picsart_1477932890225

دیابت همان بیماری مرض قند است که به علت عدم توانایی سلول ها در جذب قند به وجود می آید. این بیماری نوعی بیماری ارثی نیز هست که به دو نوع دیابت شیرین نوع یک و دیابت شیرین نوع دو تقسیم می شود. روش هایی درمانی برای  کنترل قندخون وجود دارد. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

مطالعات نشان می دهد کنترل بهتر قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع۲ با بلندشدن از روی مبل و چند لحظه ایستادن یا راه رفتن آرام میسر می شود.

به گفته محققان هلندی، ورزش متوسط تا شدید غالبا به افراد توصیه می شود، اما اکثر بیماران به این توصیه عمل نمی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک مطالعه جدید بیان می کند حتی نشستن کمی کمتر ممکن است فایده داشته باشد.

دکتر رابرت کورگی، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هر گونه فعالیت می تواند به کاهش گلوکز (قندخون) کمک کند. پیام «کمتر نشستن» بیش از توصیه به ورزش موفق است چراکه عمدتا بیماران شیوه تجویزی ورزش را انجام نمی دهند.»

دستورالعمل فعلی فعالیت فیزیکی بر حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته برای کمک به پیشگیری از دیابت نوع۲ تاکید دارد. اما محققان اذعان می کنند که ۹ نفر از ۱۰ نفر در انجام این دستورالعمل ناموفق هستند.

این مطالعه شامل ۱۹ فرد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع۲ با میانگین سنی ۶۳ سال بود که به سه برنامه که هریک چهار روز به طول می انجامید عمل می کردند. در اولین برنامه، شرکت کنندگان ۱۴ ساعت در روز می نشستند و تنها یک ساعت در روز راه رفته و یک ساعت می ایستادند.

در برنامه دوم (برنامه کمتر نشستن)، شرکت کنندگان در مجموع ۲ ساعت در روز راه می رفتند و ۳ ساعت در روز می ایستادند و زمان استراحت شان بعد از هر ۳۰ دقیقه بود.

در برنامه سوم (ورزش)، شرکت کنندگان یک ساعت نشستن در روز را با دوچرخه زدن در محیط بسته جایگزین کردند.

به گفته محققان، در برنامه های نشستن کمتر و ورزش، میزان مصرف انرژی مشابه و یکسان بود.

محققان دریافتند بهبود چشمگیر در کنترل قندخون زمانی روی داد که بیماران در برنامه کمتر نشستن یا ورزش شرکت داشتند، اما بهبود بیشتر در طول فاز کمتر نشستن اتفاق افتاد.

منبع: خبر 24

ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • محصولات کم چرب و پیشگیری از گرفتگی عروق
  • راز نهفته در دست دادن افراد مختلف
  • با آسودگی خاطر سیب زمینی بخورید، وزنتان بالا نمی رود
  • حسین محب اهری دچار عفونت شدید شد
  • تشخیص زود هنگام اختلال خوردن
  • حواستان به اشتها نداشتن فرزندتان باشد
  • هشدارهای مهم برای سرطان در ریه
  • فصل بهار و حساسیت های آن
  • شیک پروتئین خانگی بدون مکمل
  • درمان دیابت نوع 2 وهورمون بافت چربی
  • چه دلایلی وجود دارد که در زندگی هدف داشته باشیم؟
  • عطسه در خواب نشانه سرما خوردگی نوزاد
  • آبمیوه ای برای سندروم پای بیقرار
  • انسداد گوش و رفع آن در خانه
  • وجود خون در مایع منی خطرناک است؟
  • محبوبترین ها

  • اعتیاد آور بودن اشعه ماوراء بنفش خورشیدی ثابت شد!
  • کرسپل های روسی زیبا
  • بیمار شدن طحال با استرس
  • 7 علامت که نشان می دهد ریه ی شما به خوبی کار نمی کند
  • همه خواص پاک کنندگی سرکه
  • مشکلات مو با کم کاری تیروئید
  • توصیه های مختلف برای پینه پا
  • نکات مهم پزشکی در مورد سلامت آقایان
  • اگر اهل سونا هستید بخوانید
  • هر آنچه لازم است درباره سرمها بدانید
  • روش های برطرف کردن گشادی واژن
  • اضافه وزن و حجیم شدن شکم با این عوامل
  • هر مُسکن برای کدام دردها تسکین کننده است
  • رابطه ی پوکی استخوان، بیماری های هورمونی و پریودنتال
  • آسپیرین و نجات از سرطانی مهلک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است