تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی

با کمک این برنامه غذایی تا حدودی از بابت تغذیه سالم خیالتان راحت خواهد شد و قادر خواهید بود به برنامه غذایی سالمی دسترسی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم با ترفندهای موثر در این زمینه آشنا شوید و موادغذایی مفید و سالم را بشناسید تا در اختیار اعضای خانواده قرار دهید.

  • مصرف نمک در روز نباید بیش از یک قاشق چای خوری باشد.
  • از گذاشتن نمک پاش روی سفره خودداری نمائید.
  • حداقل 5 واحد میوه و سبزیجات در روز مصرف کنید.
  • به جای روغن جامد از روغن مایع استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از پوکی استخوان، حداقل یک یا دو لیوان شیر در روز مصرف کنید.

تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی   تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی

  • روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.
  • حتی الامکان از گوشت سفید به جای گوشت قرمز استفاده کنید.
  • از تمامی گروه های غذایی مانند نان و غلات، گوشت و حبوبات، میوه و سبزیجات و شیر و لبنیات استفاده کنید.
  •  مصرف دو بار در هفته ماهی را فراموش نکنید.
  • از میوه ها به عنوان میان وعده استفاده کنید.

تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی   تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی   تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی

  • برای کاهش مصرف چربی و نمک که زمینه را برای ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و افزایش فشارخون فراهم می کند، استفاده از نمک و سس مایونز را همراه با سالاد محدود کنید.
  • در مواقعی که استفاده از نمک باید محدود باشد اضافه کردن سبزی های معطر مانند نعناع، ریحان، گشنیز به غذا، طعم و عطر مطلوب را به غذا می دهند.

تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی   تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی   تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی   تغذیه مناسب تغذیه صحیح تغذیه‌ سالم تغذیه اصولی

  • برای پخت سبزیها از آب به مقدار کم استفاده کرده و آب حاصل از پخت را در غذاها مصرف کنید. بخارپز کردن سبزی ها راه بهتری برای حفظ ارزش غذایی آنهاست.
  • زمان پخت سبزی ها بیشتر از 20 دقیقه نباشد تا ویتامین های آن از دست نرود.
  • تغذیه خوب و استفاده مناسب از سبزیجات در دوران حاملگی و شیردهی برای مادر و کودک بسیار مفید بوده و برای یک شیردهی موفق لازم است.

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 18 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • روش صحیح استفاده از کاندوم چگونه است؟
  • هيچ كدام از مكمل‌هاي ورزشي مجاز در ايران حاوي مواد دوپينگي نيست
  • برای داشتن شکم شش تکه چیکار کنیم؟
  • درمانی طبیعی برای تنگی نفس
  • ایکاش انعطاف پذیر بودم با دیگران سازش داشتم!
  • عوامل سنگ ساز بودن کلیه ها
  • رنگ پیاز و کالری دریافتی از آن
  • در صبحانه چه نوشیدنی بنوشیم بهتر است؟
  • محبوبترین ها

  • عوامل اصلی افزایش وزن
  • کاهش وزن به هر میزان در هر سنی
  • مصرف مواد قندی و پیامدهای ناگوار آن
  • تاثیر مغزهای مختلف بر روی بیماری ها
  • چربی سوزی پهلوها چگونه ممکن است؟
  • دانسته هایی درباره خورشت و پلوی کنسروشده
  • کالری های موجود در روغن زیتون
  • برای تقویت ماهیچه هایتان این سبزی را فراموش نکنید
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • لیفتینگ با نخ
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است