خاصیت امگا 3 باروری مردان افزایش کیفیت اسپرم

کیفیت اسپرم ها با عواملی همانند چربی اشباع شده در غذاها کاهش می یابد و این غذاها در کاهش کیفیت اسپرم ها اثر زیادی میگذارند.از یک طرف اسید چربی که در امگا 3 وجود دارد سبب میشود سلامت اسپرم ها بهبود یابد و کیفیت شان بهتر شود.اسید چرب امگا 3 را میتوان در ماهی به مقدار زیاد پیدا کرد و مصرف ماهی توصیه میشود.

هر آنچه می‌خورید بر میزان باروری شما تأثیر دارد. محققان مرکز باروری بیمارستان عمومی ماساچوست، مدارکی یافتند که نشان می‌دهد غذاهایی که دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده هستند، باعث کاهش کیفیت اسپرم‌ها می‌شوند. از سوی دیگر، اسید چرب امگا ۳، که در ماهی به وفور یافت می‌شود، باعث بهبود سلامت اسپرم‌ها می‌شود.

این تحقیق، که نتایج آن در مجله ریپروداکشن (Reproduction) به ثبت رسیده است، نشان داد که داوطلبانی که بیش از دیگر مردان، چربی‌های اشباع شده مصرف کرده‌اند، تعداد اسپرم‌هایشان ۳۵ درصد کمتر از کسانی بود که، چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی آن‌ها جایی ندارد.

مطالعات نشان می‌دهند که به طور کلی، رژیم‌های غذایی که فاقد چربی هستند، تا ۴۳ درصد، به افزایش کیفیت اسپرم‌ها کمک می‌کنند. محققان، ۹۹ مرد ۳۰ تا ۴۰ ساله را مورد بررسی قرار دادند. افرادی که از ماهی به جای گوشت قرمز و روغن کنجد یا کلزا به جای روغن جامد استفاده می‌کنند، از قدرت باروری بالاتری در این سنین برخوردار هستند. زیرا این مواد حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا۳ هستند، و زمانی که جایگزین چربی‌های اشباع شده می‌شوند، تأثیر مثبتی بر کیفیت اسپرم‌ها می‌گذارند.

منبع : سیمرغ

ارسال شده در 20 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ناباروری

پیشنهاد سردبیر

  • مریم گلی را بکار ببرید
  • رژیم غذایی جالبی که تا بحال نشنیده اید
  • جایگزین کردن قرص آسپرین با این خوراکی
  • قبل از بارداری چکارکنیم که دچار حالت تهوع نشویم
  • تاثیرات باورنکردنی موسیقی بر روی کودکان
  • کنترل نیروی جنسی پس از جدایی
  • دانستنی های مهم در مورد وزوز گوش
  • استفاده از لبنیات پرچرب وکاهش 23 درصدی ریسک ابتلا به دیابت
  • علت ترشحات بدبوی واژن
  • عوارض غذاهای چرب ایرانی
  • ژل مخصوص دهان و دندان
  • خرید لباس با توجه به روحیات
  • شاد بودن کنار همسر
  • سالم ترین خوراکی ها برای داشتن سالم ترین قلب
  • کارهای مهم اسیدهای چرب ضروری و امگا 3
  • محبوبترین ها

  • شیوه های طبیعی و ساده برای کم آبی بدن روزه داران
  • چربی خون را با این رژیم غذایی کاهش دهید
  • رموز 12 تایی کاهش وزن
  • رژیم ضد پیری را با رژیم اوکیناوایی، تجربه کنید
  • چرا ید برای بدن ضروری است
  • آیا شیر و شلغم ارزش غذایی یکسانی دارند؟
  • آیا ماکارونی برای سلامتی خوب است؟
  • نظر متخصصین تغذیه درباره روزه داری در تابستان
  • کمک به کاهش وزن با غذاخوردن!
  • تعریف کلی و مهم از امگا 3 !!
  • شش نکته کلیدی برای لاغری که از آنها بی خبرید
  • افزایش وزن با بی خطر ترین روش
  • اصول مهم تغذیه پاییزی
  • بررسی فواید و مضرات پاستیل
  • درباره آبمیوه ها چه می دانید؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است