مشاوره زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

غذاهای ضد سرطان غذاهای سرطان زا پیشگیری از سرطان‌ بیماری سرطان

 سرطان، یک بیماری بسیار ترسناک است که قطعا دانستن اطلاعاتی که در کاهش ریسک ابتلا به این بیماری نقش آفرین باشد، می تواند کمک کننده باشد. بعضی از غذاها هستند که این ریسک را افزایش می دهند و بهتر است از مصرف آنها خودداری کنیم و بالعکس بعضی از غذا ها دشمن سرطان هستند و در سلامتی انسان نقش اساسی را ایفا می کنند. مثلا اگر در مصرف چربی بعضی از روغن ها زیاه روی کنید، آسیب جدی به روده ی بزرگ شما وارد می شود. با دکتر سلام همراه باشید.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مقاله به عوامل مساعد کننده ابتلا به سرطان و نیز بایدها و نبایدها درقبال پیشگیری از انواع سرطان صحبت می‌کنیم:
عوامل مساعدکننده ابتلا به سرطان در ارگان‌های مختلف بدن
1- الکل: نوشیدن الکل به خصوص در افرادی که یکی از بستگان آنها به سرطان پستان مبتلا گردیده، احتمال بروز سرطان را افزایش می‌دهد.
2- مصرف زیاد چربی: زیاده‌روی و استفاده بیش از حد از چربی‌های اشباع شده، پروتئین‌های حیوانی و اسیدهای چرب امگا-6 مثل روغن ذرت و یا کره، احتمال ابتلا به سرطان پستان را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد، به خصوص مصرف چربی و روغن‌های حیوانی، به مقدار استرادیول (Oestradiol) خون می‌افزاید.
ماده مورد اشاره از شاخص‌های سرطان پستان به شمار می‌رود.
مصرف زیاد چربی‌ها و روغن‌ها، به روده بزرگ نیز آسیب می‌رساند و با افزایش دادن میکروارگانیسم‌های روده بزرگ از یک طرف و تحریک تولید بیشتر اسیدهای صفراوی از طرف دیگر، موجبات ایجاد پولیپ‌ها را فراهم می‌کند و با بدخیم شدن آنها تومور سرطانی روده بزرگ شکل می‌گیرد.
بایدها و نبایدها در قبال پیشگیری از انواع سرطان‌ها
1- روش پخت
الف- گوشت‌های سرخ و سفید (آبزیان و ماکیان)
برای جلوگیری از به وجود آمدن مواد حلقوی آروماتیک سرطانزا در گوشت‌های مصرفی، از پختن آنها با حرارت بسیار زیاد، به صورت کباب کردن بر روی آتش مستقیم، سرخ کردن در روغن‌های جوشان، تنوری و بریان نمودن آنها با روغن‌های جامد یا بارها حرارت دیده و به جوش آمده اجتناب نمایید.
ب- سبزیجات
سبزیجات را می‌توان هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف نمود. حتی پختن ملایم بعضی از سبزیجات به صورت کوتاه مدت آسیبی به ترکیبات ارزشمند آنها از قبیل کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین یا لیکوپن وارد نمی‌سازد، البته ویتامین C موجود در بعضی از گروه‌های سبزیجات در قبال نور و حرارت ناپایدار است و از بین می‌رود.
توجه داشته باشید که با ساطوری کردن سبزیجات و شستن آنها به مدت طولانی با آب روان، ترکیبات ارزشمند آنها به مقدار زیادی کاهش می‌یابد. همچنین با سرخ کردن طولانی مدت آنها در روغن‌ها، این دوستان سلامتی به خاطر لذت‌جویی و لذت‌خواهی، به دشمنان سلامتی تبدیل می‌شوند.
ج- از گنجاندن موادغذایی دودی، نمک سود، مواد غذایی حاوی نیترات و نیتریت، گوشت‌های پرچرب مانده و کهنه شده و مواد غذایی فراوری شده و حاوی مواد نگهدارنده، طعم دهنده و رنگ دهنده تا حد امکان پرهیز نمایید.
د- مقدار مصرف چربی و روغن‌ها را کاهش دهید و در نظر داشته باشید که شما پنجاه درصد چربی‌های مصرفی را به صورت نامرئی و با ترکیبات مواد غذایی مختلف از قبیل انواع گوشت‌ها، شیر، تخم‌مرغ، سوسیس و کالباس، دانه‌ها، مغزها، پنیر و غیره دریافت می‌نمایید.
2- مواد غذایی ضدسرطان
این مواد غذایی عبارتند از: خانواده سبزیجات از قبیل زنجبیل، سیر، پیاز، تمام سبزیجات سبز و زرد، انواع کلم، گوجه‌فرنگی، کرفس، بادمجان، کدو، نعناع، فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز، رزماری، آویشن، تره‌فرنگی، جعفری، تره، ریحان، ترخون، مارچوبه، هویج، لبو، گشنیز، شوید، اسفناج، کاهو، لوبیا سبز و قارچ. توصیه می‌شود جهت حفظ سلامتی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله انواع سرطان‌ها، روزانه بین 4 تا 7 واحد از انواع سبزیجات نام برده شده میل نمایید. هر واحد سبزیجات، معادل یک لیوان سبزیجات خام یا نیم لیوان به صورت پخته می‌باشد.

همچنین مصرف انواع میوه‌جات از قبیل مرکبات، پرتقال، لیمو، نارنگی، گریپ فروت، نارنج، آلبالو، گیلاس، انجیر، انواع توت‌ها، انواع خرما، زردآلو، شلیل، هلو، انواع انگورها مخصوصا انگورهای قرمز و سیاه، انبه، آناناس، طالبی، گرمک، هندوانه، خربزه، سیب، گلابی، تمشک، انار، به، خرمالو، گوجه درختی و غیره به میزان 2 تا 4 واحد یا 200 تا 400 گرم در روز، بسیاری از نیازهای دفاعی را تامین می‌سازد و شما را از خوردن شیرینی، شکلات و کیک بی‌نیاز می‌نماید. سیب‌زمینی، نخودفرنگی، باقلای سبز، انواع لوبیاهای سبز، چغندر و بامیه نیز از سبزیجات می‌باشند که به صورت پخته (جداگانه یا همراه با منابع غذایی حیوانی) قابلیت مصرف دارند.
غلات به صورت کامل یا پرک شده یا جوانه زده یا به صورت فرآورده‌های مختلف نان، ماکارونی و لازانیا و حبوبات (از قبیل انواع لوبیاها، عدس، لپه، نخود و ماش) جهت تأمین انرژی، پروتئین و فیبرهای محلول و نامحلول، بسیار مورد نیاز می‌باشند. حتی با تلفیق حبوبات و غلات، ارزش بیولوژیکی پروتئین‌ آنها تا حد گوشت‌ها افزایش داده می‌شود، در حالی که خطرات پروتئین‌های حیوانی را برای مصرف‌کننده در بر ندارند.
3-منابع غذایی حیوانی
الف- شیر و لبنیات
شیر و لبنیات کم چربی، در حد 2 تا 3 واحد یا 2 تا 3 لیوان در روز توصیه می‌گردد. استفاده بیش از اندازه به خصوص انواع پرچرب و خامه‌ای آنها نه تنها عامل ایجاد بعضی از انواع سرطان‌ها می‌باشد، بلکه اسیدهای چرب اشباع شده آنها نیز به افزایش چربی خون و ایجاد زمینه مساعد برای تنگی عروق منجر می‌شود.
ب- تخم‌مرغ و تخم پرندگان به صورت آبپز یا تلفیق با سایر منابع غذایی، در حد 3 تا 6 عدد در هفته برای افرادی که دیابت توام با افزایش چربی خون ندارند، مجاز می‌باشد.
ج- مصرف گوشت‌های سفید و قرمز به میزان 2 تا 3 واحد در روز و آبزیان به میزان 2 تا 3 بار در هفته به صورت آبپز، بخارپز، فرپز یا ماکروویو شده توصیه می‌گردد. هر واحد گوشت معادل 30 گرم گوشت لخم بدون استخوان می‌باشد.

منبع: زندگی آنلاین

5 1000
ارسال شده در 21 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • مهم ترین دارو هایی که باید در سفر به همراه داشته باشید
  • اگر می خواهید سرما نخورید ….
  • برای جلا دادن صورت تان بخوانید
  • اسموتی صبحانه: اسموتی میوه و غلات
  • چگونه وزن کودک خود را متعادل نگه داریم؟
  • بخور نخور های مختلف برای سلامت قلب
  • تا می توانید میوه و سبزیجات سبز استفاده کنید!
  • عوارض پوشیدن جوراب خیلی تنگ و فشرده
  • محبوبترین ها

  • دلیل عجیب صاحب سگ برای جراحی پلاستیک حیوانش
  • با این مچ بند دیگر نگران فرزندتان نیستید
  • بیمارستان سوختگی پیشرفته در بهارستان ساخته می شود
  • در ایران آمار ابتلا به سکته مغزی افزایش یافته است
  • مراقبت از بیمار توسط پرستار در منزل
  • آیا اعضای بدن میتوانند دوباره رشد کنند؟
  • ماه رمضان و ورزش
  • سکته مغزی را با مصرف داروی درمان روماتیسم کاهش دهید
  • رپورتاژ

  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • کلینیک زیبایی شارلوت
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی