چربی سوزی شکم

زندگی در این زمانه سخت هایی را با خودش به همراه دارد و این سختی ها میتوانند از هر لحاظی باشند.استفاده از غذاهایی با چربی زیاد در این روزها در میان جامعه رواج زیادی یافته و مردم بدون در نظر گرفتن بیماری ها و مریضی ها استفاده بیش از حدی از غذاهای چرب میکنند.چه روش هایی برای سوزاندن چربی های شکم وجود دارد؟

با چنین زندگی گیج‌کننده و پر مشغله ای که داریم، هر روز در آب و تابیم و هیچ گاه شانس این را پیدا نمی‌کنیم که از خودمان مراقبت کنیم. نتیجه‌ی چنین زندگی‌ای افزایش روز افزون وزن و انباشت چربی شکممان است. آیا واقعاً در این باره می‌توانیم کاری کنیم؟

در این نوشته غذاهایی را برایتان معرفی می‌کنیم که می‌توانند چربی شکم شما را بسوزانند، جایی که همه‌ی ما از حجیم شدن آن وحشت داریم.

۱- سیب
همه‌ی ما با شنیدن مدام این جمله که «هر روز یک سیب بخور، و هیچ‌وقت دکتر نرو!» بزرگ شده‌ایم. سیب حاوی پکتین است که خطر ابتلا به سرطان روده را به حداقل می‌رساند. سیب‌ها سرشار از مواد مغذی، ویتامین سی و بتا کاروتن هستند. همچنین آنتی اکسیدانی عالی نیز هستند و با خوردن مداوم آن خواهید یافت که پوستی صاف تر و بدون لک پیدا کرده‌اید.

۲- هندوانه
جالب است که هندوانه به سوزاندن چربی شکم شما کمک می‌کند! هندوانه در سطح بالای کلسترول فعالیت می‌کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند سطح چربی خون شما را کاهش داده از تجمع چربی در ناحیه‌ی شکم شما جلوگیری کند.

۳- گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی حاوی اسیدی بنام ۹-oxo-octadecadienoic است که به کاهش سطح چربی خون شما کمک می‌کند. همچنین از چاقی جلوگیری کرده و با دیس‌لیپیدمی – وضعیتی که چربی خون بسیار بالاست – بعلاوه‌ی ذخایر چربی اطراف شکم مبارزه می‌کند. سعی کنید همیشه گوجه‌فرنگی دم دستتان باشد و از آن استفاده کنید، هر گوجه‌فرنگی تنها ۳۵ کالری دارد.

۴- موز
موزها سرشار از پتاسیوم هستند. همچنین غنی از پکتین، ویتامین آ، ب۶، سی، ای و منیزیم است. هر موز در بیشترین حالت دارای ۱۲۰ کالری است. پس توصیه می‌کنیم هر زمانی که گرسنه شدید، به جای کیک مافین یک موز بخورید، تا از مصرف کالری بیش از حد نیز جلوگیری کنید.

۵- غذاهای دریایی
دخیل کردن غذاهای دریایی در رژیم غذایی شما، می‌تواند برای دور کمرتان معجزه کند! غذاهای دریایی حاوی چربی‌های اشباع‌شده‌ی مونو که از نوع خوب چربی هستند می‌باشد. این چربی در بدن ذخیره نمی‌شود! ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین و همچنین سرشار از امگا۳ است که برای داشتن پوست و مویی درخشان عالی است.

۶- گوشت بره
گوشت بره سرشار از روی، پروتئین و ویتامین بی است. این گوشت یکی از منابع بسیار خوب پروتئین به حساب می‌آید. این گوشت اسید لینولئیک ندارد. خوب است بدانید که داشتن تنها مقدار کمی اسید لینولئیک در بدن یکی از دلایل چاقی است، چرا که سلول‌های چربی نخواهند توانست به انرژی تبدیل شوند.

۷- کرفس
کرفس یکی از سبزی هاییست که کمترین میزان کالری را داراست، فقط ۸ کالری! همچنین سرشار از ویتامین سی و پر از کلسیم است. بهترین حالت مصرف آن بصورت خام است. شما می‌توانید روزی یک لیوان آب کرفس تازه بنوشید تا وزنتان را به واسطه‌ی آن کاهش دهید. کرفس حاوی Apigenin است که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را نیز کاهش می‌دهد. شما می‌توانید کرفس را در سالادهایتان استفاده کنید و تنوعی به آن بدهید.

۸- آواکادو
آواکادو میوه ای با ویژگی‌های ضد باکتری و ضد قارچ است. آواکادو حاوی اسیدهای آمینه و لسیتین است که به مبارزه با بیماری‌های کبد کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا وزنتان را حفظ و حافظه‌تان را تقویت کنید. آواکادو در برابر بیماری‌های قلبی از شما دفاع کرده و سطح بالای کلسترول را مدیریت می‌کند.

منبع : ساعت 24

ارسال شده در 24 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرات بارداری بر میل جنسی
  • آیا از اهمیت مصرف میوه در کودکان خبر دارید؟
  • 3 نوشیدنی انرژی زا
  • فست فودها بیشتر گرسنه تان میکنند
  • از کجا مشخص می شود رتینوپاتی دیابتی داریم؟
  • از كورتون براي درمان لاغري استفاده نکنید
  • بررسی نقطه ضعف های افراد با استعداد
  • تنظیم فشار زن باردار با این میوه
  • نیازهای لازم برای تغییر در زندگی
  • با توصیه های ما در خواب هم وزن کم کنید!
  • لاغری بیشتر با این ترفندها
  • خطرات وابستگی به بازی های رایانه ای
  • کند کردن روال افزایش سن
  • باقلواهای چوبی فندقی
  • 8 راه زیبایی حتی وقتی از خواب بیدار می شوید
  • محبوبترین ها

  • همه چیز درمورد آرایش عروس زیبا
  • مهمترین دلایل سرخی پوست
  • راه حل های موثر برای برطرف کردن کبودی و تیرگی پوست
  • علائم سلامتی یا بیماری در صورت
  • برای از بین بردن تیرگی لب‌ها این شیوه های بینظیر را امتحان کنید
  • در برابر سرمای زمستان پوستتان را ایمن کنید
  • پوست و کنار آمدن با پاییز
  • چگونه برجستگی‌های قرمز روی بازوها را معالجه کنیم؟
  • شیوه هایی برای محو کردن لکه های جوش
  • شامپوهای رنگ مو نزنید
  • استفاده از کرم های صورت باید به چه ترتیبی باشد؟
  • درمان آکنه پوست
  • با عوامل ایجاد کننده ترک خوردگی پوست اشنا شوید
  • 3 ماسک شگفت انگیز برای درمان آکنه
  • آموزش تصویری بافت اریب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است