اعتیاد به مصرف شیرینی جات و غذاهای شیرین در میان ما ایرانیان به وفور دیده می شود برای پیشگیری از آسیب های این مواد خوراکی بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر دهیم درغیراینصورت قوای جسمی و سیستم ایمنی بدنمان دچار آسیب های فراوانی خواهند شد بد نیست به اطلاعات تغذیه ای خود در این زمینه بیافزایید.

تحت فشار قرار گرفتن بدن به‌خاطر مشغله کاری زیاد یا کم‌خوابی، به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند. از طرف دیگر، عادت‌های نادرستی مانند مصرف خوراکی‌های ناسالم و شیرین نیز عوارض خاص خودشان را دارند. کمبود انرژی تحت فشار قرار گرفتن بدن به‌خاطر مشغله کاری زیاد یا کم‌خوابی، به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند. از طرف دیگر، عادت‌های نادرستی مانند مصرف خوراکی‌های ناسالم و شیرین نیز عوارض خاص خودشان را دارند. شواهد علمی نشان می‌دهند که زیاده‌روی در مصرف قند، توانایی سلول‌های سفید خون برای مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها را ضعیف می‌کند.

پیشگیری: اولین کاری که باید انجام بدهید، کنار گذاشتن هله‌هوله‌ها و خوراکی‌های زیان‌آور است. اگر خودتان را به استفاده از مغزهای خام و میوه‌های خشک‌شده عادت بدهید، دیگر سراغ خوراکی‌های زیان‌آور نخواهید رفت. البته در مصرف میان‌وعده‌های سالم هم نباید زیاده‌روی کنید. مصرف مکمل‌های قوی و استاندارد نیز می‌تواند به تامین انرژی شما کمک کند. این مکمل‌ها حاوی ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن هستند. مصرف کپسول‌های حاوی عصاره جینسینگ نیز می‌تواند شادابی و انرژی شما را افزایش بدهد.

درمان: گوشت گوساله بدون چربی سرشار است از آهن و ویتامین‌های خانواده B، که هر دو به تقویت سیستم ایمنی بدن و بالا بردن سطح انرژی کمک می‌کنند. کمبود آهن، حتی اگر خفیف باشد، احساس خستگی ایجاد می‌کند و شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی قرار می‌دهد.

سلامتیسم

ارسال شده در 7 دی 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت دادن به برخی عادات سالم
  • آنتی بیوتیک بدن ماهی چه نگرانی هایی دارد؟
  • بهترین عکس العمل زمان جیغ زدن بچه
  • 6 نکته برای از دست دادن وزن از طریق تجسم خلاق
  • طرز تفکر اشخاص افسرده
  • واقعی ترین آرامش را لمس کنید
  • عینکی ها مراقب جوش صورت باشند
  • منابع نمک در رژیم غذایی ما
  • کشف نمونه سرطانی، متعلق به 1.7 میلیون سال پیش
  • توصیه های مهم به افرادی که موی خاکستری دارند
  • نحوه قدم برداشتن، گویای احساسات فرد است!
  • کفش مناسب فصل های سرد چه ویژگی هایی دارد
  • استفاده از سیب زمینی با پوست
  • 7 غذایی که میتوانند شما را مسموم کنند
  • با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید
  • محبوبترین ها

  • وزنه تمرینی را چگونه انتخاب کنیم
  • همه چیز در مورد بهداشت در هنگام خواب
  • تکنیکهایی برای بدست آوردن انرژی مجدد پس از ورزش
  • در هفته بیش از ۹ ساعت دوچرخه سواری نکنید
  • برخی از ورزش کنندگان چرا دچار تهوع میشوند
  • ۶نکته ظریف از دکتر بودن برای چربی سوزی
  • ورزش کردن درشب چه پیامدهایی دارد؟
  • چرا با فعالیتهای ورزشی انسان احساس شادی میکند؟
  • کدامیک بر دیگری برتری دارد؟ چربی سوزی یا عضله سازی
  • از گذشته تا حال چتر بازی را بخوانید
  • قدرت و چگونگی توسعه آن
  • جرارد پیکه چرا از دیگران متمایز است ؟
  • جلو بازو چکشی، و جلو بازو با هالتر چه فرقی با هم دارند ؟
  • آغاز ورزش در باشگاه
  • ورزشکاران و مسافرت طولانی با هواپیما
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است