مشاوره زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

مواد غذایی برای کاهش وزن روشهای کم کردن وزن چطور وزن کم کنم؟

در بخش اول شما را با 6 نوع مواد غذایی جفت شده برای کاهش وزن آشنا کردیم به نام های:فلفل قرمز + مرغ-فلفل دلمه‌ای + تخم مرغ-بلغور جوی دوسر + انواع توت-طالبی + انگور قرمز-پسته + بادام و ماست + دارچین.در این مطلب که بخش دوم مطلب قبلی است،میخواهیم شما را با 5 مواد غذایی جفت شده باقیمانده برای کم کردن وزن آشنا کنیم.

اسفناج + روغن آووکادو

اگر اشتهای هیولاوارتان مانع از کاهش وزن‌ شده است، سعی کنید یک بشقاب سیرکننده تهیه کنید. برای این کار می‌توانید با استفاده از روغن آووکادو و اسفناج یک سالاد خوشمزه درست کنید. اما این غذا چطور به کاهش وزن و سایز دور کمرتان کمک می‌کند؟ روغن آووکادو سرشار از چربی‎های غیر اشباع است که احساس گرسنگی‌تان را از بین می‌برند. به علاوه، اسفناج یک سبزی پرحجم است که کالری اندکی دارد. از این رو، خوردن این سالاد به شما کمک می‌کند بدون آنکه کالری زیادی دریافت کنید، به راحتی سیر شوید. مطالعات محققان نیز نشان می‌دهد خانم‌هایی که مواد غذایی با محتوای آب بالا مصرف می‌کنند، معمولا شاخص توده بدنی پایین‌تر و دور کمر باریک‌تری دارند. بنابراین تا می‌توانید سبزیجات برگ‌دار بخرید و آنها را با روغن آووکادو میل کنید.
موز + اسفناج
موز سبز سرشار از چیزی است که به نام نشاسته مقاوم شناخته می‌شود. این نوع نشاسته نه تنها باعث سیری می‌شود، بلکه همانطور که از نامش پیداست، در برابر هضم شدن مقاومت می‌کند. نتیجه: بدن برای هضم آن باید سخت‌تر کار کند. به علاوه، موز سرشار از پتاسیم است که از نفخ جلوگیری می‌کند و در بلندمدت باعث کاهش وزن می‌شود. ترکیب این میوه مفید با اسفناج، باعث افزایش مدت زمان سیری شده و روند چربی‌سوزی بدن را بهبود می‌بخشد. برای این کار کافی است یک موز کوچک سبزرنگ را با دو مشت اسفناج و یک فنجان شیر بادام آلی 1٪ مخلوط کنید و آن را به عنوان یک میان‌وعده بخورید.
تن + زنجبیل
اگر می‌خواهید وقتی به مهمانی می‌روید، لاغر اندام و باریک به نظر برسید، ماهی تن و زنجبیل بخورید. برای تهیه این میان‌وعده خوشمزه کافی است یک رول ماهی تن بردارید و آن را به زنجبیل آغشته کنید. زنجبیل باعث سرعت گرفتن روند تخلیه معده شده و کمک می‌کند که غذای کمتری بخورید. همچنین چندین ژن و آنزیم عامل نفخ را سرکوب می‌کند. نقش ماهی تن در این ترکیب بسیار مهم است، چون تن منبع دوکوزا هگزانوئیک اسید است؛ یک امگا3 مفید که به دفع مواد شیمیایی موثر بر انباشت چربی در معده کمک می‌کند و از رشد سلول‌های چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورد.
سیب + هندوانه
تمام میوه‌ها سالم‌اند، اما برخی از آنها تاثیر بیشتری بر چربی‌ها می‌گذارند. اگر بتوانید بهترین میوه‌ها را در قالب یک سالاد میوه ترکیب کنید، در واقع یک دفاع مستحکم در برابر چاقی خواهید داشت. سیب یکی از بهترین منابع فیبر است که به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. یافته‌های یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که به ازای مصرف هر 10 گرم فیبر محلول در روز، 3.7 درصد از چربی بدن از بین می‌رود. هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای از بین بردن چربی است. این میوه باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در کمترین زمان ممکن سایز دور کمرتان را کاهش می‌دهد. ترکیب این دو میوه خوشمره به یک دسر سالم منجر می‌شود که می‌توانید در هر زمان آن را به عنوان یک میان‌وعده مفید میل کنید.
ذرت + لوبیا
ظاهرا خوردن چیزهای نفاخ کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، اما برخی از این مواد غذایی بسیار موثر خواهند بود. خوردن چهار وعده حبوبات در هفته نقش قابل‌توجهی در کاهش وزن شما خواهد داشت. محققان اسپانیایی معتقدند که مصرف ترکیب ذرت و لوبیا باعث لاغری می‌شود. چون این دو ماده غذایی مانند موز، حاوی نشاسته مقاوم هستند؛ کربوهیدراتی که به سختی هضم می‌شود. به علاوه، بدن برای جذب کالری ذرت به کار بیشتری نیاز دارد که باعث چربی‌سوزی بیشتری نیز می‌شود. جهت بهره‌مندی از مزایای این دو ماده غذایی، می‌توانید آنها را به صورت ترکیبی یا مجزا درون ماهی‌تابه تفت دهید. برای افزایش شانس لاغری، می‌توانید کمی سبزیجات نیز به این دو اضافه کنید تا یک سالاد خوشمزه داشته باشید. همچنین می‌توانید این سالاد خوشمزه را درون نان تست‌شده بگذارید و آن را برای ناهار به محل کارتان ببرید.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 21 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • یک شیوه معالجه نرمال فوق‌العاده عالی برای موهای شما
  • با عضلات بدن بیشتر آشنا شویم
  • چطوری از جراحی برای معالجه سرطان پستان استفاده میشود؟
  • خمیر دندان هایی که نباید خرید : “سنسوداین” و “آکوافرش”
  • بستنی میوه ای یخی مخصوص رژیمها
  • پنجاه ساله ها بخوانند
  • در انتخاب میوه افراد دیابتی احتیاط کنند
  • میزان کالری تخمه هندوانه
  • محبوبترین ها

  • 11 فایده علمی چای سیاه که باید از آن مطلع باشید
  • کنسرو ها تهدید برای سلامتی ما
  • با مصرف این مواد خوراکی سبب تقویت حافظه می شوند
  • سرطان در کپک
  • تغذیه بیماران مبتلا به پارکینسون ۲
  • چگونه بعد از کاهش وزن دوباره به وزن اول خود برنگردیم؟
  • کاهش خطر بیماریهای قلبی با داشتن الگوی منظم غذایی
  • دانه انگور و یک دنیا فایده
  • رپورتاژ

  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • محصولات بهداشتی و پزشکی مقرون به صرفه و با کیفیت
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x