زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم

برخی آبنبات ها نرم و خوشمزه هستند و می توانند انتخاب خوبی برای فرزندانتان باشند می خواهیم به برخی از مفیدترین تنقلات سالم در این مطلب اشاره کنیم این تنقلات برای تقویت بینایی و افزایش قوای جسمی فرزندتان مفید و موثر هستند .

برگه هلو، زردآلو و قیسی یکی از خوشمزه ترین تنقلات سالم به شمار می رود.

برگه ها به دلیل طعم شیرین و مزه متنوع جایگزین مناسب پاستیل، تافی و آبنبات های نرم است.

برگه زردآلو، سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی می شود.

هرچه این برگه نارنجی تر باشد درصد بتاکاروتن (ویتامینA) آن بیشتر است. برگه قیسی از زردآلو کم شیرین تر و کوچک تر بوده و به دلیل آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B برای رفع ناآرامی و بی خوابی کودک مفید است. برگه هلو هم به رفع عطش کمک کرده، اشتها آور خوبی است و سموم بدن را دفع می کند.

زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم

آلو (سرشار از ویتامین B)

آلوبرقانی، آلو زرد، آلو سیاه، آلو بخارا و آلوچه جنگلی خشک شده یا تازه، جایگزین مناسب لواشک های صنعتی است. آلو بخارا و برقانی، صفرا را دفع، کبد را تقویت و خون را تصفیه می کند و ​جوش ها را التیام می بخشد و از عوارض کم خونی می کاهد.

آلو جنگلی، ترش و ملس بوده، ملین و ادرارآور خوبی است، گرمی خوراکی ها را رفع می کند، کلیه ها را شستشو می دهد و از پرفشاری خون می کاهد.

زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم

کشمش، از بین برنده سوءهاضمه

سطح این نوع میوه خشک را می توانید با مقداری کاکائوی نرم شده پوشش دهید و آن را جایگزین انواع شکلات های اسانس دار و اسمارتیز کنید. مویز حبه های درشت خشک شده انگور سیاه و کشمش حبه های انگور سبز است. مویز تهیه شده از انگور شاهانی و قرمز خواص بیشتری دارد و پرخاصیت ترین آن انواع پرگوشت، کم دانه یا بی دانه آن است.
این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده، از غلظت خون می کاهد، رگ​ها را گشاد می کند، برای رفع سوء هاضمه مفید بوده و ضدآلرژی و تقویت کننده سیستم ایمنی است.
در مقایسه با مویز، کشمش خواص کمتری دارد و برای مادران شیرده، سالمندان و کودکان در حال رشد مفید است.

زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم

کنجد و شاهدانه استخوان ها را تقویت می کند

این دانه ها جایگزین تنقلات شیرین است. آنها را خام تهیه و در منزل برشته کنید.

این دانه های پرکالری نیرو را تقویت کرده، به واسطه فسفر زیاد برای آرامش اعصاب مفید و تقویت کننده حافظه است، اسیدفولیک و منیزیم بدن را تامین می کند و به سبب کلسیم فراوان باعث استحکام استخوان های در حال رشد می شو​د. همچنین ذرت بوداده جایگزین مناسبی برای انواع اسنک است. ذرت غنی ازویتامین های گروه B بوده و به علت داشتن گوگرد، آهن و کلسیم به تقویت موها و ناخن ها کمک می کند.

برای تنوع در طعم این محصول آن را با مقدار کمی کره حیوانی تهیه کنید.

زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم   زردآلو و قیسی خوشمزه ترین تنقلات سالم پاستیل برگه هلو آبنبات های نرم

توصیه ها:

  • برگه ها را از اماکن معتبر خریداری و آنهایی را که در بسته بندی های بهداشتی و دارای مجوز بهداشت است، انتخاب کنید.
  • اغلب برگه های فله ای با مواد شیمیایی گوگرددار به صورت غیربهداشتی خشک شده و به دلیل سطح چسبنده اغلب آلوده به گرد و غبار و فضولات پرندگان و حشرات موذی است.
  • از خرید انواع آلوهای فرآوری شده و فله ای خودداری کنید.
  • آلوهای فرآوری شده حاوی نمک و مواد رنگی زیادی بوده و آلرژی زاست.
  • میزان کالری اغلب میوه های خشک بخصوص کشمش و مویز بالاست.
  • در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.
  • کنجد و شاهدانه به دلیل دارا بودن روغن های گیاهی، بسیار فسادپذیر بوده و رطوبت زیاد موجب کپک زدگی آنها می شود. از نگهداری طولانی مدت این دانه ها اجتناب کنید.

لینک مرتبط: تنقلات ناسالم و مضر و آسیب های مصرف آن ها

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 7 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آشنایی با مشکلات رایج مری
  • توصیه های خوراکی برای رفع یبوست
  • این مواقع حتما گرسنه بمانید
  • خطاهای رایج زنانه درمورد جوش های صورت
  • تعیین سن واقعی با این فرمول ها
  • علائم خطرناک برای لوپوس
  • فواید لامپ نمک هیمالیا در زمینه نظافت
  • آیا شامپو های گیاهی مفید تر هستند؟
  • محبوبترین ها

  • محتوای مواد آرایشی
  • محافظت در برابر آکنه
  • چه موقع لازم است به متخصص پوست برویم؟
  • چرا در بزرگسالی دچار اکنه می شویم
  • علت تغییر پوست با آلفالیپوئیک اسید
  • چه رنگ مویی هر چقدر که شسته شود خوشرنگ تر می شود
  • کندن موی سفید از ریشه
  • این روزها داشتن موهای مصنوعی،آسانتر از همیشه است
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است