ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)

هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن شروع قاعدگی سندرم پیش از قاعدگی اختلال ملال پیش از قاعدگی

اگر جزو بانوانی هستید که با نزدیک شدن به دوره قاعدگی دچار نوسانات خلقی می شوید پیشنهاد می کنیم از برخی روش های تغذیه ای درمان کننده در این زمینه کمک بگیرید تا بتواند سندروم پیش از قاعدگی را به راحتی پشت سر بگذارید مکمل ها و منابع غذایی مفید در این زمینه را درادامه این مطلب در اختیارتان قرار خواهیم داد .

در هر ماه با نزدیک به زمان شروع قاعدگی ممکن است نوسانات خلقی را به همراه احساس خستگی، نفخ و درد تجربه کنید. پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) موثر باشد. همچنین دریافت میزان کافی از ویتامین ها در تنظیم حالات روحی و مقابله با علائم سندرم پیش از قاعدگی مفید است.


ویتامین B6

ویتامین B6 یکی از ۸ ویتامین گروه B بوده که در تبدیل موادغذایی به انرژی و ساخت سلول های قرمز خون موثر است. این ویتامین همچنین به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی از جمله دمدمی بودن کمک می کند، زیرا ویتامین B6 در ساخت انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده ی حالات روحی نقش مهمی دارد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله پرستاری و مامایی در ایران، مکمل یاری با منیزیم و ویتامین B6 در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی بسیار تاثیرگذار است.


ویتامین D

براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، دریافت ویتامین D برای مبتلایان به سندرم پیش از قاعدگی توصیه می شود. همچنین مصرف این ویتامین همراه با کلسیم ممکن است در کمک به کاهش علائم PMS و محافظت از سلامت استخوانی موثر باشد. ویتامین D نقشی حیاتی در جلوگیری از نوسانات خلقی در زمان سندرم پیش از قاعدگی ایفا می کند. همچنین مطالعات مختلف نشان می دهند که میان کمبود ویتامین D و افزایش خطر اختلالات خلقی از جمله PMS ارتباطی وجود دارد.


ویتامین E

بسیاری از متخصصان دریافت مکمل ویتامین E را به بانوان مبتلا به سندرم PMS توصیه می کنند. این ویتامین می تواند به کاهش درد و تورم سینه مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی کمک کند، زیرا ویتامین E دارای خواص ضدالتهابی است. براساس مدلاین پلاس، ویتامین E ممکن است در کاهش اضطراب و افسردگی در بانوانی که از سندرم PMS رنج می برند، موثر باشد.


منابع غذایی

در بیشتر موارد می توانید موادمغذی موردنیاز بدن را از طریق یک رژیم غذایی سالم دریافت کنید. ویتامین B6 از طریق مصرف سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، میوه ها، ماهی، غلات غنی شده، گوشت گاو و مرغ قابل دریافت است. همچنین از منابع ویتامین D می توان به ماهی چرب مانند تن و سالمون، تخم مرغ و پنیر اشاره کرد. شیر، آب پرتغال، ماست و کره گیاهی غنی شده با ویتامین D جزو منابع خوب این ویتامین محسوب می شوند. همچنین بهترین منابع ویتامین E شامل روغن جوانه گندم، دانه های آفتابگردان، بادام، روغن آفتابگردان، روغن گلرنگ، فندق و بادام زمینی است.

نسخه

5 1000
ارسال شده در 4 اسفند 1395 توسط با موضوع سلامت زنان

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x