مصرف پسته‌ خام کالری پسته‌ خام پسته‌ خام ارزش تغذیه ای پسته‌ خام
 پسته خام حاوی چه میزان کالری برای بدنمان است مصرف این دانه روغنی برای چه افرادی مفید است ؟مزایای درمانی این دانه خوراکی به چه صورت است ؟می خواهیم به بررسی املاح ،ویتامین ها و موادمعدنی موجود در پسته خام بپردازیم با توجه به نزدیک بودن شب یلدا بد نیست با مادر ادامه مطلب همراه باشید .

یک‌چهارم فنجان از پسته‌های خام حاوی ۱۴ گرم چربی است که بخش عمده آن را چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای تشکیل می‌دهند. چربی یک‌چهارم فنجان از پسته‌های خام حاوی ۱۴ گرم چربی است که بخش عمده آن را چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای تشکیل می‌دهند. یکی از مزیت‌های مهم پسته‌های خام این است که اصلا چربی ترانس یا کلسترول ندارند. پسته‌های خام، فیتواسترول نیز دارند که می‌تواند مانع از جذب کلسترول در روده‌ها شود. املاح یک‌چهارم فنجان از پسته‌های خام، ۴۴ درصد از نیاز روزانه بدن به مس را تامین می‌کند. دریافت مس برای استخوان‌ها، سلول‌های قرمز خون و شکل‌گیری کلاژن ضروری است. یک فنجان کامل از پسته‌های خام نیز بیش از ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر و بیش از ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به منگنز را فراهم می‌کند. فسفر برای ذخیره انرژی بسیار مهم است و منگنز هم نقش مهمی در شکل‌گیری استخوان‌ها و متابولیسم کلسترول دارد. علاوه بر این‌ها، یک فنجان از پسته‌های خام بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم و پتاسیم را هم تامین می‌سازد. ویتامین‌ها پسته‌ها حاوی مقدار کمی از ویتامین E، C و A هستند، اما مقدار زیادی از ویتامین‌های خانواده B را در خود گنجانده‌اند. یک فنجان از پسته‌های خام، ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۶ و ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۱ را فراهم می‌سازد. ویتامین B۶، به متابولیسم اسیدهای آمینه و گلیکوژن کمک می‌کند. ویتامین B۱ هم برای هضم مطلوب، عملکرد مغز و تنظیم اشتها مهم است.

سلامتیسم

 

ارسال شده در 27 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • فشارخون بالا و مرگ هموطنانمان
  • چگونگی برخورد با لجاجت اطفال
  • چه آرایشی برازنده پوست بلوند است؟
  • زمان بازدم در وزنه های سنگین
  • ماساژدادن پا با این روش ها در منزل
  • اهمیت مصرف طالبی در این فصل
  • با شیر موز به اندام دلخواهتان برسید
  • باورهای رایج در مورد مکمل ها
  • تجربه خواب لذتبخش شبانه با این روش ها
  • رژیم کدو حلوایی- در دو هفته 12-16 کیلو لاغر شوید
  • توموری مغزی و علائم شایع آن
  • ماه سوم بارداری و این توصیه های تغذیه ای
  • این میوه منبع ویتامین های بینایی است
  • خطاهای رایج شما در حین کم کردن وزن با تغذیه
  • باید و نباید های مصرف پنیر برای زن باردار
  • محبوبترین ها

  • کم بودن وزن مادر قبل از باردارشدن
  • عوارض استفاده از این ظروف برای خانم های باردار
  • بادام زمینی و زن حامله
  • سن بالا و پیشگیری از نازایی
  • عوارض منفی و مضر سقط جنین
  • تاثیرات مختلف امواج موبایل بر از دست دادن جنین
  • 90 درصد ناباروری‌ها قابل درمان است
  • هرآنچه باید درباره تولد نوزاد سه‌والدی بدانید
  • مکه رفتن خانم ها در سه ماهه سوم بارداری منتفی شد
  • عواقب عمل جراحی بینی در دوران بارداری
  • خطرات رنگ کردن مو در دوران بارداری
  • پس از یائسگی خونریزی در چه مواردی رخ می دهد
  • نکاتی مهم در خصوص چیدمان اتاق نوزاد
  • کاهش وزن در ماههای اول بارداری
  • 10 درمان طبیعی برای سوزش سردل در بارداری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است