کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

مضرات خوابیدن با شکم خالی خوابیدن با شکم گرسنه خواب با گرسنگی

در دنیایی که ما امروزه در آن زندگی میکنیم مشکل های رایجی وجود دارد که اضافه وزن و چاقی یکی از آن ها میباشد.بعضی افراد هر کاری را به منظور کاهش وزن انجام میدهند و استفاده از هر روشی برای این کار صحیح نیست.یکی از کارهایی که برخی افراد انجام میدهند این است که غذای روزانه شان را کاهش میدهند و روشی محبوب در میان مردم است.

اگرچه کاهش کالری دریافتی برای کاهش وزن منطقی به نظر می‌رسد، اما رفتن به بستر خواب در شرایطی که گرسنه هستید، می‌تواند آثار مختلفی بر افراد مختلف به همراه داشته باشد. به گفته کارشناسان، این شرایط اغلب به سود سلامت بدن یا وزن شما نیست.

افت انرژی

به نقل از مجله روز زندگی، فکر می‌کنید بدن شما هنگام شب به غذا نیاز ندارد؟ بهتر است در این زمینه تجدیدنظر کنید. بدن انسان به طور مداوم در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انرژی مصرف می‌کند و همواره در حال سوزاندن کالری است. این به معنای آن است که باید سوخت موردنیاز برای حفظ بالاترین سطح کارایی را حتی زمانی که خواب هستید تامین کنید. اگر با شکم گرسنه به خواب بروید اثر سطوح انرژی کاهش یافته و می‌تواند باقی روز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بداخلاق شدن

معده خالی و احساس گرسنگی می‌تواند هر فردی را بداخلاق سازد. نتایج مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه کمبریج نشان داده که سطوح هورمون سروتونین – هورمون تنظیم رفتار – هنگامی که فردی چیزی نمی‌خورد دچار نوسان می‌شود که این شرایط بر بخشی از مغز تاثیرگذار است که به کنترل خشم کمک می‌کند.

اختلال در خواب

رفتن به بستر در شرایطی که شام نخورده و گرسنه هستید می‌تواند به خواب رفتن را با تاخیر مواجه سازد. زمانی که سرانجام به خواب می‌روید نیز دردهای گرسنگی مغز را از نظر ذهنی در حالت هشدار نگه می‌دارند و این شرایط شما را از خواب عمیق و کافی شبانه محروم می‌سازد. افزون بر این مطالعات نشان داده کمبود خواب مناسب می‌تواند به عوارض جانبی منفی بسیاری از جمله افت سوخت و ساز، افزایش اشتها، سیستم ایمنی تضعیف شده، خطر بیشتر برای ابتلا به برخی انواع سرطان و همچنین دیابت منجر شود. پس اگر در پی کاهش وزن در شرایطی که سلامت بدن خود را نیز حفظ کنید هستید مطمئنا به خواب رفتن شبانه با معده خالی می‌تواند نتیجه‌ای معکوس به همراه داشته باشد زیرا از استراحت کافی بی‌بهره خواهید ماند.

از دست دادن توده عضلانی

انجام ورزش در صبح روزی که شب گرسنه خوابیده‌اید، سودی به همراه نخواهد داشت. مطالعات نشان داده که خوابیدن با معده خالی می‌تواند بدن را از مواد مغذی ضروری برای تبدیل پروتئین به عضله محروم سازد. و بدن روند تجزیه عضلات برای کسب انرژی را آغاز می‌کند. برای آنکه بهترین نتیجه را از تمرینات ورزشی خود بگیرید، چند ساعت پیش از خواب شامی سبک مصرف کنید و آب فراوان بنوشید. به خاطر داشته باشید که از پرخوری پرهیز کنید. میزان غذایی که مصرف می‌کنید نباید احساس سنگینی یا سیری بیش از اندازه در شما ایجاد کند. یک شام سبک و مقوی از شکل‌گیری اختلال در خواب شبانه جلوگیری می‌کند. در شرایطی که امکان انجام فرایندهای شبانه را برای بدن فراهم می‌کند که از آن جمله می‌توان به ترمیم و ساخت عضلات اشاره کرد.

تنظیم ساعت مشخص برای غذا خوردن

تنظیم یک زمان مشخص برای وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در زمینه وزن و اندازه دور کمر شما داشته باشد. وعده‌های غذایی منظم انرژی پایدار را برای بدن تامین می کنند و نرخ سوخت و ساز سالم را حفظ می‌کند.

امکان افزایش وزن

بسیاری فکر می‌کنند با معده خالی به خواب رفتن می‌تواند در تحقق هدف کاهش وزن موثر باشد، اما در واقعیت هرچه بیشتر احساس گرسنگی کنید، احتمال این که روز بعد غذای بیشتری مصرف کنید، بیشتر می‌شود. این که پیش از وعده غذایی بعدی آنقدر صبر کنید تا احساس گرسنگی فوق‌العاده به شما دست بدهد، می‌تواند سطوح قند خون را چنان کاهش دهد که تمایل داشته باشید هرچه را که می‌بینید، بخورید. افزون براین، همان گونه که اشاره شد با معده خالی خوابیدن می‌تواند به مصرف مواد غذایی بیشتر در صبح روز بعد منجر شود، از این رو قند خون به سطوح ناسالم افزایش یافته و شرایط سوخت و ساز در ادامه روز تحت تاثیر قرار بگیرد، پس به جای اینکه شبها گرسنگی بکشید، می‌توانید مقداری مغزهای خوراکی یا شکلات تلخ مصرف کنید.

منبع : بولتن نیوز
5 1000
ارسال شده در 1 اسفند 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درباره عارضه سپسیس چه می دانید
  • ایجاد تغییرات ساده رژیم غذایی برای زندگی طولانی تر
  • اگر می خواهید چاق نشوید از این ساندویچ ها دوری کنید
  • افراد سالمند با این روغن آشنا شوید!
  • رواج انواع عفونت در زنان
  • سندرم خستگی مزمن و تست های تشخیصی آن
  • آرتروز خود را با این رژیم غذایی درمان کنید
  • روغن نارگیل برای نوعروس‌ها چه معجزه ای در آرایش میکند
  • محبوبترین ها

  • قبل از انجام تاتو به این مطلب نگاهی بیندازید
  • رژلب ویتامینه برای خشکی لب را چگونه درست کنیم
  • هایپوتریکوسیز (مژه های کم پشت)
  • با انتخاب لاک مناسب انگشتان خود را کشیده نگه دارید
  • همه چیز درباره جوش پوست سر
  • دلیل ظاهر شدن دانه های سفید زیر چشم چیست؟
  • رفع خشکی و چروکیده شدن پوست با آبرسانی
  • عفونتهای خارجی پوست و داروهای آن
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • ایمپلنت،لمینت و زیبایی دکتر نوروز علی
  • كلينيك تخصصى دندانپزشکی سعادت آباد
  • کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی رویال
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x