migrenn
 همه افراد در طول زندگی سردرد و میگرن را تجربه کرده اند.این سردردها بسیار کلافه کننده هستند و باعث می شوند شما از بسیاری از فعالیت های روزانه خود باز بمانید.شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب این سردردها به دلیل نوعی کمبود ویتامین در بدن رخ می دهد.در این مطلب قصد داریم با معرفی یک رژیم غذایی سالم به شما در درمان سردرد کمک کنیم.
فرادید نوشت : سردردِ شدید تجربه‌ای بسیار تلخ است. اخیرا مشخص شده که کمبود نوعی خاص از ویتامین می‌تواند عامل سردرد و میگرن باشد که البته بدون راه حل نیست.

تقریبا تمام کسانی که با میگرن سر و کار دارند می‌دانند که این پدیده چقدر دردناک است. میگرن آن‌قدر دردناک است که شاید آن را برای دشمنانتان هم آرزو نکنید. بنابراین طبیعی است که افراد مبتلا به میگرن به دنبال راه‌حلی برای آن باشند.اخیرا مشخص شده که کمبود ویتامین ب در بدن با افزایش احتمال میگرن در ارتباط است. از این رو، تمام کسانی که با میگرن درگیر هستند باید به دنبال جذب بیشتر ویتامین ب باشند.

در پژوهشی که بر روی ۵۲ شخص مبتلا به میگرن انجام شد، نتایجی جالب به دست آمد. شرکت کنندگان این پژوهش به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول مکمل ویتامین و گروه دوم دارونما دریافت کرد. در نهایت مشخص شد که تعداد دفعات گروه اول به نصف کاهش یافت، اما در دفعات ابتلا به میگرنِ گروه دوم هیچ تغییری دیده نشد.

میگرن حدودا بر روی ۱۵ درصد مردم تاثیر می‌گذارد که زنان تقریبا دو برابر مردان با میگرن درگیر هستند. تصور همه ما از میگرن فقط سردردهای شدید است، اما میگرن می‌تواند با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا، ایجاد اضطراب و حس سوزش و خارش در دست و پا در ارتباط باشد.

با ویتامین ب به جنگ با میگرن بروید

کسانی که به طور منظم با میگرن و علائم آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید به فکر اضافه کردن مکمل‌های ویتامینی و اسید فولیک (ویتامین B9) به رژیم غذاییِ خود باشند. اگر این رویه را مدتی ادامه دهید آثار آن را در آینده نزدیک خواهید دید. بنابراین، برای اینکه از شر میگرن و سردردهایتان خلاص شوید باید غذاهایی را میل کنید که سرشار از ویتامین ب باشند.

سعی کنید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود جای دهید:

سبزی‌ها – مانند نخود فرنگی
میوه‌های تازه و خشک شده
تخم مرغ
کلم بروکلی
مارچوبه
جگر
مرغ
سیب زمینی
بادام زمینی
شیر
ماهی
برنج

منبع: مجله اینترنتی دوستان

 

ارسال شده در 20 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • از کاربانکل چه می دانید
  • اختلالات بینایی در دیابتی ها
  • همه پیامدهای استرس و اضطراب درونی
  • مهار آب مروارید با ویتامین ث
  • ارتباط میان تغذیه و متابولیسم
  • بهتر شدن خلق و خو با استفاده از این غذاها
  • گرسنگی (روزه داری)
  • هر آنچه باید درباره والک بدانید
  • عوامل خطر زمینه ساز بیماری دیابت چه می باشند؟
  • بررسی میوه و سبزیجات از روی ظاهر آنها
  • روش های غیرجراحی برای درمان جای زخم سوختگی
  • فلج بل یا فلج عصب صورت چیست؟
  • ورزش صورت و جلوگیری از پیری پوست
  • خواص و فواید بی نظیر عسل
  • نان پیده به همراه کوفته
  • محبوبترین ها

  • دسر خامه ای آلبالو
  • اسموتی نارنجی مختص این فصل
  • مارمالاد انجیر و گلابی
  • کیک دارچین و هویج در قالب مافین
  • کمپوت پاییزی با استفاده از گلابی
  • نوشیدنی مغذی شیر زعفران
  • کاپ کیک هویج و دارچین
  • طریقه خشک کردن سیب
  • سوفله شکلاتی به شیوه ترکیه
  • کوکوی سیب زمینی و کدو به شیوه ترکیه
  • کاچی با شیره انگور
  • ساندویچ ساده با ماهی
  • کیک دارچین و کدوحلوایی
  • روش تهیه نان رژیمی با آرد گندم سیاه
  • موس شکلاتی با پوره آناناس
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است