برای مقابله با ریزش مو بهتر است مراقب تغذیه و خورد و خوراک خود باشید افراد گیاهخوار باید به تقویت موهای خود اهمیت ویژه ای بدهند و با دریافت پروتئین های گیاهی و منابع ویتامین ب مانع بروز آسیب به موهایشان شوند تغذیه نقش مهمی در رشد یا ریزش مو ایفا خواهد کرد .

به‌گفته دکتر آنابل کینگزلی، «دریافت همه مواد مغذی ضروری برای بدن از طریق گیاه‌خواری یا رژیم‌های گیاهی واقعا سخت است، چون این شیوه‌های تغذیه فاقد پروتئین‌های مهم هستند. پروتئین‌های گیاهی همه اسیدهای آمینه ضروری برای موها را ندارند و منابع گیاهی پروتئین نیز به‌راحتی توسط بدن جذب نمی‌شوند، چون دارای آهن غیر هِم هستند که خیلی سخت تجزیه می‌شود. استفاده از مکمل‌های خوراکی برای افراد گیاه‌خوار واقعا لازم است، چون مواد غذایی گیاهی همه ویتامین‌ها، از جمله ویتامین B۱۲، را برای بدن فراهم نمی‌کنند. البته مصرف خودسرانه مکمل‌های خوراکی، کار درستی نیست، چون از طرفی می‌تواند با داروهای دیگر تداخل ایجاد کند و از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که سطح مواد مغذی ضروری در بدن با این کار به میزان استاندارد نرسد. بنابراین، قبل از هر کاری، درباره مصرف مکمل خوراکی با پزشک مشورت کنید». دکتر شارون وانگ درباره نقش تغذیه در رشد و ریزش موها می‌گوید: «کاهش وزن بدون برنامه‌ریزی می‌تواند باعث ریزش موها شود، چون مواد مغذی ضروری در برنامه‌های کاهش وزن غیراستاندارد به بدن نمی‌رسند. علاوه بر این، نباید فراموش کنیم که موها از کراتین ساخته شده‌اند که نوعی پروتئین است. بنابراین، رژیم غذایی فاقد پروتئین هم می‌تواند باعث ریزش موها شود».

سلامتیسم

 

ارسال شده در 21 دی 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • تداوم واكسيناسيون به مغز كودكان صدمه نمي زند
  • 4 اصل تغذیه ای برای ترک سیگار
  • به این دلایل مصرف هات داگ را ترک کنید
  • بچه دار نشدن بعلت این مشکل
  • پوستتان را با این مکملها زیبا کنید
  • سنین پایین و این ورزش های پرخطر
  • کدام ویتامین برای موهای خشک و آسیب دیده مفید است
  • آنتي‌بيوتيك عوارض سرماخوردگي را تشديد مي‌كند
  • کالری پیتزا
  • خوردن این داروها سبب ایجاد زخم معده نمی شود
  • انحرافات ستون فقرات اطفال ارمغان تکنولوژی
  • خروپف می تواند بروز آلزایمر را 10 سال جلو بیندازد
  • توانایی های بالای عنکبوت ها
  • برنامه 42 روزه برای پوست
  • چطوری داروهای مصرفی را بهتر مدیریت کنیم
  • محبوبترین ها

  • این زمستان را در جکوزی غوطه ور شوید
  • اگر از آمپول می ترسید بخوانید
  • چگونه برای سن پیری آماده شویم؟
  • بیماران قلبی به کمک “سلولهای بنیادی” درمان می شوند
  • یک باور نادرست! عرق کردن = چربی سوزی
  • عمل جراحی گلوکوم به چه صورت است؟
  • تاثیرات خواب روزانه بر قدرت مغز
  • هر آنچه لازم است درباره ژلهای ضد دردبدانیم
  • دلیل علمی برای سماق خوردن
  • بدون داشتن نوار , نوار قلبی بگیرید هم ارزان قیمت هم با کیفیت
  • اهمیت مصرف سیر برای سلامتی
  • مقابله با سرطان کبد با ورزش
  • کمک های اورژانسی در مواقع مختلف
  • عوارض لاک های نامرغوب
  • چطوری به مغز خود تمرین بدهیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است