دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

کاهش اختلالات گوارشی و کاهش وزن سلامت قلب تقویت سیستم ایمنی بیماری های مزمن کلیوی

بیماران دیالیزی بهتر است از برخی میوه های مفید زمستانی استفاده کنند تا بتوانند به افزایش سلامت جسمی و قوای بدنی خود کمک کنند رژیم غذایی که پزشکان و متخصصین تغذیه به این افراد پیشنهاد میدهند برخی میوه ها با پتاسیم کم مانند سیب ،توت فرنگی،هندوانه ،آناناس و نارنگی می توانند برای این بیماران مفید باشند .

پتاسیم یکی از مواد معدنی ضروری است که برای عملکرد سالم دستگاه گوارش و حفظ عملکرد مطلوب قلب و عضلات ضروری است. با این حال افرادی که از بیماری های مزمن کلیوی رنج می برند باید از یک رژیم غذایی کم پتاسیم تبعیت کنند. میوه هایی که در لیست زیر نام می بریم سطح پتاسیم پایینی دارند ولی سرشار از مواد مغذی هستند:

سیب:

  • منبع غنی فیبرمحلول پکتین است. ۱۰۰ گرم سیب ۳% پتاسیم روزانه شما را تأمین می کند.

توت فرنگی:

  • حاوی ویتامین C، فیبر، موادمغذی و آنتی اکسیدان هایی است که از بدن شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند.

هندوانه:

  • هندوانه حاوی ۹۲% آب و ۳% پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم است. منبع بسیار خوبی از ویتامین A و C است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. منبع غنی لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان مفید برای سلامت قلب است.

کاهش اختلالات گوارشی و کاهش وزن سلامت قلب تقویت سیستم ایمنی بیماری های مزمن کلیوی

 آناناس:

  • هر ۱۰۰ گرم آناناس ۳% نیاز روزانه شما به پتاسیم و ۵% فیبر را تأمین می کند. ویتامین C آن برابر پرتقال است و حاوی ویتامین B6 نیز می باشد.

نارنگی:

  • حاوی ویتامین C، بتاکاروتن و فولیک اسید است و هر ۱۰۰ گرم آن ۴% نیاز روزانه شما به پتاسیم را تأمین می کند.

لیمو:

  • منبع غنی ویتامین C است و دارای اثر آلکالایزی است که می تواند به تنظیم PH بدن کمک کند. ۱۰۰ گرم لیمو ۴% نیاز روزانه شما به پتاسیم را تأمین می کند.

زغال اخته:

  • منبع غنی ویتامین C است و هر ۱۰۰ گرم آن نزدیک به ۲% از نیاز روزانه به پتاسیم را تأمین می کند.

بلوبری:

  • این میوه نیز منبع غنی آنتی اکسیدان ها است که به کاهش اختلالات گوارشی و کاهش وزن کمک می کند و میزان پتاسیم آن مانند زغال اخته است.

کاهش اختلالات گوارشی و کاهش وزن سلامت قلب تقویت سیستم ایمنی بیماری های مزمن کلیوی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط:

پیوند کلیه و نکات تغذیه ای مربوط به قبل و بعد پیوند

نمونه رژیم غذایی در پیوند کلیه 

5 1000
ارسال شده در 18 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x