشوارتر می‌کند. شکی نیست که کم کردن وزن کار آسانی نیست اما با به کار بستن این راهنمایی‌ها کار را سخت ‌تر خواهید کرد. با خواندن این مطلب به اشتباهات خود پی ببرید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

در کاهش وزن تان مراقب این اشتباهات باشید

مصرف نکردن چربی برای کاهش وزن

همه چربی‌ها مانند هم نیست. برخی از آن‌ها باعث افزایش دور کمرو انسداد رگ ها می‌شود، در حالی‌ که برخی از انواع آن باعث لاغری می‌شود؛ البته به شرطی که با عادت سالم غذا خوردن و ورزش منظم همراه باشد. ترکیب چربی‌ها مانند ماهی، آووکادو، مغز میوه ، تخمه و روغن نباتی برای سلامتی مفید است.

پرهیز از خوردن اسنک سالم برای کاهش وزن

اگر منظور از اسنک چیپس، شکلات و بیسکویت است که بدون شک باید از مصرف آن پرهیز کنید؛ اما اسنک سالم که مانع گرسنگی می ‌شود، در کاهش وزن موثر است. بین وعده‌های غذایی به خوردن میان وعده‌ای مانند مقدار کمی ماست، یک‌ مشت مغز یا میوه‌های خشک رو بیاورید تا علاوه بر ایجاد سیری، روند سوخت ‌و ساز بدن نیز تسریع شود.

افزایش مصرف پروتئین برای کاهش وزن

بدن ما انسان‌ها طوری ساخته  شده است که با سه نوع ریز مغذی به شکل کربوهیدرات، چربی و پروتئین می تواند نیازهای خود را تامین کند. تمرکز کردن روی یکی از مواد مغذی نه‌ تنها به‌ سلامتی شما لطمه می‌زند بلکه کمکی به کم کردن وزن نخواهد کرد. تمرکز در خوردن پروتئین، مانع از مصرف کافی کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و آنتی‌ اکسیدان می‌شود.

حذف کربوهیدرات برای کاهش وزن

همانند چربی‌ها، همه کربوهیدرات‌ها شکل هم نیست. یکی از راه های کاهش وزن موفق انتخاب دقیق منبع کربوهیدراتی است؛ منابعی مانند میوه، سبزی‌ و غلات سبوس‌دار. درحالی ‌که کربوهیدرات‌ها ازمواد غذایی تهیه‌ شده با آرد تصفیه‌ شده در صورت مصرف بالا، باعث افزایش وزن خواهد شد.

کمتر خوردن برای کاهش وزن

بارها و بارها متخصصان تغذیه درباره رژیم‌های نادرست هشدار داده اند زیرا نتیجه ای به دنبال ندارد. با محروم کردن بدن از کالری ومواد مغذی دیگر، روند سوخت ‌و ساز بدن متوقف می‌شود. این امر نیز کاهش وزن را سخت خواهد کرد.

ورزش با شکم خالی برای کاهش وزن

ورزش، دو، شنا و  دوچرخه ‌سواری با شکم خالی باعث از دست دادن عضلات می‌شود. از دست دادن عضلات نیز برای کسی که می‌خواهد وزن کم کند گزینه خوبی نیست. زیرا علاوه بر ایجاد افتادگی باعث می‌شود روند سوخت ‌وساز بدن درست عمل نکند. پس قبل از آن‌ یک میوه یا غذای مفید و انرژی‌ زا بخورید.

امتناع از خوردن گوشت قرمز برای کاهش وزن

گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد، برای اندام ها و قلب مضر است زیرا حاوی چربی اشباع ‌شده است؛ اما در صورت مصرف متعادل ، آهن و پروتئین با کیفیت لازم برای سوخت ‌وساز بدن و حفظ عضله، تأمین می‌شود. مصرف گوشت قرمز را به هفته‌ای چند پرس بدون چربی محدود کنید.

 منبع : تراز

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • وای فای با سلامت انسان چه میکند؟
  • عواقب جبران‌ ناپذیری موبایل
  • آموزش مسواک و نخ دندان از کودکی
  • چه مدل‌های گوشی سبب آسیبهای پوستی می شود؟
  • آیا تاکنون میوه را برای یک رژیم مناسب بکار برده اید؟
  • تولید شیر فراپاستوریزه (ESL) در ایران
  • میوه های مختص روزه داران
  • بالا رفتن هوش نوزاد با دیدن صورت های خندان!
  • محبوبترین ها

  • دانستنیهایی درباره ویژگی های اخلاقی نوزدان
  • رابطه چاقی اطفال با تلویزیون دیدن آنان
  • عوامل تاثیرگذار بر بزهکاری در خردسالان
  • اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف
  • توصیه های روانشناسان برای رفع مشکلات روحی خردسالان
  • اوتیسم و شناخت آن توسط والدین در سنین پایین
  • مناسب ترین تغذیه برای کودکان دبستانی (2)
  • همه چیز درمورد فقر آهن در کودکان
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است