دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

قهوه و کاهش خستگی تاثیر کافئین بر چربی سوزی تاثیر قهوه در ورزش کردن بالا بردن هوشیاری با مصرف قهوه

 قهوه چه تاثیری بر عملکرد روزانه دارد؟ خستگی زیاد باعث می شود که آنگونه که دلتان می خواهد، از ورزش کردن لذت نبرید و احساس کنید که ورزش بسیار سخت و کسل کننده باشد. ورزشکاران حرفه ای، قبل از تمرینات خود، کافئین مصرف می کنند تا بتوانند عملکرد خود را افزایش دهند. این کار باعث می شود که هنگام ورزش کردن احساس خستگی کمتری داشته باشید.

 اما برای یک ورزش معمولی آیا نوشیدن قهوه واقعا می تواند عملکردتان را بهتر کند؟ با اینکه علم هنوز روی نقش کافئین در کمک به ورزش بهتر به نتیجه ای واضح دست نیافته اما تحقیقاتی در حال انجام شدن است که نتایجی امیدوار کننده داشته اند.

تاثیر اصلی کافئین روی بدن بالا بردن هوشیاری و انگیختگی است که باعث می شود برای ورزش آنچنان هم بد نباشد. ورزش همچنین می تواند باعث شود عضلات چربی بیشتری بسوزانند. داستان از این قرار است: عضله از گلیکوژن استفاده می کند، نمونه ذخیره شده گلوکز، برای انرژی و زمانی که ذخایر گلیکوژن تمام می شود عضلات ضعیف تر می شوند و تاثیرشان نیز کمتر می شود در نتیجه منجر به خستگی می شود. اما عضلات چربی نیز می سوزانند و وقتی این کار را می کنند دیگر عضلات به سادگی خسته نمی شوند. کافئین می تواند کمک کند عضلات سریعتر به چربی سوزی تغییر حالت دهند. که می تواند به حفظ ذخایر گلیکوژن کمک کند و به عضلات قبل از اینکه خسته شوند زمان بیشتری بدهد. چنین فرآیندی منجر به ورزشی طولانی تر به همراه دردی کمتر می شود. برخی تحقیقات همچنین بر این باورند که کافئین با بهبود کارایی در تولید قدرت مستقیما روی عضلات کار می کند.

قهوه و کاهش خستگی تاثیر کافئین بر چربی سوزی تاثیر قهوه در ورزش کردن بالا بردن هوشیاری با مصرف قهوه   قهوه و کاهش خستگی تاثیر کافئین بر چربی سوزی تاثیر قهوه در ورزش کردن بالا بردن هوشیاری با مصرف قهوه

اما ممکن است کمی طول بکشد تا کافئین کار کند. مزایای استفاده از کافئین در ورزش های طولانی مدت بیشتر از ورزش های کوتاه مدت خود را نشان می دهد. چون عضله ابتدا به سمت گلیکوژن گرایش پیدا می کند. هنوز مشخص نیست که چقدر باید ورزش کنید تا کافئین عضلات را تحریک به چربی سوزی کند اما بیشتر تحقیقات تاثیر کافئین روی عضله را بعد از دو ساعت مورد آزمایش قرار دادند. تاثیر انرژی بخش کافئین حدود یک ساعت پس از اینکه مصرفش می کنید خود را نشان می دهد و می تواند سه تا شش ساعت ادامه داشته باشد.

همچنین هنوز مشخص نیست چه مقدار کافئین باید دریافت کنید تا از مزایایش برای ورزش بهره مند شوید. تا مدتی پیش باور بر این بود که چون بدن می تواند در برابر کافئین مقاوم شود افرادی که مرتب نوشیدنی های کافئین دار استفاده می کنند باید مقدار اضافه تری کافئین دریافت کنند تا تاثیرش روی ورزش را ببینند. اما در تحقیقات اخیر که توسط محققان برزیلی انجام گرفت حتی کسانی که به صورت مرتب نوشیدنی های حاوی کافئین استفاده می کردند بعد از دریافت قرص کافئین که معادل 4 فنجان قهوه کافئین داشت می توانستند برای مدت طولانی تر و با شدت بیشتری نسبت به زمانی که قرص را نمی خوردند روی دوچرخه ثابت رکاب بزنند.

تحقیقات موجود می گویند دریافت کافئین تا زمانی که با مراقبت انجام بگیرد می تواند روی عملکرد بهتر ورزشی تاثیر بگذارد. متخصصان توصیه می کنند یک ساعت قبل از تمرین خود کافئین دریافت کنید تا در طول تمرین تاثیر آن روی انرژی تان را ببینید.

سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 28 تیر 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x