مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان

افکار هر فردی متفاوت است و همین افکار متفاوت زندگی هر فردی را به گونه ای رقم میزند.انسان دست خودش است که افکارش را مثبت کند یا منفی.افکار مثبت یقیناً انسان را به رشد میرسانند و سبب میشوند به هدف مورد نظر برسیم اما افکار منفی نه تنها بر روی سلامت اعضای بدن تاثیرگذار است،بلکه زندگی را به عقب میکشاند.

دغدغه‌های زندگی بسیارند و استرس زیادی به همراه دارند. چگونه با این مسائل کنار بیاییم؟ با افکار و گفت‌وگوهای منفی فقط و فقط شرایط را برای خود و دیگران سخت‌تر می‌کنیم. این انتخاب ما است که چگونه مسائل را ببینیم. پیشامدی می‌تواند بسیار ناگوار باشد اما این شمایید که تعیین می‌کنید نیمه بد آن بر شما تاثیر بگذارد یا نیمه خوب آن. دیدی که به این پیشامدها دارید تاثیر بسزایی در زندگی و سلامت‌تان دارد. بهتر است با تفکر مثبت، جنبه غالب هر رخداد را به شکل مثبت تعبیر کنیم و از منافع بسیار آن در زندگی بهره ببریم و زندگی را برای خود و نزدیکانمان زیباتر جلوه دهیم. در این مقاله خواهیم گفت که چگونه می‌‌توانیم افکار مثبت داشته باشیم. داشتن افکار مثبت به کنترل استرس و بهبود سلامتی‌تان کمک می‌کند. با مطالبی که گفته می‌شود سعی کنید بر گفت‌وگوهای منفی درونی‌تان غلبه کنید.نیمه پر لیوان را می‌بینید یا نیمه خالی آن را؟ پاسخ شما به این سوال نشان دهنده دیدتان به زندگی، رفتارتان نسبت به خودتان و تعیین کننده خوشبینی یا بدبینی شما است؛ و حتی ممکن است سلامتی روحی و جسمی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصی، مثل خوش‌بینی یا بدبینی دامنه وسیعی از سلامت و میزان شادی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تفکر مثبت که به طور مستقیم ناشی از خوش‌بینی فرد است، کلید اصلی مدیریت استرس محسوب می‌شود و مدیریت کارآمد استرس، ارتباط مستقیم با سلامتی دارد. اگر تاکنون تفکر منفی داشته‌‌اید و با بدبینی به مسائل نگاه کرده‌اید، ناامید نشوید؛ می‌توانید روش‌های تفکر مثبت و خوش‌بینی را یاد بگیرید.

حتی وقتی با خودتان حرف می‌زنید، داشتن افکار مثبت را فراموش نکنید.تفکر مثبت به این معنی نیست که از جریانات زندگی و یا وقایع ناخوشایند بی‌اطلاع باشید. تفکر مثبت به معنی برخورد مثبت‌تر و سازنده‌تر با حوادث ناخوشایند زندگی است.تفکر مثبت معمولا با گفت‌وگوی درونی شروع می‌شود. این صحبت هم‌چون جریانی بی‌پایان از افکاری‌ است که هرگز بیان نشده‌ و در ذهنتان جاری‌ است. این افکار که بی‌اختیار به ذهنتان می‌آیند می‌توانند مثبت و یا منفی باشند. بخشی از این افکار از منطقتان می‌آیند. برخی دیگر از این افکار ممکن است ناشی از تصور غلطی باشد که به علت کمبود اطلاعات در ذهنتان شکل می‌گیرد.اگر این افکاری که در ذهن‌تان جریان دارد بیشتر منفی باشد، احتمالا نگرشتان به زندگی منفی خواهد بود. اگر بیشتر این افکار مثبت باشند، همانند کسی که تفکر مثبت را تمرین می‌کند، نگرشتان به زندگی مثبت خواهد بود.

فواید افکار مثبت بر سلامتی

افکار مثبت از شما انسان سالم‌تری می‌سازد.محققان همواره به پژوهش بر روی تفکر مثبت و خوشبینی و تاثیر آن بر سلامتی می‌پردازند. هنوز علت این موضوع مشخص نیست که چرا افراد با تفکر مثبت از این منافع سلامتی بهره می‌برند. فرضیه ما این است که با دید بهتر به زندگی و با تفکری مثبت، توانایی برخورد با شرایط سخت و پر استرس افزایش می‌یابد که باعث کاهش تاثیرات منفی استرس بر سلامتی می‌شود. همچنین گفته می‌شود که افراد مثبت و خوش‌بین، سبک زندگی سالم‌تری دارند، فعالیت‌های فیزیکی بیشتری دارند و رژیم غذایی سالمی را دنبال می‌کنند.

شناسایی افکار منفی

برای داشتن افکار مثبت باید بدبین نباشید و روی نقاط منفی تمرکز نکنید.هنوز نمی‌دانید صحبت‌های درونی‌تان مثبتند یا منفی؟ تعدادی از شکل‌های رایج گفت‌وگو‌های منفی را در ادامه ذکر می‌کنیم:

تمایل به دیدن نیمه خالی لیوان

جنبه‌های منفی یک موقعیت را بزرگ و جنبه‌های مثبت آن را به طور کامل حذف می‌کنید. به عنوان مثال، روزِ کاریِ بسیار خوبی را سپری کرده‌اید. تمام فعالیت‌های خود را به طور کامل و زودتر از موعد انجام داده‌اید و بابت آن تشویق شده‌اید اما بقیه زمان خود را صرف تمرکز بر کار و به انجام رساندن حتی تعداد بیشتری از فعالیت‌های خود می‌کنید و در نهایت تشویق خود را فراموش می‌کنید.

شخصی‌سازی

وقتی مساله ناخوشایندی رخ می‌دهد، خود را مقصر دانسته و سرزنش می‌کنید.

فاجعه‌سازی

به طور خودکار انتظار بدترین‌ها را دارید. در برنامه‌تان، به طور مثال رفتن به کتابخانه، اختلالی ایجاد می‌شود و فکر می‌کنید که ادامه روزتان به همین منوال باید بگذرد.

دید تک‌بعدی

به همه چیز فقط به دو صورت خوب یا بد نگاه می‌کنید. هیچ حد وسطی وجود ندارد. حس می‌کنید باید بی‌نقص باشید و در غیر این صورت یک بازنده به تمام عیارید.

تمرکز روی افکار مثبت

با تمرین تفکر مثبت می‌توانید افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید.می‌توانید یاد بگیرید که تفکر منفی را به تفکر مثبت تبدیل کنید. این فرایند آسان است اما با توجه به اینکه یک عادت کاملا جدید در خود ایجاد می‌کنید، نیاز به تمرین و تکرار دارد. در ادامه راه‌هایی برای تفکر مثبت‌تر و رفتار خوش‌بینانه‌تر معرفی می‌کنیم.

شناخت زمینه‌های قابل تغییر

اگر می‌خواهید خوشبین‌تر شوید و با افکار مثبت بیشتر سر و کار داشته باشید، در ابتدا بخش‌هایی از زندگی‌تان که به آنها نگرش منفی دارید را شناسایی کنید. به‌ آرامی و از یک بخش شروع کنید و کم‌کم به سوی دست‌یابی به تفکر مثبت گام بردارید.

خودتان را بررسی کنید

برای داشتن افکار مثبت، زمان‌هایی از روز را صرف بررسی افکارتان کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که بیشتر افکارتان منفی هستند، سعی کنید راهی برای مثبت کردن آنها پیدا کنید.

شوخی کنید و بخندید

در شرایط زمانی دشوار، لبخند و یا خندیدن را از خود دریغ نکنید. سعی کنید در هر زمان و در هر رخدادی، به دنبال جنبه شوخی ماجرا باشید. با خنده و روحیه شاد، کمتر دچار اضطراب می‌شوید.

شیوه زندگی سالمی را دنبال کنید

با حداقل سه بار ورزش کردن در هفته، حالت روحی خود را مثبت کنید و استرس خود را کاهش دهید. با رژیم غذایی مناسب، قدرت ذهن و بدنتان را افزایش دهید و به دنبال راه‌های بیشتری برای کاهش استرس باشید.

خود را در میان جمعی مثبت قرار دهید

حتما در نظر داشته باشید که روی افرادی که افکار مثبت دارند، می‌توانید برای مشورت و نظرخواهی حساب کنید و آنها پشتیبان شما هستند. ارتباط با افراد منفی ممکن است سطح استرس شما را افزایش دهد و حتی به توانایی خود برای مدیریت استرس و اضطراب خود شک کنید.

گفت‌وگوی درونی مثبت را تمرین کنید

با یک قانون ساده شروع کنید: اگر که مایل نیستید مساله‌ای را به فرد دیگری بگویید پس به خود هم نگویید. ملایم و دلگرم کننده با خود صحبت کنید. اگر یک فکر منفی وارد ذهنتان شد، به طور منطقی آن را بررسی کنید و سعی کنید نکته مثبت مربوط به خود را پیدا کنید.اگر با دیدی منفی به همه یا اکثر مسائل نگاه می‌کنید، انتظار نداشته باشید که طی یک شب به تفکر مثبت دست پیدا کنید. با تمرین مداوم، در نهایت هنگام گفت‌وگوی درونی‌تان خودتان را بیشتر قبول خواهید داشت و کمتر از خود انتقاد می‌کنید؛ حتی ممکن است از دنیای پیرامون خود هم کمتر انتقاد کنید.وقتی که در اکثر مواقع با خوشبینی به قضایا نگاه کنید، می‌توانید به شکل پربازده‌تری با استرس خود در طول روز مقابله کنید. این توانایی تاثیرات مثبتی بر سلامتی‌تان دارد.

منبع : فردا نیوز
5 1000
ارسال شده در 27 دی 1395 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • با این 6 راه سلامت چشم و بینایی خود را حفظ کنیم
  • تایم سکته قلبی را بدانید
  • چطور لاغر شویم ولی صورت تپلی داشته باشیم
  • چطوری با رژیم فشار خون بالا را کاهش دهیم
  • از بهداشت خواب بیشتر بدانید
  • یافتن جسد عجیب 15 متری در اندونزی
  • طعم دار کردن آب با این روش ها
  • آیا میتوانیم با علل پیری زودرس پوست مقابله کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • برجسته شدن گونه ها با ورزش صورت
  • درماتیت آتوپیک چیست؟ (AD)
  • خانم های عزیز به نکات زیبایی توجه کنید!!
  • استراحت با موی تر
  • کارهایی که به چروکیده شدنتان کمک می کنند
  • 5 نکته درباره انتخاب کرمهای ضد پیری
  • برای داشتن پوست نرم و روشن این توصیه ها را بدانید
  • افزایش حجم گونه با برخی روش های ساده
  • رپورتاژ

  • کلینیک جراحی ساج
  • رقابت با پیشرفته ترین آزمایشگاه های میکروب شناسی
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x