eltehab

برخی از افراد دارای التهاب های مزمن در بدن خود هستند.در اثر استفاده از مواد خوراکی فراوری شده،چربی های اشباع شده و مواد قندی و شیمیایی این گونه التهاب ها در بدن شما تشدید شده و یا ایجاد می شوند.در مقابل برخی مواد خوراکی مانند میوه های تازه و سبزیجات می توانند التهاب بدن شما را کاهش دهند.همچنین افزایش میزان اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم غذایی می‌تواند مهم‌ترین گام در پیشگیری از التهاب در بدن باشد.در این مطلب قصد داریم شما را با سه ماده خوراکی اصلی موثر در کاهش التهاب در بدن آشنا نماییم.

زنجبیل: این ماده خوراکی حاوی بیش از ۵۰۰ ترکیب طبیعی است که خواص بی شماری برای سلامتی به همراه دارد. در حالیکه هنوز به صورت علمی چگونگی تاثیرگذاری زنجبیل در کاهش التهاب بدن مشخص نشده شواهد حاکی از آن است که زنجبیل به کاهش التهاب موثر در بروز انواع سرطان و آرتریت کمک می‌کند.
ویتامین C: این ویتامین که در گریپ فروت، پرتغال، لیمو و بسیاری از سبزیجات وجود دارد بیشتر به دلیل خاصیت پیشگیری از سرماخوردگی شناخته شده است. اما ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که تاثیرات مضر استرس را کاهش می‌دهد. همچنین در کنار ویتامین E خاصیت ضدالتهابی موثری پیدا می کند. ویتامین C که محلول در آب به حساب می‌آید در بدن ذخیره نمی‌شود و باید در طول روز مصرف شود تا به سطح مطلوب برسد.
امگا ۳ و اسیدهای چرب ضروری: این ترکیب‌ها از چربی‌های مفید هستند که به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، درد مفاصل، مشکلات سلامت روان و التهاب کمک می‌کنند.

 

ارسال شده در 17 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ترفندهای ساده برای پرپشت کردن مو و ابروها
  • چقدر با خودتان رو راستید؟
  • هر آنچه باید درباره رایحه درمانی بدانیم
  • خوراک کدو با برنج و روغن زیتون
  • برای داشتن دندان های سالم بخوانید
  • هرآنچه درمورد پروتئین ها باید بدانید
  • موثرترین درمان خانگی برای شوره سر
  • آسیب های ناشی از دستگاههای خنک کننده برای اطفال
  • باورهای رایج در زمینه مصرف دارو
  • با این شیوه درمانی جدید سرطان آشنا شوید
  • هرگز رژیم لاغری دیگران را نگیرید
  • بررسی شاخه های مختلف کودک آزاری
  • مقابله و درمان به موقع زخم معده
  • 8 نشانه های ضربه ی مغزی که شما باید بدانید
  • صرف وعده شام هنگام غروب به شما در کاهش وزن کمک می کند
  • محبوبترین ها

  • در طول ماه رمضان چه غذاهایی بهتر است بخوریم؟
  • با استفاده از این مواد غذایی همیشه جوان بمانید
  • پرخوری عصبی با این عوامل
  • در کاهش وزن اهمیت فیبر رژیم غذایی چه حد است
  • بهترین میان وعده قبل از ورزش برای کودکان
  • بررسی گروه سبزیجات از دیدگاه پزشکان
  • برای وعده های غذایی خود زمان معین داشته باشید
  • انواع نان ها و تفاوت هر کدام
  • مناسبترین رژیم غذایی برای بیماران تیروئیدی
  • دریافت ویتامین دی کافی از طریق این مواد غذایی
  • بررسی راهکار هایی برای کاهش وزن بدون رژیم گرفتن
  • خطاهای رایج در حین غذا خوردن
  • آیا خوردن میوه می تواند جای وعده ی شام را بگیرد؟
  • درمان مشکلات گوارشی با کمک مواد غذایی سالم
  • هر آنچه درمورد فواید خاکشیر باید بدانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است