مشاوره زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت

 

 اگر مبتلا به چربی خون بالا هستید می توانید از برخی روش های درمانی موثر در این زمینه کمک بگیرید کنترل تغذیه و خورد و خوراک و افزایش فعالیت بدنی کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کردرژیم غذایی به سبک مدیترانه ای و کاهش مصرف شیرینی و کلوچه و پرهیز از مصرف چربی های ترانس نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهد کرد .

 

 هنگامیکه سطوح کلسترول شما به منطقه خطر برسد، دکترها معمولا داروهای استاتین کاهنده چربی را تجویز می کنند. در واقع ۲۸ درصد از بزرگسالان بالای ۴۰ سال از این داروها استفاده می کنند. اما آن داروها به شما مجوز خوردن هر چیزی که جلوی چشمتان است را نمی دهد.
دکتر ارین، متخصص قلب و استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می گوید «بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که داروی آنها صرفنظر از چیزی که می خورند، هرگونه کلسترول اضافی را خنثی می کند. حتی در زمان مصرف استاتین، تغییرات سبک زندگی به سمت یک رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت بدنی، برای به حداکثر رساندن فایده دارو ضروری هستند.»

۱- مانند یک مدیترانه ای غذا بخوریداضافه کردن یا کم کردن یک ماده غذایی واحد از رژیم غذایی تان، تاثیر زیادی بر کلسترول شما نمی گذارد اما اتخاذ یک برنامه غذایی بطور کلی سالم، ممکن است این کار را انجام دهد.

دکتر ارین معمولا یک رژیم غذایی سبک مدیترانه ای، غنی از میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون، آجیل، لوبیا و ماهی را توصیه می کند. او می گوید «ثابت شده که این رژیم غذایی، هم چربی خون و هم خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.» با توجه به مطالعه ای در مجله پزشکی نیوانگلند، این رژیم می تواند حتی خطر ابتلا به بیماری قلبی را حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

۲- کم چرب را فراموش کنید، به سراغ کم کربوهیدرات برویددکتر ارین می گوید «هنگامیکه افراد، چربی های رژیم غذایی شان را با کربوهیدراتهای تصفیه شده و قندهای اضافی جایگزین می کنند، مشکل بیشتری در مورد افزایش خطر ابتلا به افزایش وزن، چاقی، دیابت و افزایش تری گلیسیرید پیدا خواهند کرد.

در واقع تحقیقی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، دریافت افرادی با رژیم غذایی کم کربوهیدرات که شامل چربی های اشباع بود، نزدیک به دو برابر کسانی که یک رژیم غذایی کم چرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند و در عین حال اعداد کلسترول خوبشان را حفظ کردند.

۳- از شیرینی و کلوچه (و شاید هم ماست) صرفنظر کنید

شما می دانید که کلوچه ها و شیرینی ها باعث افزایش ناگهانی قند خون می شوند اما از قندهای پنهانی در چیزهایی مانند ماست طعم دار، قره قاط خشک شده، گرانولا و نوشیدنی های شیرین شده نیز بر حذر باشید.

محققان دانشگاه ایموری دریافتند که مصرف بیش از حد قند افزوده می تواند ریسک داشتن سطوح پایین کلسترول خوب را در شما سه برابر کند، در حالیکه افرادی که کمترین میزان قند را مصرف کردند، بالاترین HDL (کلسترول خوب) و کمترین تری گلیسیرید (یک نوع چربی در خون که با بیماری قلبی مرتبط است) را داشتند.

۴- از گریپ فروت اجتناب کنیدخوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت می تواند آن استاتین هایی که مصرف می کنید را به خطراتی برای سلامتی شما تبدیل کند. مقصر: furanocoumarins، ترکیبات موجود در گریپ فروت که بر چگونگی پردازش استاتین های خاص (نارنگی و پرتقال سویل نیز ممنوع هستند) توسط بدن شما تاثیر می گذارد. ارین هشدار می دهد «آنها می توانند منجر به سطوح بالاتری از داروهای استاتین در جریان خون شده و بطور بالقوه باعث مسمومیت گردند.»

اما اگر از داروهای کاهنده کلسترول استفاده نمی کنید، استفاده از گریپ فروت مجاز می باشد. در مطالعه ای که در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شد، افرادی که بمدت یک ماه، روزی یک عدد گریپ فروت خوردند، مشاهده کردند که کلسترول LDL  شان به اندازه ۱۵٫۵ % کاهش یافت. ضمنا گریپ فروت قرمز در کاهش تری گلیسیرید، بهتر از گریپ فروت سفید عمل می کند.

۵- از شام چرب اجتناب کنید اما صبحانه را فراموش نکنیدصبحانه ممکن است مهمترین وعده غذایی روز برای قلب شما باشد. صرفنظر کردن از وعده صبحانه می تواند کلسترول را بالا ببرد و یک مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد دریافت که میزان حمله قلبی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی در مردانی که بطور منظم از صبحانه صرفنظر می کردند، ۲۷% بالاتر بود.

اما شروع به مصرف زیاد بیکن و سوسیس در صبحانه نکنید. مصرف گوشتهای فراوری شده را در حداقل مقدار نگه دارید اما یک تخم مرغ در روز، ایرادی ندارد. محققان فنلاندی دریافتند که خوردن یک تخم مرغ در روز، با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، ارتباطی ندارد.

۶- چربی های ترانس را کنار بگذارید اما تمام چربی های غذایی را حذف نکنید

چربی، بدنام است اما لازم نیست از تمام چربی ها اجتناب کنید. چربی های ترانس، اکیدا ممنوع هستند(این به معنای صرفنظر کردن از کلوچه های بسته بندی شده، کرم های قهوه،  پیتزاهای منجمد حاوی روغنهای نسبتا هیدروژنه است).

چربی های اشباع در حد اعتدال خوب هستند (بله، حتی گوشت گاو بدون چربی) اما بهترین چربی ها به مراتب، آنهایی هستند که در آجیل، روغن زیتون، آووکادو و ماهی یافت می شوند. این چربی ها  در واقع می توانند کلسترول را بهبود بخشیده و سطوح تری گلیسیرید را پایین بیاورند. ارین می افزاید «با اینحال افراد هنوز هم باید مراقب تعداد کل کالری هایشان باشند و آن را تحت کنترل نگه دارند، چون تعداد کل کالری می تواند بسرعت افزایش یابد، حتی با چربی های خوب.»

۷- بله، دسر بخوریددوستداران شکلات خوشحال خواهند شد: شکلات تیره می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. هنگامیکه محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو به شرکت کنندگان بطور روزانه، ۲ اونس شکلات تیره(۷۰ درصد کاکائو) یا شکلات سفید(۰ درصد کاکائو) دادند، افرادی که شکلات تیره خورده بودند، کلسترول بدشان را حدود ۲۰% کاهش داده و کلسترول خوبشان را حدود ۲۰% افزایش دادند.

این امر می تواند به این دلیل باشد که شکلات تیره، سرشار از فلاونوئیدها (آنتی اکسیدانهایی که با سلامت قلب مرتبط اند) می باشد. فقط از شکلات تیره ۷۰% یا درصد بالاتر استفاده کنید.

۸- اجازه دارید پارمسان بخوریدمحققان دانمارکی از افراد خواستند که بمدت ۶ هفته، روزانه ۵ اونس پنیر بخورند. با وجود آنکه آنها در نهایت، چربی بیشتری از حد معمول خوردند، سطوح LDL (کلسترول بد) شان تکان نخورد. فقط نوع بدون چربی و مهر و موم شده در خلاء را انتخاب نکنید. از پنیر پر چرب استفاده کنید و برای تحت کنترل نگه داشتن کالری، خودتان را به ۲۸ گرم پنیر به اندازه تاس محدود کنید.

وب‌سایت تناسب اندام
5 1000
ارسال شده در 9 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان

پیشنهاد سردبیر

  • هر ماده ی غذایی می تواند چه تاثیری بر جسم و روان ما بگذارد
  • تشدید شدن ریسک زوال عقل با زندگی در کنار بزرگراه
  • ایجاد احساس آرامش در خردسالان
  • خواص شیرین بیان را با هم مرور می کنیم
  • رایج ترین و بهترین شیوه های درمانی در منزل
  • تاندونیت بازو یک دلیل شایع درد شانه
  • دستور تهیه عصرانه ای خوشمزه! پشمک شکلاتی
  • تاثیر تغییر فصل در ارتقاء کیفیت زندگی افراد سالمند
  • محبوبترین ها

  • هشدارهای پزشکی برای تامین آب بدن افراد سالخورده
  • نکاتی طلایی برای حفظ سلامتی افراد مسن
  • بررسی انواع سرطان ها سالمندان
  • چاق ها و ابتلا به آلزایمر
  • ارتباط زمین خوردن با پارکینسون
  • ضرورت توجه به تغذیه سالمندان را جدی بگیرید
  • ترفندهای ساده برای طولانی شدن عمر
  • سردرد در دوران سالمندی
  • رپورتاژ

  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • محصولات دارویی و گیاهی
  • تی آر ایکس TRX ورزش برای تمام فصول
  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x