دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

درد مفاصل در زمستان درد مفاصل با سرد شدن هوا پیشگیری از درد مفاصل در زمستان
با سرد شدن هوا شیوع برخی بیماری ها در بین افراد افزایش پیدا می کند.از جمله این بیماری ها می توان به درد مفاصل اشاره کرد.با رعایت یکسری توصیه ها و نکات می توانیم در سالم و قوی نگه داشتن مفاصل تلاش کنیم و زمستان را بدون درد مفاصل سپری نماییم.

-از زانوبند استفاده کنید؛ به منظور محافظت از زانوهایتان در زمستان و کاهش درد، از محافظ زانو استفاده کنید. محافظ‌های زانو انواع مختلفی دارند که باعث کاهش درد زانو شده و مانع از آسیب جدی به آنها می‌شوند.
-آب زیاد بنوشید؛ اکثر افراد با این کار در واقع با کم‌آبی بدن مبارزه می‌کنند، اما آب برای تسکین درد مفاصل‌تان اهمیت فراوانی دارد. در زمستان، میزان مصرف آب ما کم می‌شود،‌ که باید گفت برای اصطکاک کافی بین مفاصل لازم و مورد نیاز است. بنابراین حتما از این مسئله مطمئن شوید که بدن‌تان هیدراته بوده تا استخوان‌ها و مفاصل‌تان سالم بماند.
-کفش‌هایتان را چک کنید؛ بسیاری از افراد این مسئله را نادیده می‌گیرند اما پوشیدن کفشی با اندازه مناسب برای زانوها، قوزک پا و مفاصل‌تان بسیار مفید است. از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند به مدت طولانی پرهیز کرده و از این مسئله مطمئن شوید که انگشتان پایتان فضای کافی دارند تا حین راه رفتن حس خوب و راحتی داشته باشید.
-هنگام ایستادن به مدت طولانی، حالت‌تان را تغییر دهید؛ اگر کارتان به نحوی است که مستلزم ایستادن طولانی است مانند کار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا در رستوران، توصیه می‌شود که وضعیت‌های خود را به طور مرتب تغییر داده تا از وارد آمدن فشار تنها بر یک زانو جلوگیری کنید.
-پیش از ورزش، حتما خودتان را گرم کنید؛ ورزش اهمیت زیادی دارد اما سعی کنید حتما پیش از شروع تمرینات سخت و طاقت‌فرسا، خود را گرم کنید. این کار مانع از بروز آسیب شده و به انعطاف‌پذیری بدن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، نرمش باعث افزایش جریان خون شده که در کل به ارتقاء وضعیت بدنی بعد از ورزش کمک می‌کند.
منبع: الو دکتر
5 1000
ارسال شده در 29 آذر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
کلینیک صدف

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x