کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست

شما با شناخت ویژگی های مواد غذایی مختلف می توانید به منظور مختلف آنها را مورد استفاده قرار دهید. امروزه داشتن تناسب اندام و هیکل عضلانی از جمله دغدغه های اصلی جوانان به شمار می آید. شما با استفاده از این مواد غذایی می توانید سبب حجم دهی به عضلات خود شوید. با دکتر سلام همراه باشید.

هنگامی که بدن ، مخصوصا بدن خانم‌ها چاق می‌شود میزان چربی‌های آن نیز افزایش یافته و بیشتر در نواحی شکم و پایین تنه تجمع می‌کند. خیلی از خانم‌ها از این مسئله ناراضی هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا ران‌هایشان را کوچکتر کنند. در عوض برای برخی از خانم‌ها داشتن پایین تنه ای کمی بزرگتر و عضلانی تر مانند یک آرزوی دست نیافتنی است. البته ما هم با شما موافقیم که تجمع چربی در این نواحی اصلا جلوه زیبایی ندارد.

ما به دنبال حجیم کردن این نواحی با عضله هستیم نه افزایش چربی. واقعیت این است که برای رسیدن به این آرزو لازم است کمی تکانی به خودتان بدهید و ورزش کنید. در کنار آن به برنامه غذایی تان اهمیت ویژه ای بدهید. خوشبختانه کم نیست تعداد مواد غذایی که به عضله سازی و حجیم شدن پایین تنه کمک زیادی می‌کند. کافیست کمی ورزش کنید و این مواد غذایی را به برنامه‌ی غذایی تان بیفزایید. لطفا با ما باشید.

ماهی، به خصوص ماهی خال مخالی

عضلات ما برای حجیم و قوی شدن نیاز به پروتئین دارند. ماهی‌ها جزو مواد غذایی مفید و سرشار از این ماده‌ی مغذی هستند که شما را به روز به روز به هدفتان نزدیکتر می‌کنند.
در بین این ماهی‌ها، ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 و در عین حال حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است. این ترکیبات مفید موجود در ماهی باعث می‌شود پروتئین بدن را در سطح بالایی نگه دارد و به این ترتیب باعث حجیم تر شدن عضلات شود. توجه داشته باشید که ماهی های دیگر مانند ساردین و قزل آلا نیز سرشار از امگا3 ها است.

بفرمایید فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از ویتامین C می‌باشد که سرعت کلاژن‌سازی را بالا می‌برد و باعث تقویت عمقی بافت‌های عضلانی می‌شود. حتما این سبزی پرخاصیت را به سالادهایتان اضافه کرده و با کمی روغن زیتون میل کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید فلفل دلمه‌ای را پوست کنده و بعد میل کنید چون پوست آن خوش هضم نیست.

بفرمایید سویا

سویا یک ماده‌ی غذایی کم چرب است که در عین حال منبع فوق العاده ی پروتئین های گیاهی محسوب می‌شود. این ماده‌ی غذایی پرخاصیت حاوی اسید آمینه های ضروری برای عضله سازی است. زمانیکه عضله هایتان بیشتر و تقویت شود عضلات ران‌هایتان نیز برجسته شده و شما را به هدفتان نزدیک تر می سازد.

زردچوبه همیشه و همه جا

زردچوبه ادویه ای نسبتا ارزان قیمت است که به وفور همه جا یافت می‌شود. اما همین ادویه ی ارزان قیمت حاوی خواص باورنکردنی است که انواع بیماری ها را از شما دور می‌کند. علاوه بر این زردچوبه می‌تواند رشد سلول‌ها را بالا برده و به این ترتیب باعث ساخت بافت‌های عضلانی می‌شود. توصیه می‌کنیم به تمام غذاهایتان زردچوبه بزنید و از خواص مفید آن برای رسیدن به هدف تان استفاده کنید. گفتنی است که زردچوبه با برخی از سرطان ها مقابله می‌کند.

تخم مرغ: سرشار از مواد مغذی

تخم مرغ منبع اسیدهای آمینه و ویتامین D است که باعث افزایش و ترمیم عضلات می‌شود. در واقع ترکیبات مفید تخم مرغ باعث افزایش سلامت بافت‌های عضلانی می‌شود.
اگر مشکل چربی خون ندارید حتما روزانه یک عدد تخم مرع برای صبحانه میل کنید و ورزش را فراموش نکنید.

دانه کینوا

اگر توانستید این دانه ها را تهیه کنید حتما از خواص آن بهره مند شوید. توصیه می کنیم هرازگاهی به جای مواد نشاسته ای طلایی رنگ مانند سیب زمینی یا پاستاها و غیره از دانه ی کینوا استفاده کنید. این دانه های پرخاصیت سرشار از پروتئین های گیاهی و اسیدآمینه های ضروری برای حجیم و بزرگ شدن عضلات پایین تنه هستند.

کیوی : غافل نشوید

میزان بالای ویتامین C موجود در کیوی کمک می‌کند که عضلات حجیم شده و سالم بمانند. این آنتی اکسیدان قوی باعث افزایش توده ی عضلانی شده و از سلول ها مراقبت می‌کند.

پنیر ریکوتا

سری به فروشگاه ها یا کافه پنیرهایی بزنید که انواع پنیرها را می فروشند. ریکوتا نام یک پنیر اصیل ایتالیایی است که از شیر گوسفند تهیه می‌شود. این پنیر به افزایش حجم عضلانی کمک زیادی می‌کند به خاطر اینکه سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه ی ضروری است. توصیه می کنیم در تهیه ی غذاهایتان مانند املت، خوراک بادمجان و یا برای تهیه‌ی سالادهایتان از این پنیر استفاده کنید.

کره بادام

مصرف کره ی بادام برای ورزشکاران توصیه می‌شود. به خاطر اینکه این ماده‌ی غذایی به عضلات کمک می‌کند تا منقبض شود و در نتیجه اثر جلسات ورزشی بدن سازی چندین برابر می‌شود. حتما به برنامه ی غذایی تان کره ی بادام را اضافه کنید و ورزش را فراموش نکنید.

خیار

تا جایی که می توانید خیار میل کنید. توصیه می کنیم پوست آن را نگیرید(البته اگر از بابت کودهای شیمیایی نگرانی وجود نداشته باشد) به خاطر اینکه حاوی ترکیبات ضروری برای ساخت بافت‌های عضلانی می‌شود. این ترکیبات مفید همان سیلیس است که روند عضله سازی را بیشتر می‌کند.

منبع: تدبیر و امید
5 1000
ارسال شده در 9 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع پزشکی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی