حفظ سلامت بدن جلوگیری از چاق شدن پیشگیری از چاقی

چاقی معضلی در جامعه و میان افراد است که علاوه بر برهم ریختن نظم جامعه و خود فرد،سلامت را به خطر می اندازد و این خطر میتواند گوناگون و متعدد باشد.توصیه متخصصان تغذیه همیشه این بوده که اشخاص به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از چاقی میوه و سبزیجات و چند خوراکی را مصرف کنند.این مواردی که میگوییم چه هستند؟

کربوهیدرات ها همیشه دشمن سلامتی بدن نیستند، در واقع، غلات کامل مانند جو برای شما مفید نیز بوده و دارای منابع مهم مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین های گروه B است. متخصصان تغذیه هفت غذای کم کربوهیدرات که طعم و مزه ای خوبی دارند را برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن توصیه می کنند.

باقلا
باقلا گیاه مفیدی است که می توان از آن آردی با مواد مغذی تهیه کرد.
در هر یک چهارم فنجان آرد باقلا در مقایسه با آردهای معمولی که یک گرم فیبر دارند، این آرد 8 گرم فیبر داشته و در عوض چهار گرم کربوهیدرات کمتر دارد و میزان پروتئین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان آن ها یکسان است.
شلغم
به جای ماده غذایی مانند سیب زمینی از یک جایگزین عالی مانند شلغم که دو سوم آن کالری دارد استفاده کنید.
این سبزی کم کالری حاوی منابع زیادی از فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین های K، C و A است، یک فنجان شلغم پوره شده تنها 35 کالری داشته و 8 گرم فیبر دارد که می توانید شلغم را بخار پز و پوره آن را در غذاها و سبزی ها استفاده کنید.
کدو سبز و هویج در غذاها
نودل کدو سبز یکی از محبوب ترین غذاهای کم کربوهیدرات بوده و دارای عطر و طعم خوبی است. از طرفی استفاده از هویج در ماکارونی و پاستا به کاهش کربوهیدرات و افزایش فیبر در غذا کمک زیادی می کند.
گل کلم
گل کلم مانند شلغم در زمره سلامت ترین موادغذایی شناخته شده و با طعم منحصر به فرد خود می تواند به جای پوره سیب زمینی از آن استفاده کرد.
گل کلم، فیبر بیشتری از سیب زمینی داشته و برای افراد دارای قند خون بالا بسیار مفید بوده که کافیست این سبزی را به صورت پوره در آورده و برای بهبود تاثیر و طعم آن کرفس و جعفری به این پوره اضافه کنید.
برنج کلم بروکلی
از کلم بروکلی به عنوان یک جایگزین برنج استفاده می شود، این سبزی را می توانید به صورت پوره، بخار پز شده یا سرخ شده در روغن زیتون به عنوان جایگزین برنج استفاده کنید.
کلم بروکلی حاوی فیبر، ویتامین K و ویتامین B6 بوده و خطر به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
کدو رشتی
با جایگزین کردن ماکارونی یا پاستا با کدو رشتی کالری دریافتی را کاهش دهید و فولات، پتاسیم و فیبر بیشتری دریافت کنید.
یک فنجان از پوره این کدو، تقریبا 200 کالری و 30 گرم کربوهیدرات دارد. به علاوه، این کدو یک ماده غذایی برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن و حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است. این کدو را می توانید با مارچوبه، رزماری، میوه کاج و سبزیجات تازه ترکیب و مصرف کنید.
ساندویج سیب
کره بادام زمینی و پنیر را لایه برش های سیب ساندویچ مالیده و آن را با به عنوان یک میان وعده با فیبر بالا مصرف کنید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 16 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • راه هایی برای سفید شدن پوست بدن
  • فعالیت بدنی و ورزش باید حتما جزء برنامه زندگی باشد
  • خوراک ران مرغ و سبزیجات بدون فر
  • تهدید های آب آلوده برای بدن
  • آنچه باید درباره تفاوت کرم روز و شب بدانیم
  • دلایل اهمیت مصرف ویتامین D چیست؟
  • باکتری ها با بدن شما چکار میکنند؟
  • مواد غذایی مناسب برای میان وعده
  • محبوبترین ها

  • باورهای رایج پیرامون درمان با شیمی درمانی
  • روغن های نرم کننده تا کی باید روی مو بمانند؟
  • 13 روش برای ترک سیگار
  • درمان وسواس شست و شو
  • علل خارج نشدن منی از آلت مردان
  • تهیه کردن ماسک صورت با خاک رس و بلغور
  • آسیب دیدن کتف در ورزش بدنسازی
  • شامپوی مناسب برای موهای خشک
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • لیفتینگ با نخ
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است