دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی

مواد غذایی برای کاهش وزن روشهای کم کردن وزن چطور وزن کم کنم؟

در بخش اول شما را با 6 نوع مواد غذایی جفت شده برای کاهش وزن آشنا کردیم به نام های:فلفل قرمز + مرغ-فلفل دلمه‌ای + تخم مرغ-بلغور جوی دوسر + انواع توت-طالبی + انگور قرمز-پسته + بادام و ماست + دارچین.در این مطلب که بخش دوم مطلب قبلی است،میخواهیم شما را با 5 مواد غذایی جفت شده باقیمانده برای کم کردن وزن آشنا کنیم.

اسفناج + روغن آووکادو

اگر اشتهای هیولاوارتان مانع از کاهش وزن‌ شده است، سعی کنید یک بشقاب سیرکننده تهیه کنید. برای این کار می‌توانید با استفاده از روغن آووکادو و اسفناج یک سالاد خوشمزه درست کنید. اما این غذا چطور به کاهش وزن و سایز دور کمرتان کمک می‌کند؟ روغن آووکادو سرشار از چربی‎های غیر اشباع است که احساس گرسنگی‌تان را از بین می‌برند. به علاوه، اسفناج یک سبزی پرحجم است که کالری اندکی دارد. از این رو، خوردن این سالاد به شما کمک می‌کند بدون آنکه کالری زیادی دریافت کنید، به راحتی سیر شوید. مطالعات محققان نیز نشان می‌دهد خانم‌هایی که مواد غذایی با محتوای آب بالا مصرف می‌کنند، معمولا شاخص توده بدنی پایین‌تر و دور کمر باریک‌تری دارند. بنابراین تا می‌توانید سبزیجات برگ‌دار بخرید و آنها را با روغن آووکادو میل کنید.
موز + اسفناج
موز سبز سرشار از چیزی است که به نام نشاسته مقاوم شناخته می‌شود. این نوع نشاسته نه تنها باعث سیری می‌شود، بلکه همانطور که از نامش پیداست، در برابر هضم شدن مقاومت می‌کند. نتیجه: بدن برای هضم آن باید سخت‌تر کار کند. به علاوه، موز سرشار از پتاسیم است که از نفخ جلوگیری می‌کند و در بلندمدت باعث کاهش وزن می‌شود. ترکیب این میوه مفید با اسفناج، باعث افزایش مدت زمان سیری شده و روند چربی‌سوزی بدن را بهبود می‌بخشد. برای این کار کافی است یک موز کوچک سبزرنگ را با دو مشت اسفناج و یک فنجان شیر بادام آلی 1٪ مخلوط کنید و آن را به عنوان یک میان‌وعده بخورید.
تن + زنجبیل
اگر می‌خواهید وقتی به مهمانی می‌روید، لاغر اندام و باریک به نظر برسید، ماهی تن و زنجبیل بخورید. برای تهیه این میان‌وعده خوشمزه کافی است یک رول ماهی تن بردارید و آن را به زنجبیل آغشته کنید. زنجبیل باعث سرعت گرفتن روند تخلیه معده شده و کمک می‌کند که غذای کمتری بخورید. همچنین چندین ژن و آنزیم عامل نفخ را سرکوب می‌کند. نقش ماهی تن در این ترکیب بسیار مهم است، چون تن منبع دوکوزا هگزانوئیک اسید است؛ یک امگا3 مفید که به دفع مواد شیمیایی موثر بر انباشت چربی در معده کمک می‌کند و از رشد سلول‌های چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورد.
سیب + هندوانه
تمام میوه‌ها سالم‌اند، اما برخی از آنها تاثیر بیشتری بر چربی‌ها می‌گذارند. اگر بتوانید بهترین میوه‌ها را در قالب یک سالاد میوه ترکیب کنید، در واقع یک دفاع مستحکم در برابر چاقی خواهید داشت. سیب یکی از بهترین منابع فیبر است که به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. یافته‌های یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که به ازای مصرف هر 10 گرم فیبر محلول در روز، 3.7 درصد از چربی بدن از بین می‌رود. هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای از بین بردن چربی است. این میوه باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در کمترین زمان ممکن سایز دور کمرتان را کاهش می‌دهد. ترکیب این دو میوه خوشمره به یک دسر سالم منجر می‌شود که می‌توانید در هر زمان آن را به عنوان یک میان‌وعده مفید میل کنید.
ذرت + لوبیا
ظاهرا خوردن چیزهای نفاخ کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، اما برخی از این مواد غذایی بسیار موثر خواهند بود. خوردن چهار وعده حبوبات در هفته نقش قابل‌توجهی در کاهش وزن شما خواهد داشت. محققان اسپانیایی معتقدند که مصرف ترکیب ذرت و لوبیا باعث لاغری می‌شود. چون این دو ماده غذایی مانند موز، حاوی نشاسته مقاوم هستند؛ کربوهیدراتی که به سختی هضم می‌شود. به علاوه، بدن برای جذب کالری ذرت به کار بیشتری نیاز دارد که باعث چربی‌سوزی بیشتری نیز می‌شود. جهت بهره‌مندی از مزایای این دو ماده غذایی، می‌توانید آنها را به صورت ترکیبی یا مجزا درون ماهی‌تابه تفت دهید. برای افزایش شانس لاغری، می‌توانید کمی سبزیجات نیز به این دو اضافه کنید تا یک سالاد خوشمزه داشته باشید. همچنین می‌توانید این سالاد خوشمزه را درون نان تست‌شده بگذارید و آن را برای ناهار به محل کارتان ببرید.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x