دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

وقتی یک لیوان شیر می نوشیم چه میزان انرژی وارد بدنمان می شود کالری موجود در یک لیوان شیر چه میزان است چه اندازه املاح و موادمعدنی موجود در یک لیوان شیر وجود دارد ویتامین های موجود در شیر در چه زمینه هایی برای افزایش سلامتی ما مفید هستند ؟

شیر ارتباط نزدیکی با ماده معدنی کلسیم برای حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها دارد. همچنین شیر منبعی غنی از پروتئین نیز می باشد. براساس انجمن ملی فرآورده های لبنی در ایالات متحده، یک فنجان شیر که براساس راهنمای تغذیه امریکا یک وعده مصرفی در نظر گرفته می شود مقدار فراوانی از پروتئین، ویتامین D و سایر موادمغذی ضروری را برای حفظ سلامتی بدن فراهم می کند.


پروتئین

براساس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده، پروتئین باعث ایجاد بافت ها، سلول ها و اندام ها می شود. پروتئین موجود در موادغذایی از اسیدهای آمینه ساخته شده است. بدن توانایی ساخت برخی از اسیدهای آمینه را دارد. همچنین سایر اسیدهای آمینه (اسیدهای آمینه ضروری) باید از طریق منابع غذایی دریافت شود.


پروتئین شیر

براساس وزارت کشاورزی امریکا،یک فنجان شیر بدون چربی حاوی ۸.۲۶ گرم پروتئین است. همچنین طبق انجمن فرآورده های لبنی امریکا، این میزان از شیر ۱۸ درصد از ارزش روزانه پروتئین را برای بدن فراهم می کند. شیر به عنوان یک ماده غذایی حیوانی، منبعی از پروتئین کامل یا پروتئینی با کیفیت بالا بوده که محتوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است.


سایر فواید شیر

یک وعده مصرفی از شیر همچنین سرشار از ۸ ماده مغذی دیگر است. یک فنجان شیر ۲۶ درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر، ریبوفلاوین، ویتامین D و کلسیم را فراهم می کند. همچنین همین میزان از شیر تامین کننده ی ۱۰ تا ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به نیاسین، ویتامین A، ویتامین B و پتاسیم است.


میزان مصرف

براساس هرم غذایی وزارت کشاورزی امریکا، بزرگسالان روزانه به ۳ فنجان شیر یا فرآورده های شیر و کودکان ۲ تا ۸ ساله به ۲ فنجان شیر در روز نیاز دارند. برای دریافت میزان کافی از این گروه غذایی، وزارت کشاورزی امریکا نوشیدن شیر کم چرب یا بدون چربی را به همراه وعده های غذایی یا استفاده از شیر در جودوسر و سوپ را به جای آب توصیه می کند.


شیر برای سلامتی

براساس کلینیک مایو در ایالات متحده، شیر کم چرب یا شیر شکلات برای ورزشکاران بهتر از نوشیدنی های ورزشی است. کربوهیدرات موجود در شیر و همچنین پروتئین (وِی و کازئین) موجود در آن برای عضله سازی و ترمیم ماهیچه ها بعد از فعالیت های شدید ورزشی مناسب تر است. همچنین ماست نه تنها یک منبع ارزشمندی از پروتئین بوده، بلکه حاوی موادمغذی ضروری از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین B است.

نسخه

5 1000
ارسال شده در 4 اسفند 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x