ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
مصرف پسته‌ خام کالری پسته‌ خام پسته‌ خام ارزش تغذیه ای پسته‌ خام
 پسته خام حاوی چه میزان کالری برای بدنمان است مصرف این دانه روغنی برای چه افرادی مفید است ؟مزایای درمانی این دانه خوراکی به چه صورت است ؟می خواهیم به بررسی املاح ،ویتامین ها و موادمعدنی موجود در پسته خام بپردازیم با توجه به نزدیک بودن شب یلدا بد نیست با مادر ادامه مطلب همراه باشید .

یک‌چهارم فنجان از پسته‌های خام حاوی ۱۴ گرم چربی است که بخش عمده آن را چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای تشکیل می‌دهند. چربی یک‌چهارم فنجان از پسته‌های خام حاوی ۱۴ گرم چربی است که بخش عمده آن را چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای تشکیل می‌دهند. یکی از مزیت‌های مهم پسته‌های خام این است که اصلا چربی ترانس یا کلسترول ندارند. پسته‌های خام، فیتواسترول نیز دارند که می‌تواند مانع از جذب کلسترول در روده‌ها شود. املاح یک‌چهارم فنجان از پسته‌های خام، ۴۴ درصد از نیاز روزانه بدن به مس را تامین می‌کند. دریافت مس برای استخوان‌ها، سلول‌های قرمز خون و شکل‌گیری کلاژن ضروری است. یک فنجان کامل از پسته‌های خام نیز بیش از ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر و بیش از ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به منگنز را فراهم می‌کند. فسفر برای ذخیره انرژی بسیار مهم است و منگنز هم نقش مهمی در شکل‌گیری استخوان‌ها و متابولیسم کلسترول دارد. علاوه بر این‌ها، یک فنجان از پسته‌های خام بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم و پتاسیم را هم تامین می‌سازد. ویتامین‌ها پسته‌ها حاوی مقدار کمی از ویتامین E، C و A هستند، اما مقدار زیادی از ویتامین‌های خانواده B را در خود گنجانده‌اند. یک فنجان از پسته‌های خام، ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۶ و ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۱ را فراهم می‌سازد. ویتامین B۶، به متابولیسم اسیدهای آمینه و گلیکوژن کمک می‌کند. ویتامین B۱ هم برای هضم مطلوب، عملکرد مغز و تنظیم اشتها مهم است.

سلامتیسم

 

5 1000
ارسال شده در 27 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بخورنخورهای بیماران کلیوی
  • برای بانوان چه شوینده هایی ضرر کمتری دارد
  • مراقبت از قلب و عروق با وجود امراض قندی
  • پیشنهادات پزشکی راجع به سوراخ کردن گوش
  • علل کاهش تعداد اسپرم و ناباروری در مردان چیست؟
  • چگونه از چاقی و پرخوری جلوگیری کنیم؟
  • حل و فصل اختلافات زناشویی
  • شیوه فکر کردن شما با طول انگشتان چه ارتباطی دارد
  • محبوبترین ها

  • با تغییر حال روانی افراد به سلامت روان برسید
  • انواع پرخاشگری بین زوجین
  • 7 اقدامی که، در رابطه ی زناشویی، کم از خیانت ندارند
  • موفقیت با این عوامل ژنتیکی
  • اهمیت ابراز محبت به همسر
  • 6 نکته مهمی که برای داشتن یک ازدواج موفق باید بدانید
  • بهبود کار ریه با خندیدن
  • بالا بردن توان فکری در روز
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x