moo

موهای پر پشت و زیبا می تواند زیبایی تمام افراد را چند برابر کند.بدون شک همه افراد خواستار داشتن موهای پرپشت هستند.علاوه بر ژنتیک عوامل دیگری هم می توانند در داشتن موهای پرپشت تاثیر گذار باشند که از آن جمله می توان تغذیه،مواد شوینده نامناسب و آلودگی هوا را نام برد.در این مطلب قصد داریم شما را با مراقبت های اصولی برای رشد و تقویت موها آشنا کنیم.

اگر شما هم جز کسانی هستید که برای درمان موهای خود و یا پیشگیری از ریزش و تقویت کردن آنها تا بحال به پزشکان مختلفی مراجعه کرده و از داروهای شیمیایی مختلفی استفاده کرده اید و نتیجه مطلوبی نگرفته اید بهتر است با ما همراه باشید تا پاسخ سوال چگونه موهایی پرپشت داشته باشیم را بگیرید

همانطور که دیده اید ساکنین کشورهایی مانند هند و چین و کره و… که برای مراقبت از مو و پوست خود از راه های طبیعی و طب سنتی استفاده میکنند به مراتب به نتایج بهتری نسبت به کشورهایی که داروهای شیمیایی را اصل قرار داده اند، رسیده اند

ما هم سعی کرده ایم از تجربه های آنها در تقویت مو ها و هم چنین طب سنتی ایرانی خودمان استفاده کرده و راه های درمان مفید و موثری را برای جلوگیری از ریزش موی شما و پرپشت و سالم کردن آنها به شما معرفی کنیم

تقویت موی سر

 

استفاده از روغن های گیاهی مختلف تاثیر بسیار زیادی در پرپشت شدن و تقویت مو ها دارد از بهترین آنها میتوان به روغن های زیر اشاره کرد البته توجه داشته باشید که هر نوع روغنی برای موی خاصی مناسب است و استفاده نادرست از آنها ممکن است تاثیرات مثبتی را بر مو نگذاشته و حتی آسیب رسان هم باشد- چگونه موهایی پرپشت داشته باشیم

روغن مو

روغن دانه انار : این روغن برای موهای نرم بسیار مناسب میباشد اسید یونیسیک موجود در این روغن باعث تقویت و جان بخشی به تارهای ضعیف و نازک مو میشود معمولا افرادی که دارای موهای نرم هستند تارهای موی نازک داشته که مقاومت زیادی هم دربرابر داروهای قوی تر ندارند به همین دلیل روغن دانه انار در کنار خواص خود از آسیب رساندن به مو جلوگیری میکند شما همچنین میتوانید این روغن را با روغن زیتون مخلوط کنید تا هم رقیق تر شده و استفاده از آن راحت تر شود و هم بتوانید از خواص هردو روغن بصورت همزمان بهره ببرید

روغن آووکادو : این روغن برعکس روغن دانه انار برای موهای ضخیم تر و خشن تر مورد استفاده قرار میگیرد چرا که ویتامینها و پروتئین ها ی موجود در آن باعث تقویت تارهای آسیت دیده و ترمیم وکنارهم قرارگرفتن منظم لایه های شاخی مو میشود این روغن شکافهای بشره مو را پرکرده و باعث تقویت مو میشود که جلوی ریزش و موخوره را هم به طبع میگیرد

روغن زیتون : اگر موهای خودتان پرپشت است و حالت و براقیت خوبی ندارد میتوانید از روغن زیتون استفاده کنید ، از آنجاییکه روغن زیتون میتواند مواد مورد نیاز مو را تا حدی تامین کند استفاده از آن برای موهای پرپشت که مواد تولید شده ی کف سر پاسخگوی حجم زیاد مو نمیباشد بسیار موثر است

اما از آنجا که این روغن جز روغن های سنگین به حساب می آید بهتر است برای موهای ضعیف و نازک از آن استفاده نشود

روغن سبوس برنج : این روغن برای تمامی افراد با هر نوع و جنس مویی پیشنهاد میشود چراکه امکان آسیب رسیدن به مو در اثر استفاده از آن وجود ندارد

ویتامین ای موجود در سبوس برنج بشره مو را تقویت کرده و از خرد شدن، ضعیف شدن ، موخوره گرفتن مو و… جلوگیری میکند هم چنین بافتهای آسیب دیده را نیز ترمیم میکند – چگونه موهایی پرپشت داشته باشیم

 

روغن شاهدانه: این روغن هم همانند سبوس برنج آسیب زا نبوده واستفاده از آن برای هر شخصی بلامانع است اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین و مواد معدنی موجود در آن مواد غذایی لازم برای موهای شما را تامین کرده و باعث تقویت ، زیبایی و پرپشت شدن موهایتان میشود

پرپشت شدن مو

روغن رزماری یک روغن بسیار موثر برای پرپشت کردن موهای کم پشت میباشد چراکه حاوی مقادیر قابل توجهی عناصر آهن ، کلسیم و ویتامین ب میباشد این روغن به شدت تحریک کننده پیاز مو میباشد و باعث پرپشت شدن موها میشود

روغن بادام شیرین باعث درمان موخوره میشود هم چنین وجود ویتامین های آ ، ای و ب این روغن را بسیار منحصر بفرد کرده است که علاوه بر ترمیم ، تقویت و درمان موخوره باعث بهبود جریان خون در کف سر شده و رشد موها را بهتر میکند

استفاده از موس ، بخصوص یک موس گیاهی و باکیفیت در پرپشت شدن موهای شما نقش مهمی را ایفا میکند پس از شستن موها ، زمانیکه موها هنوز حالت مرطوب بودن دارد ، موس را کف سر ماساژ داده و آن را به آرامی روی ساقه های مو نیز ماساژ دهید این کار به تقویت و پرپشت شدن موهایتان کمک زیادی میکند

نقش تغذیه در پرپشت شدن مو

 

تغذیه نقش بسیار مهمی را در رشد و تقویت مو ها دارد و در صورتیکه تغذیه شما مناسب نباشد ، مراقبتها و استفاده از داروها و تقویت کننده های مو تاثیری نخواهند داشت

از آنجاییکه بخش عظیم مو را پروتئین تشکیل میدهد وجود مقادیر کافی از پروتئین در رژیم غذایی بسیار مهم و لازم است به همین دلیل حتما حتما در برنامه غذایی خود مواد پروتئینی کافی را جای دهید

طبق مطالعات انجام شده مصرف میزان کمتر از 7 درصد کالری پروتین در روز باعث ضعیف شدن موها و تغییر در رنگدانه های مو میشود

پروتئین را میتوانید با مصرف موادی مثل لبنیات ، گوشتهای سفید و قرمز مثل ماهی ، میگو ، گوشت گوسفند و گوساله ، حبوبات ، سویا ، تخم مرغ ، آجیل و … به بدنتان برسانید

همچنین رشد موها به چربی نیز به مقدار کافی احتیاج دارد ، بدین منظور سعی کنید امگا 3 را در برنامه غذایی خود قرار دهید

چربی مانع از خشک شدن ساقه های مو میشود و حدودا 3 درصد مو از لیپید تشکیل شده و کمبود آن باعث بروز مشکلاتی همچون خشکی ، شکنندگی ، شوره و پوسته سر شود

امگا 3 را میتوانید از طریق مصرف شاهدانه ، سویا ، گردو ، تخم کدو ، غلات سبوس دار ، تخم مرغ ، غزل آلا و میگو  به بدنتان برسانید

منبع: ساعت 24

 

ارسال شده در 18 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • از بین رفتن تیرگی دور چشم با گل داوودی
  • تصاویری از دستگاه گالوانیک
  • بهمن گلبار نژاد، رکابزن پارالمپیک کشورمان، درگذشت
  • کاهش ویتامین د میتواند به بارداری آسیب بزند
  • خوردنی های موثر برای مبتلایان به آرتریت
  • چقدر ورزش برای دیابتی ها لازم است؟
  • بررسی توانایی های فکری شامپانزه
  • مروری بر تکنیک های ضد افسردگی
  • چکار کنیم که در زمان روزه داری دهانمان تلخ نشود
  • اگر غذایتان سوخته ، آن را نخورید
  • اصطلاح شناسی جهت یابی بدن و آناتومیک
  • معضل تمایل نداشتن به مدرسه
  • مهمترین مواد خوراکی برای سلامت شما
  • داروی پوکی استخوان از گیاه سویا تولید شد
  • “رژیم لاغری” که سبب از بین رفتن عضلات می‌شود
  • محبوبترین ها

  • تصورات غلط در مورد مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی
  • خانم هایی که قصد مادر شدن دارند ، بخوانند
  • مضرات و عوارض خوردن فست فود در شب
  • ارتباط نوع مواد غذایی با باهوش شدن
  • قند موجود در انواع مواد غذایی
  • با فواید و خواص ماست کم چرب آشنا شوید
  • یک دنیا خاصیت برای سنجد
  • مبتلایان به دیابت از این سبزیجات استفاده کنند
  • لیستی از مهمترین کلاژن سازها برای پوست
  • جوش صورت و لبنیات
  • آیا می دانید آب آلوئه ورا چه خاصیتی دارد؟
  • 10 غذای فوق العاده برای ساخت عضله
  • چای سبز چه ترکیباتی دارد که اینقدر مفید است؟
  • توصیه های طب سنتی برای هضم کامل غذا
  • ورزش معالجه ای برای اضافه وزن نیست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است