زنانی که بیشتر از 50 سال سن دارند اگر از رژیم غذایی گوشتی و پر پروتئینی استفاده کنند ریسک نارسایی قلب شان بالا میرود و اگر این دریافت از گوشت زیاد باشد خطر نارسایی قلبی بیشتر میشود.بر اساس صحبت های محققان،ریسک نارسایی قلبی در صورتی افزایش می یابد که رژیم غذایی با پروتئین بالایی روبرو باشد.

مطالعه محققان دانشگاه براون آمریکا نشان می دهد زنان یائسه ای که بیشترین مصرف میزان پروتئین را در رژیم غذایی شان داشتند در مقایسه با زنانی که پروتئین کمی مصرف می کردند با افزایش ۶۰ درصدی ریسک نارسایی قلبی مواجه بودند.

به گفته دکتر «محمد فیراث باربر» عضو تیم تحقیق، «به نظر می رسد عمدتاً این ریسک ناشی از پروتئین حیوانی است.»

به گفته وی، زنانی که اکثر پروتئین مصرفی شان را از منابع گیاهی و سبزیجات تامین می کنند در حدود ۲۰ درصد با کاهش ریسک نارسایی قلبی مواجه هستند.

باربر در ادامه می افزاید: «هرچقدر مصرف پروتئین رژیمی بیشتر باشد، ریسک بروز نارسایی قلبی افزایش می یابد، اما افزایش مصرف پروتیئن گیاهی عاملی محافظ در مقابل نارسایی قلبی است.»

بنشن ها، مغزیجات آجیلی و حبوبات از جمله منابع غیرگوشتی پروتئین هستند.

در این مطالعه، باربر و همکارانش رژیم غذایی روزانه حدود ۱۰۴ هزار زن ۵۰ تا ۷۹ سال را از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ بررسی کردند. تیم تحقیق همچنین نمونه ادرار زنان را برای ارزیابی بیشتر میزان پروتئین مصرفی شان آنالیز کرد.

بیش از ۱۷۰۰ زن تا سال ۲۰۰۵ مبتلا به نارسایی قلبی شدند. محققان دریافتند احتمال بروز این شرایط در زنان با میزان مصرف پروتئین شان مرتبط بود.

محققان همچنین دریافتند افزایش ریسک نارسایی قلبی ناشی از رژیم غذایی پُرپروتئین حتی بعد از کنترل سن، نژاد و سایر فاکتورهای پرخطر نظیر فشارخون بالا، دیابت یا بیماری عروق قلبی کرونر وجود داشت.

به گفته محققان احتمال افزایش ریسک نارسایی قلبی بعد از مصرف رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا احتمالا ناشی از اضافه وزن افراد است.

محققان همچنین پیش بینی می کنند یافته های مشابه در مورد مردان هم وجود داشته باشد.

منبع : خبر داغ

ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • 10 کاری که هر زوجی باید سریعا از آن دست بردارند
  • سمّیت گوش Ototoxicity
  • آیا می دانید هر مشکل برای خودش ورزش مخصوصی دارد؟
  • ضرر های جبران ناپذیر هدفون
  • مراقبت های مورد نیاز برای پوست در هر رده سنی
  • ارتباط رژیمهای کم کالری با سنگ کیسه صفرا
  • نحوه صحیح بیدار کردن کودک
  • ادویه های از بین برنده چربی
  • کرم ضد آفتاب و تاکید برای استفاده از آن
  • الکل مغز را در حال ضعف قرار می دهد
  • تصاویری از فلومتر گیج بوردن
  • آیا خوردن غذاهای مانده برای بدن مضر است؟
  • عادت های مفید برای رسیدن به صدسالگی
  • دانستنی هایی مهم در رابطه با رژیم های غذایی معروف
  • شیوه میکاپ کسانیکه منافذ پوستی باز دارند
  • محبوبترین ها

  • ارمغان پوستی تر و تازه و شاداب با این خوراکی ها
  • تاثیر استرس روی پوست و مو
  • شوره سر در اثر چه عواملی بوجود می آید
  • نکاتی خواندنی برای رنگ کردن موهای فر در منزل
  • در پزشکی فیلرها چه کاربردی دارد؟
  • زیبایی بیشتر با دریافت استروژن بیشتر
  • عمر کوتاه با این نوع تزریق
  • این آرایش چشم بسیار زیبا را یاد بگیرید
  • برای درمان شوره شامپوهای شیمیایی را کنار بگذارید
  • طبيعي‌ترين كرم های خانگی مخصوص پاییز
  • برای ایجاد هماهنگی بین رنگ مو و آرایش این نکات را بدانید
  • ناخن هایی زیبا برای خود بسازید
  • مقابله با خشکی پوست در فصل زمستان،چگونه؟
  • عارضه ها و مزیت های انواع کاشت ناخن را بدانید
  • با ساده ترین داروهای خانگی موهای خشک را درمان کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است