کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی

نشانه های کمبود منیزیم نشانه های اولیه کمبود منیزیم منیزیم کمبود منیزیم

 

اگر می خواهید به کمبود منیزیم به بدنتان پی ببرید بهتر است با علائم هشداردهنده در بدنتان آشنا شوید وقتی منیزیم بدن کاهش پیدا میکند با برخی عارضه ها مانند احساس خستگی ،تهوع و استفراغ ،فشار خون،مشکلات خواب،اضطراب و افسردگی،مشکلات قلبی،سندرم پای بی قرارو بسیاری مشکلات دیگر مواجه می شویم .

همانند بسیاری دیگر از مواد مغذی، بدن انسان برای حفظ سلامت خود به منیزیم نیاز دارد.

احساس خستگی می کنید و بد خلق شده اید. شاید با مشکلاتی در زمینه ریتم قلب یا خواب خود مواجه شده اید. ممکن است مشکل از کمبود منیزیم سرچشمه می گیرد.

 همانند بسیاری دیگر از مواد مغذی، بدن انسان برای حفظ سلامت خود به منیزیم نیاز دارد. این ماده مغذی به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود، اما بسیاری از مردم مقدار توصیه شده روزانه را دریافت نمی کنند. کمبود منیزیم همواره با نشانه هایی روشن همراه نیست و نشانه ها می توانند مبهم و مشابه با نشانه های بسیاری از اختلالات دیگر باشند.

تهوع و استفراغ

نشانه های اولیه کمبود منیزیم می توانند شامل اختلالات گوارشی باشند. این می تواند از بی اشتهایی تا تهوع و استفراغ را در بر بگیرد.

فشار خون

مطالعات بسیاری پیوند بین سطوح منیزیم و فشار خون را نشان داده اند. در آن مطالعات، شرکت کنندگانی که از سطوح پاییین منیزیم برخوردار بوده اند، احتمال بیشتری داشته است به فشار خون بالا مبتلا باشند.

مشکلات خواب

بی خوابی مزمن و دیگر اختلالات خواب ممکن است با کمبود منیزیم پیوند خورده باشند. چندین مطالعه نشان داده اند که مکمل های منیزیم ممکن است نقشی کلیدی در تنظیم خواب داشته باشند.

اضطراب و افسردگی

برخی مطالعات ارتباط بین منیزیم و سیستم عصبی را نشان داده اند. در برخی موارد، این ماده معدنی به نظر می رسد اثر مثبتی بر استرس، اضطراب و برخی نشانه های افسردگی داشته است.

مشکلات قلبی

اگرچه سطوح پایین منیزیم می تواند تقریبا هر بخشی از بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد، اما تاثیر آن بر قلب می تواند چشمگیر باشد. افرادی که با کمبود منیزیم مواجه هستند، مستعد ابتلا به آریتمی یا ریتم غیر طبیعی قلب هستند. همچنین، برخی مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر در مقایسه با افراد سالم احتمال بیشتری دارد کمبود منیزیم داشته باشند.

سندرم پای بی قرار

دلیل سندرم پای بی قرار مشخص نیست، اما گاهی اوقات می تواند با یک بیماری زمینه ای مانند کمبود یک ویتامین یا ماده معدنی پیوند خورده باشد. سطوح پایین منیزیم ممکن است به اختلالات خواب دیگر نیز منجر شود و برخی مطالعات نشان داده اند که مکمل های منیزیم می توانند به بهبودی سندرم پای بی قرار کمک کنند.

سطوح پایین انرژی

چندین مطالعه نشان داده اند که سطوح پایین منیزیم می تواند به سخت‌تر کار کردن بدن منجر شود. مردم باید به میزان کافی منیزیم مصرف کنند تا از سلامت قلب و عضلات برای پاسخگویی به نیازهای زندگی روزانه اطمینان حاصل شود.

اسپاسم ها و ضعف عضلانی

منیزیم در تثبیت آکسون های عصبی نقش دارد. زمانی که سطوح منیزیم کاهش می یابد به فعالیت عصبی عضلانی فراواکنشی منجر می شود که می تواند به معنای لرزش ها، اسپاسم ها و در نهایت ضعف عضلانی باشد.

از کجا منیزیم دریافت کنم؟

بانوان و آقایان باید به ترتیب حدود 310 میلی گرم و 400 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنند. پس از 30 سالگی، این مقادیر به 320 میلی گرم و 420 میلی گرم افزایش می یابند.

سبزیجات سبز برگ، حبوبات، مغزهای خوراکی، و غلات کامل منابع خوبی برای منیزیم هستند. به طور کلی، مواد غذایی سرشار از فیبر غذایی سرشار از منیزیم هستند. این ماده معدنی در برخی غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه نیز یافت می شود.

یک اونس (28 گرم) بادام بو داده: 80 میلی گرم

نصف فنجان اسفناج پخته: 78 میلی گرم

یک اونس (28 گرم) بادام هندی بو داده: 74 میلی گرم

یک چهارم فنجان بادام زمینی بو داده: 63 میلی گرم

یک فنجان شیر سویا: 61 میلی گرم

نصف فنجان لوبیا سیاه پخته: 60 میلی گرم

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی: 49 میلی گرم

دو برش نان تهیه شده از گندم سبوس دار: 46 گرم

یک اونس (28 گرم) گردو: 45 میلی گرم

یک فنجان آووکادو نگینی خرد شده: 44 میلی گرم

3.5 اونس (99 گرم) سیب زمینی پخته با پوست: 43 میلی گرم

نصف فنجان برنج قهوه ای پخته: 42 میلی گرم

8 اونس (227 گرم) ماست ساده کم چرب: 42 میلی گرم

عصر ایران به نقل از “ام‌ان‌ان”

5 1000
ارسال شده در 13 دی 1395 توسط با موضوع بیماری ها

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x