کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

میوه هایی که ویتامین A دارند میوه های انرژی زا مواد غذایی انرژی زا خواص درمانی توت فرنگی

برخی از خوراکی ها علاوه بر خوشمزه بودن دارای انرژی بسیار زیادی می باشند که بعد از مصرف آن ها انرژی بدنتان چندین برابر می شود. در این مقاله از دکتر سلام به مواد غذایی که باعث افزایش انرژی می شوند پرداخته ایم. توصیه ما این است که حتما این بخش را مطالعه بفرمایید.

مهدی شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با اشاره به اینکه با استفاده از منابع غذایی مختلف، نیازهای بدن را تامین می کنیم؛ تصریح کرد: برخی از مواد مورد نیاز در بدن ذخیره شده و در مواقعی که دریافتی آنها پایین باشد، بدن از ذخایر خود استفاده می کند.

وی افزود : برخی دیگر از مواد مورد نیاز بدن، قابلیت ذخیره شدن در بدنمان را نداشته و باید به صورت روزانه دریافت شوند؛ توجه به دریافت مواد غذایی به صورت روزانه و اطمینان از دریافت آنها اهمیت فراوانی دارد.

به گفته این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گروه نان و غلات منبع کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند و مواد غذایی این گروه بیشتر نقش تامین انرژی بدن را به عهده دارند.
شادنوش ادامه داد: موادغذایی این گروه حاوی ویتامین های گروه B ، آهن و پروتئین بوده و میزان توصیه شده برای مصرف روزانه آنها 6 تا 11 سهم از این گروه است.

وی با اشاره به اینکه سبزی ها حاوی ویتامین ها ، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند؛ اظهار کرد: سبزیجات و میوه جات غنی از ویتامین C شامل گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، اسفناج ، سیب زمینی و کلم بروکلی و مواد غذایی غنی از ویتامین A شامل هویج، اسفناج ، سیب زمینی و سایر سبزی ها از جمله کرفس، بادمجان، کدو سبز، قارچ، پیاز و … است.
این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی توصیه کرد: افراد در طول روز بهتر است از انواع سبزیجات در قالب سالاد ، سبزی خوردن ‌، سبزیجات آب پز یا بخار پز، استفاده کنند.

میوه هایی که ویتامین A دارند میوه های انرژی زا مواد غذایی انرژی زا خواص درمانی توت فرنگی   میوه هایی که ویتامین A دارند میوه های انرژی زا مواد غذایی انرژی زا خواص درمانی توت فرنگی

شادنوش مصرف گروه میوه ها را برای بدن ضروری دانست و گفت: این گروه شامل سبزیجات و میوه جات غنی از ویتامین C مانند مرکبات ، توت فرنگی و مواد غذایی غنی از ویتامین A مانند طالبی ، زردآلو ،آلو ، هلو ، موز ، انبه و همچنین سایر میوه ها از جمله سیب ، گلابی ، انواع توت ، گیلاس ، انگور ، هندوانه و خربزه و … است.
وی بیان کرد : میوه ها حاوی انواع ویتامین ، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند که توصیه می شود روزانه از انواع میوه های فصل به صورت تازه استفاده شود.

وی به گروه لبنیات که شامل شیر، ماست، کشک و بستنی است اشاره کرد و گفت : با مصرف مواد غذایی انرژی زا این گروه بخش مهمی از نیاز بدن به مواد مغذی مهم نظیر پروتئین ، کلسیم ، فسفر و بعضی از انواع ویتامین های گروه B، A و D تامین می شود.
این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی اظهار کرد : توصیه می شود افراد از محصولات کم چرب لبنیات استفاده کنند و مصرف بستنی به علت چربی و شیرینی زیاد و مواد افزودنی ، باید محدود شود.

شاد نوش به گروه گوشت، حبوبات، مغزها و تخم مرغ اشاره کرد و یاد آور شد: این گروه شامل موادی مانند گوشت های قرمز (گوسفند و گوساله )گوشت های سفید (مرغ، ماهی و پرندگان ) تخم مرغ، حبوبات( نخود لوبیا عدس باقلا لپه ماش ) ومغزها (گردو بادام فندوق پسته وانواع تخمه ) است که مواد مغذی مهم آنها شامل پروتئین،آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین های گروه B می شود و روزانه باید سهمی از دریافت پروتئین به پروتئین گیاهی یعنی حبوبات و آجیل اختصاص یابد.

منبع: آخرین خبر

5 1000
ارسال شده در 28 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x