دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

خواب

در دنیایی که ما امروزه در آن زندگی میکنیم مشکل های رایجی وجود دارد که اضافه وزن و چاقی یکی از آن ها میباشد.بعضی افراد هر کاری را به منظور کاهش وزن انجام میدهند و استفاده از هر روشی برای این کار صحیح نیست.یکی از کارهایی که برخی افراد انجام میدهند این است که غذای روزانه شان را کاهش میدهند و روشی محبوب در میان مردم است.

اگرچه کاهش کالری دریافتی برای کاهش وزن منطقی به نظر می‌رسد، اما رفتن به بستر خواب در شرایطی که گرسنه هستید، می‌تواند آثار مختلفی بر افراد مختلف به همراه داشته باشد. به گفته کارشناسان، این شرایط اغلب به سود سلامت بدن یا وزن شما نیست.

افت انرژی

به نقل از مجله روز زندگی، فکر می‌کنید بدن شما هنگام شب به غذا نیاز ندارد؟ بهتر است در این زمینه تجدیدنظر کنید. بدن انسان به طور مداوم در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انرژی مصرف می‌کند و همواره در حال سوزاندن کالری است. این به معنای آن است که باید سوخت موردنیاز برای حفظ بالاترین سطح کارایی را حتی زمانی که خواب هستید تامین کنید. اگر با شکم گرسنه به خواب بروید اثر سطوح انرژی کاهش یافته و می‌تواند باقی روز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بداخلاق شدن

معده خالی و احساس گرسنگی می‌تواند هر فردی را بداخلاق سازد. نتایج مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه کمبریج نشان داده که سطوح هورمون سروتونین – هورمون تنظیم رفتار – هنگامی که فردی چیزی نمی‌خورد دچار نوسان می‌شود که این شرایط بر بخشی از مغز تاثیرگذار است که به کنترل خشم کمک می‌کند.

اختلال در خواب

رفتن به بستر در شرایطی که شام نخورده و گرسنه هستید می‌تواند به خواب رفتن را با تاخیر مواجه سازد. زمانی که سرانجام به خواب می‌روید نیز دردهای گرسنگی مغز را از نظر ذهنی در حالت هشدار نگه می‌دارند و این شرایط شما را از خواب عمیق و کافی شبانه محروم می‌سازد. افزون بر این مطالعات نشان داده کمبود خواب مناسب می‌تواند به عوارض جانبی منفی بسیاری از جمله افت سوخت و ساز، افزایش اشتها، سیستم ایمنی تضعیف شده، خطر بیشتر برای ابتلا به برخی انواع سرطان و همچنین دیابت منجر شود. پس اگر در پی کاهش وزن در شرایطی که سلامت بدن خود را نیز حفظ کنید هستید مطمئنا به خواب رفتن شبانه با معده خالی می‌تواند نتیجه‌ای معکوس به همراه داشته باشد زیرا از استراحت کافی بی‌بهره خواهید ماند.

از دست دادن توده عضلانی

انجام ورزش در صبح روزی که شب گرسنه خوابیده‌اید، سودی به همراه نخواهد داشت. مطالعات نشان داده که خوابیدن با معده خالی می‌تواند بدن را از مواد مغذی ضروری برای تبدیل پروتئین به عضله محروم سازد. و بدن روند تجزیه عضلات برای کسب انرژی را آغاز می‌کند. برای آنکه بهترین نتیجه را از تمرینات ورزشی خود بگیرید، چند ساعت پیش از خواب شامی سبک مصرف کنید و آب فراوان بنوشید. به خاطر داشته باشید که از پرخوری پرهیز کنید. میزان غذایی که مصرف می‌کنید نباید احساس سنگینی یا سیری بیش از اندازه در شما ایجاد کند. یک شام سبک و مقوی از شکل‌گیری اختلال در خواب شبانه جلوگیری می‌کند. در شرایطی که امکان انجام فرایندهای شبانه را برای بدن فراهم می‌کند که از آن جمله می‌توان به ترمیم و ساخت عضلات اشاره کرد.

تنظیم ساعت مشخص برای غذا خوردن

تنظیم یک زمان مشخص برای وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در زمینه وزن و اندازه دور کمر شما داشته باشد. وعده‌های غذایی منظم انرژی پایدار را برای بدن تامین می کنند و نرخ سوخت و ساز سالم را حفظ می‌کند.

امکان افزایش وزن

بسیاری فکر می‌کنند با معده خالی به خواب رفتن می‌تواند در تحقق هدف کاهش وزن موثر باشد، اما در واقعیت هرچه بیشتر احساس گرسنگی کنید، احتمال این که روز بعد غذای بیشتری مصرف کنید، بیشتر می‌شود. این که پیش از وعده غذایی بعدی آنقدر صبر کنید تا احساس گرسنگی فوق‌العاده به شما دست بدهد، می‌تواند سطوح قند خون را چنان کاهش دهد که تمایل داشته باشید هرچه را که می‌بینید، بخورید. افزون براین، همان گونه که اشاره شد با معده خالی خوابیدن می‌تواند به مصرف مواد غذایی بیشتر در صبح روز بعد منجر شود، از این رو قند خون به سطوح ناسالم افزایش یافته و شرایط سوخت و ساز در ادامه روز تحت تاثیر قرار بگیرد، پس به جای اینکه شبها گرسنگی بکشید، می‌توانید مقداری مغزهای خوراکی یا شکلات تلخ مصرف کنید.

منبع : بولتن نیوز
5 1000
ارسال شده در 1 اسفند 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • ناتوانی در حس بوی دارچین آغازی برای ابتلا به پارکینسون
  • خاصیت شگفت انگیز چای سبز در درمان کبد چرب
  • 5 کلید طلایی برای اینکه به یک کدبانو تبدیل شوید
  • جلوگیری از سرطان لوزالمعده با این مواد غذایی
  • رنگ پریدگی در کودکان و این علامت ها
  • تصمیم به بارداری و آزمایشات لازم برای آن
  • عجله هنگام صرف غذا ممنوع!
  • حیوان خانگی دوست اطفال
  • محبوبترین ها

  • چرا بعضی از کودکان حمام کردن را دوست ندارند؟
  • دردسرهای اطفال دردورهمی های عید
  • عواملی که در کودکان سبب تشنج می شوند را بشناسید
  • عوامل ایجاد کننده اختلالات در خواب اطفال
  • بچه مدرسه ای حواس پرت دارید؟پس بخوانید
  • پوست نوزاد را با چه صابونی بشوئیم
  • آموزش و عادت دادن از بچگی به مطالعه
  • همه پیامدهای تغذیه در مقابل تلویزیون در خردسالان
  • رپورتاژ

  • عمل جراحى زيبايى بينى به روش جديد clacc
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x