1916681-3 انجام این چند عمل ساده در طی روز سبب مرگ شما می شود!

مرگ! این واژه می تواند بسیار ترسناک باشد. زمانی که صحبت از مرگ می شود اغلب مردم فکرشان به سمت مرگ به سیله تصادف و یا بیماری های صعب العلاج می رود؛ اما مرگ به روش های بسیار ساده تری اتفاق می افتد که حتی به فکرتان هم خطور نمی کند. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

برخی عادت های روزانه بی آنکه افراد متوجه باشند می تواند باعث ابتلای آنها به مرگبارترین بیماری های جهان شود.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند  نشستن برای مدت زمان طولانی می تواند باعث ابتلای افراد به انواع بیماری ها از جمله سرطان سینه، روده بزرگ، سرطان ریه و پروستات که همگی می توانند سبب مرگ انسان شوند، کارشناسان براین اساس به افراد توصیه می کنند هر دو ساعت یکبار به مدت نیم ساعت از جای خود بلند شوند و به انجام کارهایی چون ورزش های کششی و قدم زدن بپردازند تا سلامت بدن آنها حفظ شود.
خوردن مقادیر بالای گوشت قرمز و پنیر هم به دلیل وجود پروتئین حیوانی IGF-1 می تواند در بدن انسان باعث رشد سلول های سرطانی شود.
در جدیدترین پژوهش ها که در مجله متابولیسم از سوی دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی به چاپ رسیده است این نتایج به چاپ رسیده است که افرادی که رژیم غذایی حاوی پروتئین های گیاهی به میزان زیاد  دارند از طول عمر بالاتری برخوردار هستند و میزان ابتلای آنها به بیماری هایی چون سرطان و مشکلات قلبی عروقی کمتر است.
مصرف میوه و سبزیجات، نان های حاوی آرد غنی شده، دانه های آجیل و حبوبات می تواند در حفظ سلامت افراد بسیار مفید باشد.
به جز خود غذا شیوه پخت آن نیز می تواند نقش موثری در سلامت یا مضر بودن وعده های خوراک ایفا کند، افرادی که آشپزی می کنند به طور معمول گاز و بوی تند خوراک و روغن های سوخته را تنفس می کنند که می تواند در آنها باعث ابتلا به بیماری های تنفسی، قلبی عروقی و نیز انواع سرطان شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد حتماً در مکان هایی که دارای تهویه مناسب است آشپزی و از هود یا هواکش برای ایجاد هوای تازه و از بین بردن هوای آلوده استفاده کنند، همچنین استفاده از ماسک و کلاه هم می تواند باعث ورود کمتر مواد سمی به بینی و دهان افراد شود.
روغن مورد استفاده در آشپزی هم بسیار مهم است، استفاده از روغن زیتون برای سرخ کردن غذا در دماهای بالا مناسب نیست و می توان از روغن آووکادو برای سرخ کردن خوراکی ها استفاده کرد.
خواب کم هم یکی از مواردی است که در زندگی این روزها بسیار معمول است اما می تواند باعث ابتلای افراد به انواع بیماری ها شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد شبها 7 الی 8 ساعت به طور منظم استراحت کنند تا سلامت بدن آنها حفظ شود.
منبع: menshealth

 

ارسال شده در 10 دی 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • بیرون از خونه در فصل زمستان چگونه ورزش کنیم؟
  • عصرانه سالم پرتقالی و کاکائویی
  • سردی هوا و این تاثیرات مختلف
  • اصلاح با تیغ و این آسیب ها
  • همه چیز درمورد از خودبیگانگی
  • حفاظت و مراقبت از موی نازک
  • افزایش ترشح تستوسترون در بدن با این سه حرکت
  • تاثیر نگرش مثبت بر استرس
  • راه رفتن به ساده ترین صورت ممکن
  • خاصیت های بیشمار آب درمانی
  • برای زنان مسن زیاد نشستن ضرر دارد
  • متوقف کردن ریزش مو با این معجون خانگی
  • حضور ذهن و تمرکز برای مطالعه
  • در مایع درمانی پرستار چه وظایفی دارد؟
  • برطرف کردن چربی دور شکم با این روش های موثر
  • محبوبترین ها

  • 12 کلید طلایی برای افزایش قد (قسمت اول)
  • آناتومی حواس بدن را بهتر بشناسیم
  • فيزيولوژی تمرينات قدرتی
  • ورزش راهی برای برطرف کردن دردهای عضلانی
  • نشانه های این بیماری نخاعی را بشناسید
  • مراحل اکسیداسیون مواد قندی
  • ماهیچه های بدن هنگامی که گرفته می شوند
  • پیشگیری از نازک شدن پوست در اثر کاهش وزن
  • با التهاب مفاصل خداحافظی کنید
  • سطوح و صفحات فرضی بدن انسان
  • تعریف اصطلاح روش کششی PNF
  • شدت یافتن درد زانو با اضافه وزن
  • اضافه وزن و راه و روش برطرف کردن آن ها
  • خلاصه یافته های مطالعات در مورد هایپراکسی
  • تناسب اندام بیشتر با این روش ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است