مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

12

اگر می خواهید وزن کم کنید بهتر است اول از همه عجول نباشید ، گاهی اوقات انتخاب رژیم غذایی نادرست باعث شکست در تصمیم می شود. در این مطلب به شما رژیم غذایی را معرفی می کنیم که استفاده از آن باعث اضافه وزن می شود.

نوشیدنی ها و آبمیوه ها

بعضی از ما عادت داریم قبل از خوردن هرچیزی به تعداد کالری هایش فکر کنیم اما از اهمیت مایعات و نوشیدنی ها غافل می شویم. فراموش نکنید نوشیدنی های که در طول روز می نوشید بر وزنتان تاثیر زیادی دارند. اگرچه آبمیوه هایی که می نوشیم قسمتی از مصرف روزانه میوه به شمار می روند، اما این آبمیوه های قنددار اگر به همراه وعده های غذایی صرف شوند می توانند صدها کالری اضافه را وارد بدن کنند. از آن جایی که آبمیوه ها نسبت به خود میوه قند بیشتر ولی فیبر کمتری دارند، توصیه می کنیم از خود میوه به عنوان میان وعده استفاده کنید.

 

 

میوه های خشک شده

البته میوه های خشک شده هم مثل آبمیوه ها خواص زیادی دارند و می توانند قسمتی از میوه مصرفی ما محسوب شوند، ولی با توجه به اینکه میوه های خشک شده در مقایسه با همان مقدار میوه تازه قند غلیظ تری دارند، میزان کالری آنها بیشتر و فیبر آنها کمتر است. از این گذشته، بسیاری از کارخانه ها برای بهتر کردن طعم میوه های خشک شده به آنها شکر اضافه می کنند که باعث افزایش کالری موجود در آنها می شود.

 

 

نوشابه های رژیمی

خیلی از افراد نوشابه های رژیمی را جایگزین نوشابه های معمولی می کنند تا از خطر اضافه وزن در امان بمانند، اما واقعیت این است که این نوشابه ها در واقع می توانند عاملی برای اضافه وزن باشند. محققان مرکز علوم پزشکی تگزاس می گویند که افزایش دورکمر افرادی که از نوشیدنی های رژیمی استفاده می کنند ۷۰ درصد بیشتر از کسانی است که این نوشیدنی ها را مصرف نمی کنند. شاید به این دلیل که شیرین کننده های مصنوعی اشتها را تحریک کرده همچنین از فعالیت سلول های مغز که پیام سیری را صادر می کنند جلوگیری می کنند.

 

 

سالاد

معمولاً سالادها غذایی سالم محسوب می شوند ولی در اغلب موارد واقعیت این نیست. سالادها حاوی سبزی ها و سایر مواد مفید هستند، ولی این مواد سودمند اغلب زیر پوششی از سس های چرب و شیرین قرار می گیرند که هم کالری و هم چربی بالایی دارند. توصیه می شود سالادتان را با روغن های سالم مانند آواکادو یا روغن زیتون میل کنید یا در کل قید هر سس یا روغنی را بزنید.

 

 

سوپ

سوپ ها اگر به روش مناسب تهیه شوند تا حد زیادی به کاهش وزن کمک خواهند کرد. ولی بعضی سوپ ها حاوی مقادیر قابل توجه چربی و کالری هستند، به ویژه سوپ هایی که در تهیه شان خامه یا پنیر به کار رفته است. علاوه بر این، بسیاری از سوپ ها حاوی مقدار زیادی نمک هستند. بهترین سوپ سوپ سبزیجات و بدون خامه است، که توصیه می شود سوپ را خودتان طبخ کنید و حتی المقدور از سوپ های آماده استفاده نکنید.

 

 

چیپس سبزیجات

خیلی ها تصور می کنند که چیپس سبزیجات جایگزین مناسبی برای چیپس سیب زمینی است. اگرچه بعضی از این چیپس ها دارای مقداری فیبر و ویتامین هستند، ولی فراموش نکنید که این تفاوت بسیار ناچیز است و بیشتر ویتامین ها در حین فرایند تولید چیپس از بین می روند. از این گذشته، چیپس سبزیجات به اندازه چیپس سیب زمینی چرب، پرکالری و پرنمک است.

 

 

پاپ کرن

پاپ کرن می تواند یک میان وعده سالم و سودمند باشد ولی نه وقتی کره یا روغن به آن اضافه می شود. پاپ کرن های بسته بندی شده یا پاپ کرن هایی که در اماکنی مانند سینما به فروش می رسند می توانند بسیار چرب و پرکالری باشند، ضمن اینکه معمولاً به مقدار زیاد فروخته می شوند. علاوه بر این چون معمولاً موقع مصرف این خوراکی روبروی صفحه سینما یا تلویزیون می نشینیم، بدون اینکه متوجه باشیم در مصرف آن زیاده روی می کنیم.

 

 

کورن فلکس

کورن فلکس را یک غذای سالم معرفی می کنند و حتی ظاهر آن سالم و سودمند به نظر می رسد، پس لابد یک غذای رژیمی است؟ متاسفانه واقعیت این نیست. این خوراکی اگرچه سرشار از فیبر است ولی در عین حال حاوی مقدار زیادی قند و روغن نیز هست. پس اگر دوست دارید کمری باریک و اندامی متناسب داشته باشید این خوراکی را تنها در مقادیر اندک مصرف کنید.

5 1000
ارسال شده در 25 فروردین 1393 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x