مشاوره زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی

 ورزش گرفتگی و درد عضله های بدن گرفتگی عضله بعد از ورزش

درد عضلات بعد از فعالیت بدنی زمانی رخ می دهد که شما اقدام به یک فعالیت جدید ورزشی می کنید، نوع ورزش خود را تغییر می دهید و یا مدت زمان فعالیت فیزیکی را زیاد می کنید. این روند منجر به آسیب میکروسکوپی به فیبرهای عضلانی و در نتیجه درد و سفتی عضلات می شود.

درد عضلانی ناشی از ورزش حتی برای کسانی که سالهاست ورزش می کنند نیز ایجاد می شود. خبر خوب این است که درد به تدریج با گسترش دامنه حرکات ورزشی کاهش می یابد.

کدام فعالیت ها باعث سفتی و درد عضلات می شوند؟

هر فعالیتی که منجر به انقباض عضلات شود، درد تولید می کند. نمونه هایی از انقباضات عضلانی غیر عادی شامل بالا و پایین رفتن از پله، دویدن، کاهش وزن و فشار یو پی است.

مدت زمان درد عضلانی چقدر است؟

این درد معمولا 3 تا 5 روز طول می کشد. درد می تواند از طیف خفیف تا متوسط و شدید متغیر باشد. درد عضلانی معمولا یکی دو روز بعد از ورزش رخ می دهد. البته این نوع درد نباید با آسیب های احتمالی ورزش مانند رگ به رگ شدن یا آسیب های دیگر اشتباه گرفته شود.

چطور می توان درد را کاهش داد؟

هیچ درمان صد در صد موثری برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش وجود ندارد با این حال استفاده از کیسه های یخ، ماساژ، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین، به همراه استراحت می تواند تا حدی تسکین دهنده باشد. اگر درد ناتوان کننده باشد، یا تورم سنگین ایجاد شده باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

راهکارهای پیشگیرانه

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این درد، شروع آرام و تدریجی هر نوع فعالیت جدید ورزشی است. اجازه دهید عضلاتتان برای شروع ورزش جدید با حرکات منطبق شوند.

گرم کردن بدن قبل از ورزش برای کاهش این دردها موثر است. ورزش کردن با عضلات گرم شانس آسیب را نیز کاهش می دهد.

حرکات کششی قبل یا بعد از ورزش نیز به کاهش دردهای عضلانی کمک می کند.

آیا می توان با وجود درد عضلانی باز هم ورزش کرد؟

اگر درد باعث می شود سخت ورزش کنید، بهتر است از انجام فعالیت خودداری کنید و حداقل برای چند روز در حالت استراحت باشید.
منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 10 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x