azole گرفتگی و درد عضله های بدن، بعد از ورزش

درد عضلات بعد از فعالیت بدنی زمانی رخ می دهد که شما اقدام به یک فعالیت جدید ورزشی می کنید، نوع ورزش خود را تغییر می دهید و یا مدت زمان فعالیت فیزیکی را زیاد می کنید. این روند منجر به آسیب میکروسکوپی به فیبرهای عضلانی و در نتیجه درد و سفتی عضلات می شود.

درد عضلانی ناشی از ورزش حتی برای کسانی که سالهاست ورزش می کنند نیز ایجاد می شود. خبر خوب این است که درد به تدریج با گسترش دامنه حرکات ورزشی کاهش می یابد.

کدام فعالیت ها باعث سفتی و درد عضلات می شوند؟

هر فعالیتی که منجر به انقباض عضلات شود، درد تولید می کند. نمونه هایی از انقباضات عضلانی غیر عادی شامل بالا و پایین رفتن از پله، دویدن، کاهش وزن و فشار یو پی است.

مدت زمان درد عضلانی چقدر است؟

این درد معمولا 3 تا 5 روز طول می کشد. درد می تواند از طیف خفیف تا متوسط و شدید متغیر باشد. درد عضلانی معمولا یکی دو روز بعد از ورزش رخ می دهد. البته این نوع درد نباید با آسیب های احتمالی ورزش مانند رگ به رگ شدن یا آسیب های دیگر اشتباه گرفته شود.

چطور می توان درد را کاهش داد؟

هیچ درمان صد در صد موثری برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش وجود ندارد با این حال استفاده از کیسه های یخ، ماساژ، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین، به همراه استراحت می تواند تا حدی تسکین دهنده باشد. اگر درد ناتوان کننده باشد، یا تورم سنگین ایجاد شده باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

راهکارهای پیشگیرانه

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این درد، شروع آرام و تدریجی هر نوع فعالیت جدید ورزشی است. اجازه دهید عضلاتتان برای شروع ورزش جدید با حرکات منطبق شوند.

گرم کردن بدن قبل از ورزش برای کاهش این دردها موثر است. ورزش کردن با عضلات گرم شانس آسیب را نیز کاهش می دهد.

حرکات کششی قبل یا بعد از ورزش نیز به کاهش دردهای عضلانی کمک می کند.

آیا می توان با وجود درد عضلانی باز هم ورزش کرد؟

اگر درد باعث می شود سخت ورزش کنید، بهتر است از انجام فعالیت خودداری کنید و حداقل برای چند روز در حالت استراحت باشید.
منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بی اعتمادی در زنان منجر به بیماری های قلبی می شود
  • معرفی نوشیدنی معجزه کننده برای سلامتی
  • انواع اضطراب های مزمن و پیامدهای مضر آن ها
  • جزییات تشییع پیکر دکتر شریعتمداری
  • دانستینهایی درباره پرده های سفید داخل انار
  • تصاویری از ست منیوجت تری
  • با موی تای به تناسب اندام برسید
  • راه حلی برای درمان بیش فعالی کودکان
  • نقش ژنتیک در پراشتهایی
  • خستگی و رهایی از آن
  • کاهش وزن به قیمت ابتلا به سرطان
  • سلامت انسان با همسری شاد تضمین میشود
  • ایجاد بوی بد دهان با این بیماری ها
  • با این معجون با بیماری خداحافظی کنید و به سلامتی سلام
  • هشدار برای شبکه های مجازی
  • محبوبترین ها

  • از بردن تیغ به سمت موهای نوزاد خودداری کنید
  • فرزندتان صبور تربیت کنید
  • رایانه و اطفال
  • بروز توانایی تفکر استراتژیک در بچه
  • ایجاد زمینه کودک آزاری با بی توجهی به کودک
  • ورزش های تاثیرگذار روی قد کودکان
  • معضل تمایل نداشتن به مدرسه
  • مهدکودک یا استخدام پرستارکدامیک خوب است؟
  • مواد غذایی مضری که باید از نوزادان دور کنید
  • سندرم تنگی نفس در اطفال
  • روانشناسی پدر و دختر و رابطه آن ها
  • تقویت هوش بچه ها با ایجاد این زمینه ها
  • عوامل ایجاد کننده اضطراب در خردسالان
  • چرا نوزاد ها جیغ میکشند؟
  • کودکان چاق در مصرف شیرینی پرهیز کنند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است