خواب تاثیر خواب بر باروری باروری مردان

چه بخواهیم و چه نخواهیم در طول شبانه روز باید حداقل یک بار بخوابیم و نخوابیدن مشکلاتی همانند خستگی را برای انسان بوجود می آورد.در زندگی زناشویی باید بچه ای وجود داشته باشد و این نوع زندگی بدون بچه لذت و معنایی ندارد.بنابراین هم مرد و هم زن باید برای بارور شدن تلاش کنند و با تلاش هایشان از ناباروری دور شوند.

مهم‌ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در موقع خواب شبانه در بدن آزاد می‌شود.

یک مطالعه جدید نشان داده که هم خواب کم و هم خواب زیاد می‌تواند بر توانایی باروری مردان تاثیر بگذارد. دکتر Laure- Wise استاد اپیدمیولوژی دانشکده طب دانشگاه بوستون می‌گوید؛ زمان متعادل خواب 8-7 ساعت است.مطالعه روی 790 زوج انجام شده و نشان داده که احتمال بارداری در زنان وقتی همسر آنها شب‌ها کمتر از 6 ساعت یا بیشتر از 9 ساعت می‌خوابد کمتر می‌شود. در این زوج‌ها احتمال بارداری 42 درصد کمتر از آنهایی است که مرد هر شب حدود 8 ساعت می‌خوابد.

محققان می‌گویند، کلید این ارتباط احتمالا در تغییرات هورمونی است. آنها اعتقاد دارند مهم‌ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در موقع خواب شبانه در بدن آزاد می‌شود. فرضیه دیگر تاثیر استرس است. استرس و خواب روی یکدیگر تاثیر متقابل دارند و استرس، هم در مردان و هم در زنان، توان باروری را کاهش می‌دهد.

بررسی ذکر شده همچنین نشان داد که زنان مردانی که در شروع خوابیدن مشکل دارند و دیرتر به خواب می‌روند کمتر باردار می‌شوند.

مطالعات قبلی نشان داده که مصرف میوه و سبزیجات موجب تولید بهتر اسپرم شده و در نتیجه توانایی باروری مردان را افزایش می‌دهد. در عوض مصرف زیاد گوشت و چربی این توانایی را کم می‌کند

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 14 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع سلامت مردان

پیشنهاد سردبیر

  • تجربه خوابی گوارا و دلنشین
  • با پونیلا به علاقه هاتون برسید
  • نابودی یک رابطه چگونه اتفاق می افتد؟
  • هشت راهکار مفید برای افزایش تراکم استخوان
  • دانسته هایی درباره درمان منافذ باز پوست
  • شرایط منع پرواز هوایی خانم های حامله
  • آنوریسم آئورت چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟
  • رده سنی مجاز برای مصرف شیر گاو
  • آرتریت چه علائم و درمانهایی دارد؟
  • افسردگی میتواند به استخوان آسیب بزند
  • روانشناسی همسر آینده با این تست ها
  • درمانی جدید با استفاده از داروی متفورمین
  • اولین گام در پیشگیری از بروز ناراحتیهای قلبی
  • اک مک فلفلی
  • علت های مهم بی خوابی که از آن بی خبرید!
  • محبوبترین ها

  • انرژی سازی بدن با این ویتامین
  • اعتقادات رایج در زمینه سرماخوردگی
  • استاندارد کاهش وزن در هفته، چقدر است؟
  • افزیش خطر سکته با بد خوابی
  • خواب و استراحت خوب با این الگوها
  • ورزش حین کار پشت میز
  • سی سالگی و ازدواج در این سن
  • التهاب کف پا و درد زانو با استفاده از صندل لاانگشتی!
  • تلفن همراه و این آسیب ها بر باروری
  • پی بردن به روحیات و شخصیت افراد از روی دست
  • خطرات احساس درد مستمر
  • درمان چند درصد از موارد مبتلا به «سل» ممکن است؟
  • حواستان به برخی صندلها باشد
  • مواجهه با معضل چاقی و اضافه وزن
  • ترک عادات روتین در زندگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است