کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر

زندگی درجریان است؛ چه با شما و چه بدون شما؛ چه با جریان زندگی جلو بروید و یا خمودگی و بی حوصلگی ناشی از بیماری ، شما را از جلو رفتن باز دارد. آرتروز دارید؟ این بهانه ای برای خانه نشینی شما نیست. در اینجا چند راه آسان را برای اینکه شما هم فعالیتی در زندگی خود، داشته و با جریان آن ، به جلو بروید آورده شده است. با اجرای آنها، هم به کارهای روزمره رسیده و هم کمی درد را کم کرده اید … چگونه؟ با ما همراه باشید:

راهکار هایی برای مبارزه با آرتروز

1- تاثیر بازیهای ویدئویی بر آرتروز

روش بازی با شتاب، اما بدون نشستن روی مبل یا نیمکت. کارشناسان، پیشنهاد میدهند، برخی بازیهای ویدئویی، ازپیاده روی سریع نیز، ممکن است بیشتر کالری بسوزاند. در یک مطالعه نشان داده شده است که، بازی هایی در رشته های ورزشی  مثل بوکس، تنیس، و بیسبال، همگی واجد شرایطی به عنوان ورزش های با شدت متوسط هستند. البته نه اینکه به زمین بازی بروید؛

شما در جلوی تلویزیون خود در خانه با حرکات خود، بازی می کنید و حریف شما نیز، ویدئو گیم شماست. برای لذت انعطاف، و بالا بردن محدوده حرکت خود در آرتروز، تلاش کنید که بازی های حفظ تعادل و تمرینات یوگا را انجام دهید.

2- تاثیر قدم زدن بر آرتروز

راه رفتن، میتواند بدن شما را قابل انعطاف کند و ماهیچه هایتان را قوی تر سازد. در حقیقت ورزش های تحمل وزن، برای مبتلایان به آرتروز، بسیار خوب است. فردی مثل یک دوست صمیمی را پیدا کرده در پارک به صورت روزانه، با او قدم بزنید. همزمان هم از مصاحبت با هم ، و هم  از پیاده روی لذت خواهید برد. علاوه بر اینکه، این کار، باعث کاهش وزن شما نیز خواهد شد.

3- شستشوی ماشین

شستن اتومبیلتان، یک شانس برای تمرین و ورزش روزانه به شما میدهد. البته این کار باعث صرفه جویی درهزینه کارواش نیز، خواهد شد. تنها چیزی را که باید رعایت کنید، این است که نایستید و با شیلنگ اسپری کنید. برای شستن شیشه جلوی ماشین ، قلب شما بسیار خوب کار خواهد کرد.

یک ساعت کار دل چسب، میتواند 300 کالری برای یک فرد با وزن تقریبی 55-60 کیلوگرمی بسوزاند.

4- زمانی را برای بازی تعیین کنید

چنانچه فرزند، نوه و یا حتی بچه هایی در همسایگی دارید، زمانی را به آنها اختصاص داده با آنها بازی کنید. تاحد امکان دراین بازی، فعال باشید. بازیهایی مثل قایم باشک، دنبال کردن یکدیگر در پارک میتواند فعالیت بالایی برای شما باشد. کسانی که دچار آرتروز در دستان خود هستند، بازیهایی مثل معما و چیستان، بازیهای هنری و حتی مدیریت بازی بچه ها، باعث میشود تا هم یک فعالیت دوستانه، داشته باشند و هم به انگشتان آنها کمک خواهد کرد تا سرحال باشند. برای این کار، یک تاریخ تعیین کنید؛ بطور مثال چند بار در هفته.

5- حمل مواد غذایی

هر چیزی را که برای سفر لازم دارید،بطور معمول، از سوپر مارکت نزدیک خانه، قابل خرید است. برای کاهش اضافه وزن خود، قدم زنان به خرید بروید و بدنتان را تقویت کنید. برای حفاظت از دست مبتلا، سبد را با وزن کمتر، با بازوی خود حمل کنید.

6- قرار دوستانه

به جای قرار گذاشتن برای صرف نهار در یک رستوران، پیشنهاد پیاده روی در یک پارک یا مرکز خرید بزرگ را به دوستان خود بدهید. با این کار، هم به رژیم غذایی خود کمی استراحت داده اید و هم به کیف پولتان (مشروط براینکه دچار وسوسه خرید در مراکز خرید نشوید). مزید بر اینکه این کار، باعث کاهش وزن شما و دوستانتان نیز خواهد شد. کاهش حتی یک کیلوگرم از وزن شما، باعث تخفیف درد آرتروز شما خواهدشد، بخصوص برای کسانی که مبتلا به آرتروز زانو هستند.

7- استفاده از پله ها

به جز افراد مبتلا به آرتروز زانو و پوکی استخوان پیشرفته، بقیه مبتلایان ، میتوانند به جای آسانسور، از پله ها استفاده کنند( مشروط براینکه دچاربیماری های دیگری نباشند). برای افراد مبتلا به آرتروز زانو و پوکی استخوان، اینکار باعث شدت درد (آرتروز) و خطر افتادن و شکستگی (پوکی استخوان)، در آنها خواهد شد.

8- پارک کردن اتومبیل در جای دورتر

پیاده روی، یکی از بهترین شکل های ورزش، برای مبتلایان به آرتروز است. پس راهی پیدا کنید که هرچه بیشتر راه بروید. یکی از این راهها، پارک کردن اتومبیلتان، یکی دو بلوک قبل از منزل، فروشگاه و یا محل ملاقات است.


بیشتر بخوانید : کاهش درد آرتروز با کمک طب سنتی


برگردان: سیما آزادفلاح

دکتر سلام

 

5 1000
ارسال شده در 11 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی , مطالب ویژه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی