دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی

استرس

پژوهشگران دانشگاه روتگرز در جدیدترین تحقیقی که در خصوص استرس انجام داده اند به این موضوع پی بردند کسانی که به خاطرات خوب فکر می کنند از استرس آن ها کاهش می یابد. در این مقاله از دکتر سلام به روش ساده و موثر برای کاهش استرس پرداخته ایم. توصیه ما این است که این بخش را از دست ندهید.

کاهش استرس با فکر کردن به خاطرات خوب

این گونه به نظر می رسد که یادآوری خاطراتی خوب می تواند نقش چشمگیری در کاهش پاسخ استرس روانی داشته باشد.هنگامی که عاملی موجب شکل گیری استرس در شما می شود – مانند گیر افتادن در ترافیک، در شرایطی که باید به یک جلسه مهم برسید – آیا به این مساله توجه کرده اید که موارد منفی دیگری که علاقه ای به فکر کردن درباره آنها ندارید نیز در ذهن شما نقش می بندند؟ افکار منفی یک اثر دومینویی را شکل می دهند، و همه آنها به شما می گویند که چه روز بدی را پیش رو خواهید داشت، زیرا واکنش استرسی بدن در حقیقت بخشی از مغز را تحت تاثیر قرار می دهد که به احساسات رسیدگی می کند.

با این وجود، نتایج مطالعه ای جدید که در نشریه Nature Human Behavoir منتشر شده است، نشان می دهد، راه حلی ساده برای این مشکل وجود دارد. پژوهشگران دریافتند که تنها به یاد آوردن خاطراتی خوب و شاد احساسات و تفکرات منفی را به سرعت کاهش می دهد. در حقیقت، بار دیگر صحبت از تفکر مثبت است.

پژوهشگران دانشگاه روتگرز این مطالعه را با حضور 134 داوطلب بزرگسال سالم انجام دادند. آنها از شرکت کنندگان خواستند دستان خود را در آب یخ غوطه ور کنند، سپس به برخی از آنها گفته شد درباره یک خاطره خوب فکر کنند، در شرایطی که به باقی آنها گفته شد به خاطره ای خنثی (مانند بستن چمدان برای مسافرت) فکر کنند. این در شرایطی بود که پژوهشگران با استفاده از دستگاه های fMRI به اسکن شرایط مغز شرکت کنندگان می پرداختند.

استرس

افرادی که به خاطراتی خوب فکر می کردند، احساس بهتری داشتند و سطوح هورمون کورتیزول در بدن آنها 15 درصد پایین‌تر بود. افزون بر این، پژوهشگران شاهد افزایش فعالیت در بخش قشر پیش پیشانی در آنها بودند، که با تنظیم عاطفی سر و کار دارد و همچنین بخشی است که هنگام تجربه استرس غیر فعال می شود.

به گفته پژوهشگران، این گونه به نظر می رسد که یادآوری خاطراتی خوب می تواند نقش چشمگیری در کاهش پاسخ استرس روانی داشته باشد.

در نتیجه، دفعه بعد که با هجوم عوامل استرس‌زا مواجه شدید، چشم های خود را بسته و لحظات خوب و شادی آفرین گذشته را احضار کنید.

منبع: عصر ایران

5 1000
ارسال شده در 22 تیر 1396 توسط با موضوع اخبار پزشکی , روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم نگیرید ولی 7 کیلو لاغر شوید
  • زوج درمانی در چه مواردی انتخاب خوبی است؟
  • اهمیت تمرینات ورزشی اصولی بر رشد قدی
  • بازیگران چگونه وزن خود را کاهش می دهند؟
  • هرآنچه درمورد روغن کانولا باید بدانید
  • با طب ایرانی از آنفولانزا پیشگیری کنید
  • بقچه مخصوص بچه هایی که پنیر دوست ندارند
  • تمام اطلاعات لازم در مورد تیروئیدیت
  • محبوبترین ها

  • رفع درد ناشی از سنگ کلیه با این روش
  • ارتباط روز تولد و ابتلا به ام اس
  • هشدار! هپاتیت B در کمین جوانان مراقب باشید
  • بررسی علل ابتلا به گیلن باره و روش های درمان آن
  • اگر می خواهید دچار سرطان های زنانه نشوید بخوانید
  • آشنایی با پیوند مغز استخوان Bone marrow transplant
  • ضرورت دانستن درباره بیماری فیبروز کیستیک
  • سرطان کلیه، کشنده‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت،لمینت و زیبایی دکتر نوروز علی
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • انستیتو زیبایی پوست صورت و بدن تانی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x