گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک

88882_280

بر اساس بررسی هایی که دانشمندان در این زمینه داشته اند به این نتایج دست یافته اند که مصارف مایعات بدن خود را در آنها تغییراتی ایجاد نکنید زیرا که ممکن است گرفتار اختلالاتی در سیستم بدن خود شوید . به عنوان مثال از تشنگی پرهیز کنید . مطالعات بیشتر در ادامه مطلب .

بر اساس نتایج مطالعه ها، کوچک ترین تغییر در شرایط تعادل مایعات در بدن، باعث بروز اختلالات در تمرکز ذهنی و مشکلات شناختی در مغز می شود و فرد دچار کاهش تمرکز ذهنی، در انجام فعالیت های روزانه اش که به هماهنگی بیشتری نیاز دارند، دچار اختلال می شود و این اختلال می تواند حتی تا مرحله بیمارگونه نیز پیش رود.

 

نگذارید تشنگی به سراغتان بیاید

 

پژوهشگران علوم تغذیه اعلام کرده اند عادت برخی مردم برای نوشیدن آب هنگامی که احساس تشنگی به آن ها دست می دهد، اشتباه و مضر است. همان طور که هر کسی در مواجهه با کمبودها اهم و فی الاهم می کند، مغز نیز برای تنظیم فعالیت های بدن، بخش های حیاتی تر و مهم تر را مبنای توجه قرار می دهد. این سیستم توجه و تخصیص باعث می شود به بخش های دیگر آب کمتری برسد. فکر کنید اگر اوره در خون یا سموم حاصل از فعالیت کبد که باید با آب آمیخته و از راه ادرار دفع شود در تنگنای کمبود آب گرفتار شود، غلبه منتج از تجمع سموم در بدن چه مضراتی خواهد داشت؟

 

یبوست دارید؟

 

یبوست یکی از مشکلات شایعی است که تمامی افراد به نوعی آن را برای یک بار تجربه کرده اند و در برخی از افراد ممکن است این مشکل به صورت مزمن باشد. مصرف فیبرهای غذایی موجود در میوه، سبزیجات و غلاتی که از دانه کامل تهیه می شوند در پیشگیری از یبوست بسیار مناسب است. بنابراین توصیه می شود فیبرهای غذایی را در وعده ها و میان وعده های غذایی تان گنجانده و مصرف شیرینی ها و غذاهای پرچرب را در رژیم تان کاهش دهید. همچنین داشتن تحرک کافی و فعالیت فیزیکی یکی از مسائل مهم در پیشگیری از یبوست است. به علاوه اگر وضعیت دهیدراتاسیون یا آب بدن در تمام طول روز در شرایط نرمال نگه داشته شود یکی دیگر از عوامل موثر در پیشگیری از یبوست به حساب می آید زیرا کوچک ترین کاهش در میزان آب و الکترولیت های بدن می تواند عاملی بسیار مهم و جدی برای ابتلا به این مشکل باشد. به همین دلیل نیاز است که در وعده های غذایی آب و مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنید.بیشتر افراد تصور می کنند که اگر در طول روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشند دریافت این مقدار آب کافی است در حالی که باید قبل از اینکه دهانتان خشک شود و احساس تشنگی کنید به میزان کافی آب بنوشید تا بدن به کمبود آب و مشکلات ناشی از آن مانند یبوست مبتلا نشود. همچنین نباید آب مورد نیاز بدن را به صورت یکجا تامین کرد بلکه باید در طول روز به صورت منظم و تدریجی آب نوشید؛ مثلاً به جای اینکه ۲ لیوان آب را به صورت یکجا بنوشید بهتر است در فواصل یکی، ۲ ساعت هر بار به میزان کافی آب مصرف کنید. بنابراین به افرادی که مشکل خاصی ندارند و به بیماری خاصی مبتلا نیستند، توصیه می شود که آب را به صورت مکرر و متناوب بنوشند.

 

ورزش می کنید؟

 

در برخی از شرایط ممکن است دفع آب به صورت مقطعی و در یک زمان خاص زیاد باشد مانند ورزشکارانی که کار سنگین انجام می دهند یا کارگران و افرادی که در محیط خیلی گرم فعالیت می کنند و تعریق زیادی دارند. در این افراد مقدار زیادی آب بدن از دست می رود و نوشیدن آب به تنهایی نمی تواند پاسخگوی آب از دست رفته و تأمین کننده دهیدراتاسیون بدن باشد. زیرا معمولاً دفع مایعات بدن همراه با دفع الکترولیت ها به خصوص سدیم، پتاسیم، کلر و بی کربنات است که همگی روی عملکرد عضلات دستگاه گوارش موثر هستند و کمبود هر کدام از آن ها می تواند زمینه ای برای ابتلا به یبوست باشد. بنابراین اگر دفع آب از بدن به صورت ناگهانی و یک دفعه باشد باید در این افراد مایع درمانی خوراکی انجام شود تا علاوه بر آب، الکترولیت هایی که از بدن دفع شده به طور متناسب و متعادل دریافت و مشکل کم آبی بدن رفع شود.

 

زنان دو زمان بیشتر آب بنوشند

 

در زنان به دلیل اینکه در دوران قاعدگی، دفع خون با مقداری آب و الکترولیت همراه است، نوشیدن آب و پیشگیری از کم آبی و تعادل آب و املاح بسیار مهم است و اگر به آن توجه نشود، حداقل اختلالات که کاهش تمرکز ذهنی است، بروز می کند و با توجه به شدت کم آبی به صورت خفیف یا شدید نمایان می شود. به علاوه، اگر کم آبی بدن، بسیار جدی باشد، مسائل کلینیکی و بالینی را هم به همراه دارد.

 

در خانم های یائسه نیز نوشیدن آب برای حفظ سلامت بدن موثر است. در دوره یائسگی که معمولاً از سنین ۵۰ ۴۵ سالگی آغاز می شود، فعالیت بدنی کاهش می یابد و در اثر آن بافت ماهیچه ای بدن کم می شود و بافت پیوندی و چربی جای آن را می گیرد. این تغییر شرایط فیزیولوژیک و شیوه زندگی، بدن را به شدت در معرض کم آبی قرار خواهد داد. بنابراین بهتر است با کمترین احساس تشنگی و خشکی مخاط دهان، آب بنوشند تا از بروز اختلالات ناشی از کم آبی در بدنشان پیشگیری شود.

 

اگر اسهال و استفراغ دارید

 

هنگام ابتلا به بیماری ها نیز باید در فواصلی کمتر، آب و مایعات نوشید تا نیاز بدن جبران و تامین شود. به عنوان مثال هنگامی که به بیماری هایی همراه با اسهال و استفراغ مبتلا می شوید بخشی زیاد از آب در این روند از دست می رود و در صورتی که مقدار مورد نیاز جایگزین نشود وضعیت بیماری مخاطره آمیز خواهد شد.

 

سایر شرایط

 

افزایش مقدار قند خون در مبتلایان به دیابت هم باعث کم آبی بدن می شود. گرما، خوردن غذاهای پرنمک و محتوی ادویه، برخی داروها، خونریزی های شدید و… همگی از جمله مواقعی است که نیاز بدن به مایعات بیشتر شده، آب موجود در بافت ها با شدت بیشتری تحلیل می رود.

 

عصبی شدی؟

 

جالب است بدانید بررسی های دانشمندان مشخص کرده بی علاقگی به نوشیدن آب یا کم نوشی بر خلق و خوی افراد (به خصوص زنان) اثرگذار است و آدمی را عصبی، کم تحمل، پرخاشگر و تندخو می کند. شاید به همین دلیل است که نیاکانمان معتقد بودند وقتی عصبانی می شوید یک لیوان آب بخورید!

 

پس از غذا آب سرد نخورید

 

نوشیدن آب هنگام غذا خوردن باعث رقیق شدن شیره معده و ایجاد اختلال در جذب مواد مغذی می شود. نوشیدن آب سرد که نزد برخی افراد عملی لذت بخش به شمار می رود، اثراتی به مراتب مضرتر دارد. آب سرد، مواد روغنی بلعیده شده را سفت کرده، روند هضم غذا را کند می کند. رسوب چربی با اسید وارد واکنش شیمیایی شده و سریع تر در روده جذب می شود. نتیجه این روند علاوه بر حجیم شدن معده و چاقی، سرطان را در پی خواهد داشت.علاوه بر این نوشیدن آب بسیار سرد به طور کلی برای کبد مضر است اما در مواردی مانند پس از حمام، پس از ورزش و در ناشتا اثرات زیان آور آب سرد برای کبد به مراتب بیشتر می شود.

منبع : آفتاب آی آر – http://www.aftabir.com

5 1000
ارسال شده در 26 اردیبهشت 1393 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی