دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

استرس زودرس چیست؟

بدن و مغز ما برای تقویت شدن نیاز به ویتامین های مختلف دارد و باید این کمبودها برطرف شود یا در غیر اینصورت عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت. در این مقاله از دکتر سلام ویتامین های که باعث تقویت مغز می شوند را آماده کرده ایم. توصیه ما این است که این بخش را از دست ندهید.

مغز انسان هم برای عملكرد صحیح به ویتامین‌ها احتیاج دارد و از آنجایی كه بدن نمی‌تواند این ویتامین‌ها را بسازد، باید از منابع غذایی خارجی تامین شوند.

بسیاری از افرادی كه نمی‌توانند یك رژیم غذایی مناسب و پر از ویتامین‌های گوناگون داشته باشند، به مصرف مكمل‌های ویتامین‌ها روی می‌آورند. باید دقت كرد كه همه ویتامین‌های مورد نیاز، چه به صورت بهره‌مندی از غذاهای حاوی ویتامین‌های گوناگون و چه به صورت مكمل، به مقدار كافی به بدن برسند،

چرا كه بعضی ویتامین‌ها برای كاركرد درست مغز و مقابله با علائم ADHD اختلال كم توجهی – بیش فعالی و ADD اختلال كم‌توجهی ضروری هستند. مغز ما برای كاركرد درست و انجام فعالیت‌های حیاتی به ویتامین‌های زیر احتیاج دارد.

ویتامین E

پژوهش‌ها نشان داده‌اند كه ویتامین E در پیشگیری یا به تاخیر انداختن روند بیماری دمانس (زوال عقل) و آلزایمر نقش مهمی دارد، چرا كه این ویتامین می‌تواند با صدمات طبیعی كه بر اثر گذشت زمان در سلول‌های مغزی روی می‌دهند، مقابله كند و اثر آنتی‌اكسیدانی دارد. غذاهای بسیاری حاوی منابع غنی ویتامین E هستند.

مانند: سبزیجات با برگ‌های سبز، بادام، بیشتر روغن‌های گیاهی و آرد تهیه شده از گندم كامل. ویتامین E چند ایزومر دارد. وقتی یك مكمل ویتامین E می‌خرید دقت كنید كه همه ایزومرهای آن یعنی «آلفاتوكوفرول» تا «گاما توكوفرول» را در خود داشته باشد.

ویتامین B

گوشت

وقتی از ویتامین‌های مورد نیاز مغز صحبت می‌كنیم، نمی‌توانیم ویتامین‌های گروه B را نادیده بگیریم. همه انواع ویتامین B برای مغز لازمند و در تولید ماده‌ای به نام دوپامین در مغز نقش بسیار موثری دارند. تولید سروتونین و اپی‌نفرین نیز به وجود ویتامین B بستگی دارد. این مواد به اصطلاح «نوروترانسمیتر» نام دارند كه همان انتقال‌دهنده‌های پیام‌های عصبی هستند.

گروه‌های اصلی ویتامین B عبارتند از: ویتامین B12 كه در تولید غلاف میلین در سلول‌های عصبی نقش دارد و در حفاظت از سلول‌های عصبی موثر است.

دلایل اصلی نقص حافظه، نوسانات خلقی و اشكال در استدلال، به صدمه دیدن یا ناكافی بودن غلاف میلین ارتباط دارد. گوشت بهترین منبع برای ویتامین B12 است. اگر گیاهخوار هستید و گوشت نمی‌خورید باید از مكمل‌های ویتامین B12 استفاده كنید تا مغزتان سالم بماند.

اسید فولیك

این گروه از ویتامین‌های گروه B از زمان كودكی و در تمام عمر در خدمت مغز است. وقتی بزرگتر می‌شوید، اسیدفولیك به شما كمك می‌كند بهتر تمركز كنید، به خاطر بیاورید، حفظ كنید و هوشیار بمانید. این ویتامین با كاهش آمینواسیدهایی به نامم «هموسیستئین» در مغز، آن را جوان و سالم نگه می‌دارد. این آمینواسیدها برای مغز بسیار مضرند. لوبیا، میوه‌ها، سبزیجات برگ سبز و عدس، از منابع غنی اسیدفولیك هستند.

ویتامین B6

تولید سروتونین كه یكی از مهمترین انتقال‌دهنده‌های پیام‌های عصبی در مغز است، به وجود این ویتامین بستگی دارد. B6 در تولید دوپامین هم نقش دارد. رژیم غذایی شما حتما باید ویتامین B6 را در خود داشته باشد. فلفل، زغال اخته، گل‌كلم، سیر و ماهیی تن، از جمله غذاهایی هستند كه ویتامین B6 بسیاری در خود دارند.

ویتامین C

ویتامین c

ویژگی‌های آنتی‌اكسیدانی ویتامین C، مهم‌ترین وجه این ویتامین است كه برای عملكرد صحیح مغز ضروری است.

بدن ما از ویتامین C برای مقابله با رادیكال‌های آزادی استفاده می‌كند كه معمولا از طریق اكسیداسیون، به بدن صدمه می‌زنند. پژوهش‌هایی بسیاری نشان داده‌اند كه ویتامین C در مقابله با رادیكال‌های آزاد نقش بسیار موثری دارد. همچنین در به تاخیر انداختن روند بیماری آلزایمر هم نقش دارد. مركبات، كلم بروكلی، لوبیا، سیب‌زمینی و توت‌فرنگی حاوی ویتامین C هستند.

منیزیم

مهم‌ترین نقش منیزیم در مغز، محافظت از سلول‌های عصبی در مقابل مواد سمی (نوروتوكسین‌ها) است. مغزها، دانه‌ها، موز و گندم كامل، حاوی منیزیم می‌باشند.

ویتامین‌های دیگری هم هستند كه بر روی عملكرد مغز تاثیر مثبت دارند، ولی هر رژیم غذایی باید مقادیر كافی از ویتامین‌هایی كه در بالا ذكر شد را در خود داشته باشد. این نكته در مقابله با علائم بیماری ADHD و ADD اختلال كم توجهی – بیش فعالی بسیار اهمیت دارد

منبع :سلامتی

5 1000
ارسال شده در 17 تیر 1396 توسط با موضوع مغز و اعصاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی