کاهش وزن کاهش اندازه دور کمر صبحانه احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌

 برای اینکه زودتر به تناسب اندام دست پیدا کنیم باید صبحانه خود را از مواد غذایی سالم انتخاب کنیم برخی مواد غذایی مانند فیبر ،سبزیجات و چربی های سالم می توانند به شما در این زمینه کمک کنند و باعث کنترل و کاهش وزنتان شوند .

بنابر پژوهش های صورت گرفته، افرادی که در وعده صبحانه کالری بیشتری دریافت می کنند و در وعده شام کالری های کمتری مصرف می کنند، در تحقق هدف کاهش وزن، کاهش اندازه دور کمر، و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر موفق‌تر هستند.

 مصرف صبحانه ای سرشار از پروتئین با احساس سیری در بلند مدت، کاهش مصرف میان وعده های ناسالم، و کاهش کلی هوس غذا خوردن مرتبط است.

صبحانه یکی از وعده های غذایی اصلی روزانه محسوب می شود و در صورت انتخاب هایی درست می تواند فواید بسیاری را برای ما به همراه داشته باشد. اما متاسفانه بسیاری از مردم جهان با مصرف مواد غذایی ناسالم نه تنها از فواید صبحانه ای خوب بهره‌مند نمی شود، بلکه ممکن است با ضرر و آسیب نیز مواجه شوند.

در صورت انتخاب مواد غذایی سالم و مقوی، صبحانه می تواند یکی از اجزا کلیدی برای افرادی باشد که قصد کاهش وزن دارند. بنابر پژوهش های صورت گرفته، افرادی که در وعده صبحانه کالری بیشتری دریافت می کنند و در وعده شام کالری های کمتری مصرف می کنند، در تحقق هدف کاهش وزن، کاهش اندازه دور کمر، و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر موفق‌تر هستند.

صبحانه ای سرشار از کربوهیدارت ها موجب می شود تا قند خون به سرعت بالا رفته و خیلی زود نیز افت کند و از این رو، حدود دو ساعت بعد از صرف صبحانه احساس گرسنگی خواهید کرد. در ادامه با مواد مغذی مفیدی که می توانید در وعده صبحانه مصرف کنید و در مسیر کاهش وزن نیز موفق‌تر باشید، بیشتر آشنا می شویم.

پروتئین برای دریافت پروتئین در وعده غذایی صبحانه می توانید مصرف تخم مرغ را مد نظر قرار دهید. صرف صبحانه ای سرشار از پروتئین با احساس سیری در بلند مدت، کاهش مصرف میان وعده های ناسالم، و کاهش کلی هوس غذا خوردن مرتبط است. کمبود پروتئین در وعده صبحانه می تواند کاهش توده عضلانی و سوخت و ساز بدن را موجب شود. بسیاری از مردم جهان در وعده های ناهار و شام پروتئین زیادی مصرف می کنند، اما پروتئین کافی از صبحانه دریافت نمی کنند.

فیبر

اگر مواد غذایی حاوی فیبر را مصرف کنید به طور خودکار مصرف بسیاری از مواد غذایی کم ارزش مانند منابع کربوهیدارتی که ساده و پالایش شده هستند (به عنوان مثال، دونات) را حذف خواهید کرد. مصرف مواد غذایی با محتوای فیبر بالا می تواند روند گوارش را کند سازد که به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر کمک می کند و به شکلی پایدارتر از انرژی منتج می شود. از جمله مواد غذایی سرشار از فیبر می توان به نان تست تولید شده از غلات سبوس دار، جو دوسر و میوه ها و سبزیجات اشاره کرد.

سبزیجات

ما به ویژه در وعده صبحانه کمتر تاثیر چشمگیری که میوه ها و سبزیجات می توانند داشته باشند را مد نظر قرار می دهیم. آنها باید حدود نیمی از آن چه در هر وعده غذایی مصرف می کنیم را شامل شوند. این در شرایطی است که سهم میوه و سبزیجات در وعده صبحانه برای بسیاری از مردم صفر است. با افزودن مقداری اسفناج، فلفل، یا کدو سبز به املت، استفاده از سبزیجاتی که از شب قبل باقی مانده اند، یا افزودن سبزیجات به یک اسموتی این سهم را هر چه بیشتر افزایش دهید.

چربی های سالم

مصرف چربی های سالم یکی دیگر از روش های احساس سیری در بلند مدت و کند کردن روند گوارش است. چربی های سالم موجب می شوند تا انرژی به آرامی و در مدت زمانی طولانی‌تر آزاد شود، که به سطوح انرژی بالاتر در طول صبح منتج می شود. بر همین اساس، مصرف آووکادو، مغزهای خوراکی و دانه کتان یا دانه چیا را می توانید مد نظر قرار دهید. همچنین، پخت و پز با روغن زیتون روشی خوب برای افزودن چربی های سالم به وعده صبحانه است.

وب‌سایت عصر ایران

ارسال شده در 1 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سرفه های خشک و دردناک کودکان
  • سالمندان مراقب علائم روماتیسم باشند
  • ارتباط ناراحتی های قلبی – عروقی با درد کمر
  • تصاویر دستگاه اورتوولتاژ
  • سودمندی ورزش در درمان افسردگی
  • آیا دیابت سکته قلبی را به دنبال خودش دارد؟
  • ضربه چشمی
  • ده کلمه ­ای که نشان دهنده اعتماد به نفس پایین هستند
  • محبوبترین ها

  • از حالت خواب شخصیت فرد را بشناسید
  • موفق ترین افراد چگونه اند؟
  • به برخی احساسات بی توجه باشید
  • روش ها و ابتکارات جالب برای تصمیم گیری
  • روان خود را از هرگونه تنش رها کنید
  • تلقین احساس افسردگی
  • بررسی نوع زندگی و راه و روش افراد نابغه
  • استرس زوجین برای بهترین روز زندگی
  • رپورتاژ

  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    مزایای استفاده از هل
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است