عادت‌های خوب عادت بزرگ داشتن عادت‌های خوب ایجاد عادت‌های جدید

اگر علاقه مند به رسیدن به موفقیت در زندگی تان هستید بهتر است هرچه زودتر شروع کنید به این منظور می توانید عادت های جدید و جالبی در پیش بگیرید برخی عادات در زندگی باید تغییر کنند و جایگزین های مناسب و مفیدی داشته باشند کسانی که تمایل به کسب موفقیت هستند بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازند .

 ایجاد عادت‌های خوب می‌تواند سخت باشد اما به خاطر تفاوت‌هایی که در زندگی ما به وجود می‌آورد، ارزش پذیرفتن سختی‌های آن را دارد.

داشتن عادت‌های خوب می‌تواند سلامت جسمی و روانی ما را تضمین کند. نکات زیر را برای ایجاد عادت‌های جدید در نظر داشته باشید:
1. هدف خود را مشخص کنید. پیش از آن‌که شروع به ساخت یک عادت جدید کنید،‌ باید شناخت درستی از هدف خود داشته باشید. متوجه باشید که می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که عادت و هدف شما قابل‌دستیابی و زمانمند است. متوجه باشید که می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کند و تا جایی که می‌تواند آن را با جزئیات کامل در ذهن بیاورید یا آن را مکتوب کنید. سوال‌های زیر را از خود بپرسید:
تا چه حد موضوع برای شما حائز اهمیت است؟ چه ابزارهایی برای سنجش و رسیدن به آن در دسترس دارید؟ چه اعدادی رسیدن شما به هدف موردنظر را نشان می‌دهند؟ چطور می‌توان این مقادیر را با اعداد سنجید؟ آیا هدف شما واقعی است؟ آیا هدف شما چیزی است که می‌توانید فعالانه به‌سوی آن حرکت کنید و فعالانه است؟
2. مشخص کنید به چه عادتی می‌خواهید شکل دهید. داشتن عادت‌های خوبی که هم‌راستا با اهداف شما هستند می‌توانند، موفقیت شما در زندگی را تسریع کنند. بعد از آن‌که هدف خود را مشخص کردید و روی تمامی وجوه آن‌وقت گذاشتید، نوبت به عادتی می‌رسد که می‌خواهید در این راستا تشکیل دهید. از خودتان این سوال را بپرسید چه عادت‌های خوبی می‌تواند من را در این رسیدن به این هدف راهنمایی کند؟ چه بازه زمانی برای رسیدن به آن در نظر می‌گیرید؟
3. انگیزه‌های خود را بررسی کنید. زمانی که هدف خود و عادت‌های جدید را مشخص کردید، زمان بررسی انگیزه دلیلی است که می‌خواهید به آن برسید. انگیزه خوب می‌تواند مسیر شما به‌سوی موفقیت یا شکست درراه ایجاد یک عادت موثر را هموار کند، بنابراین زمان بگذارید و انگیزه خود را مشخص کنید.
4. با گام‌های کوچک شروع کنید. حتی اگر عادتی که انتخاب کرده‌اید، عادت بزرگ و مهمی است اما شما با قدم‌های کوچک به سمت آن پیش بروید.
5. به خودتان زمان بدهید. ایجاد یک عادت جدید به زمان زیادی احتیاج دارد. برخی افراد می‌توانند به یک عادت جدید در طی چند هفته شکل دهند. برخی دیگر شاید به ماه‌ها وقت احتیاج داشته باشند. از خودتان درباره عادت جدید سوال کنید و در خاطر داشته باشید که انجام یک عمل و تبدیل‌شدن آن به عادت به زمان احتیاج دارد. در این مدت صبور باشید و به عادت جدید اجازه رشد و استحکام دهید.
منبع: HealthDay

ارسال شده در 9 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • حفظ خویشتن داری و مهارت حرفه ای
  • سیر چه اثرات شفا بخشی دارد
  • خطر اشعه ایکس برای مردم
  • آسیب زدن به موها هنگام خشک کردن
  • اقدامات شهرداری برای معتادان و کارتون خواب ها
  • درباره وسوسه روحی روانی و وسواس فکری چه میدانید
  • موادغذایی مناسب برای هر یک از اعضای بدن
  • روشی جدید برای درمان آلزایمر! استفاده از پروتز
  • محبوبترین ها

  • ذخیره و جاسازی مایعات در بدن
  • راه اندازی یک قطار فوق سریع در کره جنوبی
  • در نظام سلامت پرداختی ها به چه صورت است؟
  • انواع و اقسام لوازم دور ریز در معده زن مصری
  • تولد یک نوزاد شبیه سالمندان
  • تصمیمات جدید برای معتادان و کودکان کار
  • 5 دلیل که زمستان باعث افزایش وزن می شود
  • تومور سرطانی خوش خیم و دختر سه ساله
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است (New Loc)