دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
متخصص گوش،حلق بینی و جراحی سر و گردن
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

 azole

درد عضلات بعد از فعالیت بدنی زمانی رخ می دهد که شما اقدام به یک فعالیت جدید ورزشی می کنید، نوع ورزش خود را تغییر می دهید و یا مدت زمان فعالیت فیزیکی را زیاد می کنید. این روند منجر به آسیب میکروسکوپی به فیبرهای عضلانی و در نتیجه درد و سفتی عضلات می شود.

درد عضلانی ناشی از ورزش حتی برای کسانی که سالهاست ورزش می کنند نیز ایجاد می شود. خبر خوب این است که درد به تدریج با گسترش دامنه حرکات ورزشی کاهش می یابد.

کدام فعالیت ها باعث سفتی و درد عضلات می شوند؟

هر فعالیتی که منجر به انقباض عضلات شود، درد تولید می کند. نمونه هایی از انقباضات عضلانی غیر عادی شامل بالا و پایین رفتن از پله، دویدن، کاهش وزن و فشار یو پی است.

مدت زمان درد عضلانی چقدر است؟

این درد معمولا 3 تا 5 روز طول می کشد. درد می تواند از طیف خفیف تا متوسط و شدید متغیر باشد. درد عضلانی معمولا یکی دو روز بعد از ورزش رخ می دهد. البته این نوع درد نباید با آسیب های احتمالی ورزش مانند رگ به رگ شدن یا آسیب های دیگر اشتباه گرفته شود.

چطور می توان درد را کاهش داد؟

هیچ درمان صد در صد موثری برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش وجود ندارد با این حال استفاده از کیسه های یخ، ماساژ، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین، به همراه استراحت می تواند تا حدی تسکین دهنده باشد. اگر درد ناتوان کننده باشد، یا تورم سنگین ایجاد شده باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

راهکارهای پیشگیرانه

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این درد، شروع آرام و تدریجی هر نوع فعالیت جدید ورزشی است. اجازه دهید عضلاتتان برای شروع ورزش جدید با حرکات منطبق شوند.

گرم کردن بدن قبل از ورزش برای کاهش این دردها موثر است. ورزش کردن با عضلات گرم شانس آسیب را نیز کاهش می دهد.

حرکات کششی قبل یا بعد از ورزش نیز به کاهش دردهای عضلانی کمک می کند.

آیا می توان با وجود درد عضلانی باز هم ورزش کرد؟

اگر درد باعث می شود سخت ورزش کنید، بهتر است از انجام فعالیت خودداری کنید و حداقل برای چند روز در حالت استراحت باشید.
منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x