Khorakihaye-Jologiri-Az-Chaghi کدام خوراکی ها از چاقی پیشگیری میکنند؟

چاقی معضلی در جامعه و میان افراد است که علاوه بر برهم ریختن نظم جامعه و خود فرد،سلامت را به خطر می اندازد و این خطر میتواند گوناگون و متعدد باشد.توصیه متخصصان تغذیه همیشه این بوده که اشخاص به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از چاقی میوه و سبزیجات و چند خوراکی را مصرف کنند.این مواردی که میگوییم چه هستند؟

کربوهیدرات ها همیشه دشمن سلامتی بدن نیستند، در واقع، غلات کامل مانند جو برای شما مفید نیز بوده و دارای منابع مهم مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین های گروه B است. متخصصان تغذیه هفت غذای کم کربوهیدرات که طعم و مزه ای خوبی دارند را برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن توصیه می کنند.

باقلا
باقلا گیاه مفیدی است که می توان از آن آردی با مواد مغذی تهیه کرد.
در هر یک چهارم فنجان آرد باقلا در مقایسه با آردهای معمولی که یک گرم فیبر دارند، این آرد 8 گرم فیبر داشته و در عوض چهار گرم کربوهیدرات کمتر دارد و میزان پروتئین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان آن ها یکسان است.
شلغم
به جای ماده غذایی مانند سیب زمینی از یک جایگزین عالی مانند شلغم که دو سوم آن کالری دارد استفاده کنید.
این سبزی کم کالری حاوی منابع زیادی از فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین های K، C و A است، یک فنجان شلغم پوره شده تنها 35 کالری داشته و 8 گرم فیبر دارد که می توانید شلغم را بخار پز و پوره آن را در غذاها و سبزی ها استفاده کنید.
کدو سبز و هویج در غذاها
نودل کدو سبز یکی از محبوب ترین غذاهای کم کربوهیدرات بوده و دارای عطر و طعم خوبی است. از طرفی استفاده از هویج در ماکارونی و پاستا به کاهش کربوهیدرات و افزایش فیبر در غذا کمک زیادی می کند.
گل کلم
گل کلم مانند شلغم در زمره سلامت ترین موادغذایی شناخته شده و با طعم منحصر به فرد خود می تواند به جای پوره سیب زمینی از آن استفاده کرد.
گل کلم، فیبر بیشتری از سیب زمینی داشته و برای افراد دارای قند خون بالا بسیار مفید بوده که کافیست این سبزی را به صورت پوره در آورده و برای بهبود تاثیر و طعم آن کرفس و جعفری به این پوره اضافه کنید.
برنج کلم بروکلی
از کلم بروکلی به عنوان یک جایگزین برنج استفاده می شود، این سبزی را می توانید به صورت پوره، بخار پز شده یا سرخ شده در روغن زیتون به عنوان جایگزین برنج استفاده کنید.
کلم بروکلی حاوی فیبر، ویتامین K و ویتامین B6 بوده و خطر به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
کدو رشتی
با جایگزین کردن ماکارونی یا پاستا با کدو رشتی کالری دریافتی را کاهش دهید و فولات، پتاسیم و فیبر بیشتری دریافت کنید.
یک فنجان از پوره این کدو، تقریبا 200 کالری و 30 گرم کربوهیدرات دارد. به علاوه، این کدو یک ماده غذایی برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن و حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است. این کدو را می توانید با مارچوبه، رزماری، میوه کاج و سبزیجات تازه ترکیب و مصرف کنید.
ساندویج سیب
کره بادام زمینی و پنیر را لایه برش های سیب ساندویچ مالیده و آن را با به عنوان یک میان وعده با فیبر بالا مصرف کنید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 16 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت از ایمنی بدن با این توصیه ها
  • انسانهای افاده ای را چگونه تشخیص دهیم
  • مروری بر یک حرکت بدنسازی
  • ارمغان سلامت قلب و عروق با این میوه
  • پیامدهای تغذیه زیاد در تعطیلات
  • استرس و این نکته مثبت
  • یک صبحانه کامل و مقوی برای کودک
  • استارت افسردگی
  • غذاهای مدیترانه ای‌ و کاهش روند پیری
  • راه حل های مهم برای مواجهه با سکته مغزی
  • اشخاص کم خون پس از وعده های غذا دوغ بنوشند
  • مغز و تیکهای عصبی
  • راهی برای درک بهتر دیابت با نقشه برداری از سیستم کنترل ترافیک سلولی
  • مصرف کنندگان شیشه چه علائم و نشانه هایی دارند؟
  • کیک مرمر ترکیه ( آموزش تصویری)
  • محبوبترین ها

  • شیوه درست کردن آرد پف دهنده خانگی
  • برنجی خوشمزه با آجیل
  • شیرینی یاسمن دو رنگ با آموزش تصویری
  • املت سیر کننده برای رژیم ها
  • سوپ عدس و نعناع داروی سرما خوردگی
  • کیک آرد سبوس دار بدون روغن
  • کیک رزماری انتخاب مناسب برای عصرانه
  • برای درست کردن یک پاستای خوشمزه این موارد را بدانید
  • بقچه پنیری شکم پاره
  • خوردنی های درمان کننده مشکلات خواب
  • سالاد بادام و میوه
  • شیرینی پسته ترکیه
  • خوراکی از بادمجان و گوشت و پوره
  • کرم بلوبری
  • خوراک گل کلم و گوشت چرخ کرده در فر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است