میزان مناسب مصرف نمک مصرف مواد غذایی شور مصرف زیاد نمک عوارض مصرف زیاد نمک

آیا شما هم عاشق طعم و مزه غذاهای شور هستید و نمکدان را از خود رها نمی کنید؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که این عادت نمک دوستی را کنار بگذارید. هفته جهانی نمک آگاهی یک رویداد سالانه جهانی است برای جلب توجه به این کریستال های سفید که ممکن است خیلی برای سلامت ما بی ضرر هم نباشند و باعث مشکلات جدی مانند فشارخون بالا (علت اصلی سکته مغزی) باشند و می توانند خطر ابتلا به حمله قلبی و نارسایی قلبی را افزایش دهند.

این هفته از بیستم  تا بیست و ششم مارس هر سال است با این موضوع که ” نمک قاتل فراموش شده ” است.

با توجه به مطالعات جهانی در مورد نمک، مصرف نمک با مسائلی مانند سرطان معده، پوکی استخوان، احتباس آب در بدن و نفخ، بیماری های کلیوی و سنگ کلیه ارتباط مستقیم دارد و می تواند علائم دیابت و آسم را بدتر کند. بسیاری از ما از نمک به صورت بیش از اندازه استفاده می کنیم. مثلاً در آمریکا به طور متوسط 3400 میلی گرم در روز نمک مصرف می شود. این میزان زمانی تعجب آور خواهد بود که شما در نظر بگیرید که هر قاشق چای خوری نمک حاوی دو هزار و سیصد و بیست و پنج میلی گرم نمک است. در حالی که بدن ما برای حفظ تعادل صحیح مایعات، انتقال تکان های عصبی و کمک به انقباض عضلات و آرامش به نمک نیاز دارد اما به میزان بیش از اندازه نمک نیازی نداریم. دستورالعمل های رژیم های غذایی توصیه می کنند که ما کمتر از دو هزار و سیصد میلی گرم در روز از نمک استفاده کنیم هرچند که خود این عدد نیز واحد بالایی است.

کارشناسان بهداشت عمومی می گویند کسانی بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات بهداشتی مصرف نمک هستند، شامل افراد بالای پنجاه سال، مانند کسانی هستند که با فشار خون بالا و یا دیابت دست و پنجه نرم می کنند. پس جایی که این همه نمک از آنجا می آید کجاست؟

آیا فقط از تکان دادن نمکدان بر روی غذای شما این همه نمک آمده است؟ خیر بسیاری از این نمک ها در غذاهایی که ما خریداری می کنیم پنهان است. 80 درصد از این نمک ها در غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده است. مانند وعده های غذایی منجمد شده، کنسرو و یا ترشی، هله هوله، پنیر، چاشنی ها، سس ها و حتی نان و غلات و حبوبات است. غذاهایی مانند پیتزاها و سس ها نیز می توانند بسیار شور باشند. به جای نمک و خوشایند کردن غذا برای جوانه های چشایی خود از ادویه های طبیعی برای افزایش دادن طعم غذا استفاده کنید. از جمله: ادویه کاری، زنجبیل، لیمو، پیاز، سیر، خردل خشک و سبزی های خشک.

دکتر سلام

1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 امتیاز : 1٫00 out of 5)
Loading...
ارسال شده در 29 اسفند 1395 توسط خانم پاشایی با موضوع بیماری ها , تغذیه , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • لارینگوسکوپ چه معنا و استفاده هایی دارد؟
  • مشکلات کبد را با میوه حل کنید
  • دمنوش برای فصل تابستان
  • با این مواد غذایی آرامش را به زندگی خود بازگردانید
  • اهمیت بازی با نوزاد
  • بالا بودن میزان التهاب در اشخاص تحت درمان با انسولین
  • برنامه غذایی مناسب برای عادت ماهانه
  • میوه تضمین کننده سلامت بدن
  • محبوبترین ها

  • انجیر و 5 فایده جادویی اش
  • درمان مشکلات هورمونی با مواد طبیعی و سالم
  • فواید و خاصیت های میوه به
  • میوه و سبزی زیاد مصرف کنید تا از سرطان گوارش در امان باشید
  • به این دلایل، نوشیدن آب لیمو ترش را جدی بگیرید
  • 4 ویتامین و مواد معدنی ضروری در موز
  • بهترین سبزی های این فصل
  • بررسی ارزش تغذیه ای رژیم موز
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است