مشاوره زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست

وقتی می خواهید بارفیکس بزنید بهتر است با اصول این حرکت ورزشی آشنایی داشته باشید این تمرین ورزشی می تواند برای تقویت عضلات بالاتنه بسیار مفید باشد به راهنمایی های موثر مربیان ورزشی در این زمینه در ادامه آشنا شوید باید و نبایدهای بارفیکس در ادامه این مطلب اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید .

 «بارفیکس» تمرینی معجزه آسا است که بدون شک می‌توانید نتیجه بسیار مثبت آن را دریافت کنید، فقط یادتان باشد که تکرارهای زیاد معادل ارتقای قدرت بدنی نیستند، بلکه تکنیک اجرایی کلید کار است.

یکی از بهترین حرکات‌ تمرینی، بارفیکس است که اگر به ‌درستی از آن بهره ببرید، می‌توانید عضله‌سازی بزرگی را در کنار فواید دیگری را تجربه کنید. در این مطلب مجید علی نژاد – کارشناس ورزش‌های رزمی به بررسی باید و نبایدهای اجرای بارفیکس می‌پردازد.

چراغ‌های سبز و قرمز برای بارفیکس

بارفیکس در واقع کشیدن ‌وزن بدن برخلاف جاذبه زمین است که عضلات زیربغل را درگیر می‌کند، اما نیاز به گفتن نیست که در این حرکت ثبات ‌دهنده‌های متعددی در شانه، جلو بازو، قدرت ‌پنجه‌ها و حتی عضلات مرکزی بدن نیز درگیر می‌شوند.

به‌ خاطر همه این فواید، بارفیکس می‌تواند و باید در هر فاز از تمرینات شما جای داشته باشد، این باید و نبایدها را دنبال کنید تا از اجرای صحیح بارفیکس مطمئن شوید و ریسک‌ها را به حداقل برسانید.

نبایدهای بارفیکس

* نباید اجازه دهید شانه‌ها سمت جلو و بالا متمایل شوند. زمانی‌ که اجازه دهید این اتفاق رخ دهد و سینه سمت داخل متمایل شود فشار فوق‌العاده زیادی روی شانه‌ها اعمال می‌شود و از روی عضلات اصلی منحرف می‌شود.

اجرای یک یا دو تکرار اضافی ارزش آن را ندارد که استرس‌های خطرناک به بدن وارد کنید.

*نباید بیش از حد پشت خود را قوس دهید. اگر اجازه دهید تا حداکثر ممکن در کمر قوس ایجاد شود، می‌تواند معنایش ساختار ضعیف‌بدنی یا شکم ضعیف باشد مثل شنا سوئدی؛ حرکت بارفیکس هم روی کل بدن فشار می‌آورد.

* نباید بدن را تاب دهید. یادتان باشد که هدف از اجرای بارفیکس کارکردن روی عضلات کششی بدن است، بنابراین باید سعی کنید حرکات اضافی بدن را در حداقل ساکن حفظ کنید.

بایدهای بارفیکس

* گام اول از بارفیکس این است که شانه‌ها را پایین نگه‌دارید و آنها را سمت همدیگر متمایل کنید. این کار باعث درگیر شدن عضلات خاص ثبات‌دهنده در شانه می‌شود که اگر آمادگی خوبی پیدا کنند به کشش‌ها، مشت زدن و پرتاب‌ کردن‌های شما کمک می‌کنند بدون آنکه دردی به وجود آورند.

* درگیر کردن عضلات شکم خیلی مهم است و به بهره‌وری از بارفیکس کمک می‌کند. بدن باید در این حالت باشد: وقتی از میله آویزان می‌شوید و زانوها را از پشت خم می‌کنید، باید به‌طورعادی نفس بکشید و سپس زانوها بالا ببرید تا عضلات شکم سفت شوند. بعد از آن زانوها را به حالت آویزان بازگردانید، اما شکم را در طول اجرای بارفیکس همان‌طور سفت حفظ کنید.

* براساس توانایی رشد خود را دنبال کنید. چنانچه تا به حال بارفیکس را انجام ندادید، می‌توانید از این طرح برای پیشرفت استفاده کنید: با بارفیکس کمکی آغاز کنید، یا از دستگاه بارفیکس کمک بگیرید و با کمک یار تمرینی خود بارفیکس بروید که 2 الی 3 ست و 10 تکرار برای شروع خوب است.

بعد از آن باید در بخش منفی حرکت پیشرفت کنید، به طوریکه بخش مثبت را با کمک اجرا کنید، اما بخش‌منفی را خودتان و با وزن بدن انجام دهید. بخش‌منفی را باید 4 الی 8 ثانیه طول دهید. این روش را هم 2 الی 3 ست با 10 تکرار اجرا کنید.

زمانی‌که برایتان تکرارهای منفی عادی شد سراغ بارفیکس بروید و مچ برعکس اجرا کنید. یادتان باشد که تکرارهای زیاد معادل ارتقای قدرت بدنی نیستند، بلکه تکنیک اجرایی کلید کار است. بدنسازان با حرکت بارفیکس می‌توانند از پاسخ‌دهی عضلات زیربغل خود مطمئن شوند.

تسنیم

5 1000
ارسال شده در 14 اسفند 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x