دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

سفید شدن مو

سفید شدن موها علل مختلفی می تواند داشته باشد. سفید شدن موها امری ناخوشایند برای ماها می باشد و از سفید شدن موهایمان احساس خوبی نداریم. با مصرف مواد غذایی سالم و مغذی می توانید از سفید شدن موهای خود جلوگیری کنید. تعدادی از این مواد غذایی را برای پیشگیری از سفید شدن موها آماده کرده ایم.

غذاهایی مصرف کنید که سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشند که رنگ مو را حفظ کرده و علاوه بر آن از دیگر خواص سلامتی آن ها نیز بهره مند شوید.

اغلب بزرگسالان بیش از ۱۰۰۰۰ تار مو دارند، هر رشته مو با یک ریشه به پوست سر متصل است. ریشه مو درست در زیر سطح پوست با یک ساختمان بافتی لوله مانند به نام فولیکول یا پیاز مو احاطه می شود. فولیکول ها حاوی سلول های رنگدانه داری هستند که ماده ای به نام ملانین را تولید می کنند که رنگ قهوه ای پوست در افراد با پوست تیره یا پس از برنزه شدن در افراد با پوست روشن هم ناشی از آن است.

علت سفید شدن رنگ مو

میزان ملانین پیاز مو تعیین کننده رنگ های مختلف موها از سیاه تا قرمز و بلوند است. با افزایش سن سلول های رنگدانه دار پیاز مو می میرند. در نتیجه در حالیکه رنگدانه کمتر و کمتری در پیاز مو تولید می شود رنگ مو شروع به خاکستری، سفید و نقره ای شدن می کنند.

در حال حاضر دانشمندان یقین ندارند که آیا استرس مثل استرس بچه دار شدن، نقشی در شتاب گرفتن روند سفیدشدن موها با افزایش سن دارد یا نه؟

برخی مواد غذایی برای پیشگیری از سفید شدن مو

مصرف برخی مواد غذایی، برای پیشگیری از سفید شدن زود هنگام مو، اثر فوق العاده ای دارند. در خصوص سفید شدن مو، جدا از مورد وراثت و ژنتیک، موارد دیگری نیز دست اندر کار هستند که مورد تغذیه از مهم ترین آن هاست.

در واقع نقایص و کمبودهای تغذیه ای، عامل مهمی برای از دست دادن رنگ و شفافیت مو هستند. غذاهایی مصرف کنید که سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشند که رنگ مو را حفظ کرده و علاوه بر آن از دیگر خواص سلامتی آن ها نیز بهره مند شوید.

سبزی جات برگی

برای استفاده از ویتامین های B از سبزی جات برگی تیره رنگ مصرف کنید. پوست سر شما برای تولید سلول های قرمز خون که اکسیژن و مواد غذایی را منتقل می کنند از ویتامین B6 و B12 مصرفی شما استفاده می کنند.

رنگ مو به هورمون ها مربوط می شود و ویتامین B12 نیز نقش مهمی را در تولید هورمون بر عهده دارد.

شکلات

شکلات

مس نقش اساسی در تولید ملانین – منبع رنگ مو – دارد. کمبود مس در بدن می تواند منجر به سفید شدن مو شود. برای بهره مندی از این ماده، مصرف شکلات نیمه شیرین می تواند گزینه خوبی باشد. از دیگر غذاهای سرشار از مس می توان به عدس و قارچ نیز اشاره کرد.

ماهی سالمون

سلنیوم موجود در این غذای دریایی با تنظیم تولید هورمون و مبارزه با رادیکال های آزاد به شفافیت و درخشش مو کمک موثری می کند و از سفید شدن زودهنگام مو پیشگیری می کند.

انواع توت

مصرف انواع توت به خصوص توت فرنگی راه خوشمزه ای برای کسب فراوان ویتامین C است. یکی از عملکرد های مهم ویتامین C کمک به تولید و نگهداری کلاژن سالم (نوعی بافت رابط درون فولیکول های مو ) است و با رادیکال های آزاد که منجر به فرآیند پیری می شوند مبارزه می کند.

بادام

برای دستیابی به ویتامین E و مس، بادام بخورید. بادام را به عنوان میان وعده ای سالم میل کنید. محققان می گویند مصرف بادام می تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد.

منبع: پیک نکا

5 1000
ارسال شده در 3 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • سه نوع از شایع ترین اختلالات تفکری
  • کلسترول ” خوب ” را با مواد قندی از بین نبرید
  • بد بوشدن تنفس و رفع آن
  • بهترین لیوان برای محاسبه کالری
  • عکس هایی از گیاه چغندر و خواص این گیاه
  • پانسمان جدید برای مواقع ضروری
  • مصرف خودسرانه داروی والدین برای فرزندان ممنوع !
  • تهدید زوال عقل برای افراد بالای 50 سال
  • محبوبترین ها

  • با این 5 ورزش همیشه جوان بمانید
  • بهترین غذاها برای ورزش های تیمی
  • ورزش خوب در حوالی دوره ای پس از درمان سرطان
  • نکات مدیتیشن:چگونه یک مدیتیشن مناسبی داشته باشیم؟
  • ارتباط سبکی و سنگینی وزنه و تعداد تمرینات در بدنسازی
  • ورزش‌های دایره‌ای و ایستگاه تمرینی چست؟
  • توصیه های غذایی و تقویت عضلات شکم
  • آموزش تصویری برخی تمرینات قدرتی برای تقویت عضلات بدن
  • رپورتاژ

  • کرم های موثر و طبیعی شرکت ایده آرای پیشگام
  • کاهش وزن همراه با حفظ حجم عضلات بدن
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • لیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشن
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x