Chorte-Bad-Az-Zohre-Afrade-Shaghel آیا چرت بعد از ظهر برای افراد شاغل خوب است؟

هنگامی که زمان از ساعت 12 رد میکند افراد شاغل دیگر حوصله کار کردن ندارند و دوست دارند در این میان چرت بزنند.چرت زدن از نظر هر کسی معنایی دارد اما اعتقادات کارشناسان این بار چیز دیگری را ثبت کرده است.اعتقادات کارشناسان بر این است که چرت بعد از ظهر افزایش کارآیی و عملکرد شخص را در محل کار در بر دارد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ممکن است چرت بعدازظهر در محل کار بهترین شیوه برای تحت تاثیر قرار دادن رییس‌تان نباشد اما به اعتقاد کارشناسان، این کار به تقویت و بهبود کارآیی شما در محل کار منجر می‌شود.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافته‌اند یک خواب کوتاه و مختصر در بعدازظهر مهارت‌های فکری و حافظه افراد را تقویت کرده و باعث می‌شود کارآیی مغز به گونه‌ای باشد که انگار پنج سال جوانتر شده است.

این تیم تحقیقاتی مطالعاتی روی نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در چین انجام داده و بررسی کردند آیا افرادی که به صورت مداوم چرت بعدازظهر دارند در تست‌های ارزیابی توانایی ذهنی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند؟

محققان مشاهده کردند افرادی که پس از وعده ناهار مدت زمان کوتاهی می‌خوابند نسبت به افراد دیگر عملکرد بهتری در تست‌های گرفته شده از خود نشان داده‌اند.

در این بررسی آمده است مدت زمان یک ساعت خوابیدن پس از صرف وعده ناهار بهترین حالت است و استراحت کردن برای مدت زمان بیشتر یا کمتر، کارآیی فرد را تا شش برابر کاهش می‌دهد.

منبع : اقتصاد آنلاین

ارسال شده در 19 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • روزه داری در این روزها
  • انتخاب فرمول مناسب برای انتخاب رژلب
  • ژنهای سرکوبگر تومور و نقش مهم آنها درچاقی ،دیابت،بیمارقلبی وسرطان
  • مصارف مختلف خمیر دندان
  • تفاوت درد شکم جراحی با دیگر دردها
  • انار و معجزه ی آن بر پوست شما
  • اهمیت تهیه میان‌ وعده سالم برای مدرسه
  • چند دلیل قانع کننده برای دیدن فیلم لانتوری
  • فایده های درمانی به لیمو
  • هوش مصنوعی برای اولین بار در این روبات به کار گرفته شد
  • درمان کننده های طبیعی تیروئید
  • افراد چاق چقدر ورزش کنند؟
  • دروغ گفتن شریک زندگی
  • باکتری چه چیزی است، انواع و لیستی از باکتری ها
  • برای کاهش وزن این دستگاه بی خطر و عالی است
  • محبوبترین ها

  • ورزش 15 دقیقه ای برای لاغری باسن و ران
  • مواردی برای پیشگیری و درمان صدمات ناشی از ورزش
  • مشکلاتی که اشخاص چاق برای ورزش با آن مواجهه هستند
  • بدست آوردن تناسب بمعنای بر طرف کردن عیبها است
  • در مدت کوتاه چگونه پاهای حجیم داشته باشیم
  • مطالبی در مورد کراتین که باید بدانید
  • تاثیرات فیزیوتراپی پیش از تعویض مفصل ران یا زانو
  • با رشته ورزشي هاکی روی چمن بیشتر آشنا شوید
  • برای لاغری و تناسب اندام چه تمرینات ورزشی مفید است؟
  • هالتر ساده در مقابل هالتر EZ؟
  • ورزش های قلبی عروقی با کم‌ترین هزینه
  • ورزش و گرم کردن و سرد کردن
  • چگونه درد مفاصل ناشی از بالا بردن وزنه های سنگین را از بین ببریم
  • نکاتی در مورد پنجره های سالن های ورزشی
  • فیلم آموزش جلو بازو دمبل نشسته
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است